Jump to content

FB68

Medlemmar
  • Inlägg

    12
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

FB68's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Fortsätter fylla på... Namn: Rickard Stedt Ålder: 32år Familj: Fru och en brum-brum tokig dotter på 1.5år Bor i : En villa med lite för litet garage i Stallarholmen = 1.5mil ifrån Strängnäs Yrke: Servicerådgivare på Bilcenter i S-näs Intressen: Förutom Mussen alla gamla bilar, och då med fördel såna med vinkel, även båtlivet tar en del av tiden på sommaren, även där bör det sitta en vinkel-åtta för att jag ska vara tillfreds. Vagnsparken: Opel Astra kombi 2006 (fruns pendlarvagn) Chevrolet S10 ZR2 (min åka till jobbet bil och bästa dragbil) Ford Mustang Fastback 1968 T5 (klenoden) Ford Galaxie 500 Cabriolet 1964 (Familje-Cabben) perfekt å ha barnstolen i mitten fram å ändå kunna åka 2 vuxna bekvämt i framsoffan. Plymouth Coupe 1941 So-Cal C-Coupe (Familje-Rodden) Buick Riviera 1965 (Långfärds vagnen) Tidigare entusiastbilar: Chevrolet 1955-56-57 2d stolpe och Hardtop i lite olika färger och stuk Corvette 1971 och 1972 Lärde mej tydligen inte på den första att de ÄR roligare att titta på än att åka i. Olds Cutlass Cab 1971 Mecury Cougar XR7 1969 Pontiac Le Mans 1964 Volvo P1800 1964 En uppsjö av höjda Willys Jeepar, Cheva Pickisar och Blazer helcabbar allt ifrån orginalbilar till 14" höjning och 42" hjul. Har hunnit prova på en del olika vagnar inom hobbyn (fast det finns en hel del till att pröva på) och är som synes inte särskilt märkesbunden men Mussen är faktiskt den bil jag ägt längst (3år) och det känns som att den kommer att bli kvar ett bra tag till. Måste passa på att tacka alla här på forumet för all den ovärdeliga hjälp man fått när man skruvat med Mussen och inte vetat riktigt hur allt hänger ihop på vagnen. / Rickard
  2. Tusen tack för era snabba utförliga svar, nu börjar det klarna! Nu är det bara att räna ut i garaget å montera. MVH Rickard
  3. Som sagt var tips,bilder,monteringsanvisningar önskas på hur jag monterar mina nyinköpta splash shields. Har köpt Scott Drake, den varianten där plåt och gummi kommer separat som ett vuxenpussel... Och ska monteras ihop med de små clipsen (men jag förstår inte hur?)Till min -68 Fastback. Det finns inga gamla att titta på (har aldrig settat på under min ägo) och jag har försökt hittat nån monteringsanvisning/ bilder både här forumet och på en del US sidor men utan resultat. Tacksam för snabbt svar... Vagnen vill ju ut å rulla... MVH Rickard i Strängnäs
  4. Jodå det gör den här oxå, Går ner på noll så fort tändningen slås på men står runt 500 när all ström är avslagen. http://www.autometer.com/cat_gaugedetai ... h&gid=3821
  5. Nej den ramlar inte ner på noll den står på c.a. 500 varv men det kan de göra enligt Autometers egen hemsida.
  6. Har kopplat in en Autometer varvräknare efter konstens alla regler men får den inte att fungera mellan 0 och 800-1000 varv... Varv över tomgång går den som den ska men som sagt inte under 800-1000 varv. Har dubbelkollat Jorden,Plusen,Signalen ifrån spolen men nej ingen skillnad. Kan det vara fel på varvräknare?? Någon som varit med om samma fenomen tidigare som kan dela med sig av sina erfarenheter? Tacksam för lite tips/ Rickard
  7. Har ju sett ID-plåten i nån jäkla kartong som följde med bilen men kan inte efter en del letande hitta den, den sitter inte där den ska iallafall... Sitter en småskrämd 302a rätt årtal på den men ej orginal, tror nämligen efter vissa chassinr tydningar att det suttit en lång-limpa i bilen. T5-emblenen som sitter på bilen (på framskärmar och instrumentpanel) är i mkt fint skick, vet ej om det är alla som satt orginal eller om det saknas några,kan ju heller inte avgöra (vet inte hur) om bilen är en "äkta" T5:a eller om någon bara hittat några passande emblem att sätta på bilen???
  8. Lägger in en bild till där rumpan syns utan Mustang-texten som inte "fick" stå på dessa bilar tydligen enligt en viss tysk moped tillverkare...
  9. Har haft bilen i lite över ett år (tyckte mej hitta ett inlägg ifrån den tidigare ägaren med ungefär samma frågeställning som mej här på forumet när jag letade lite). Jag var på jakt efter en Fastback -67-68 som stått högt på önskelistan länge eller ev. en Camaro -69a (T5:an är min 1:a Ford efter ett gäng Classic Cheva,Corvetter och lite annat) Bilen var renoverad till ett bra brukskick (enligt mej själv) men inte helt komplett när jag köpte den, så jag har endast kompleterat/monterat saknade delar,fixat till inredningen och instrumenteringen, rett ut en del motorbekymmer, bytt hjul, sänkt bilen och lite annat pyssel sen jag fick ta hand om den. Plus att jag åkt och njutit en hel del med den. Högst upp på önskelistan nu är nog en diffad bakaxel....
  10. Jag har en Fastback -68a som som det inte finns några Mustang-emblem på istället sitter det T5 emblem lite här och var. Bilen är reggad 1968 här i svedala alltså svensksåld?? Har fått höra att T5:orna var tänkta för den tyska marknaden och inte fick heta Mustang p.ga att namnet redan var taget och Ford inte ville (orka) bråka om det så därför användes namnet T5 istället. Nu till mina funderingar: Om bilen var tänkt för eller såld ny i Tyskland hur kan den hamnat här redan -68a Undrar oxå om det finns nån mer som har en T5a, ska ha tillverkats/sålts 109 st Fastback 68:or enligt en tysk sida jag hittat, förövrigt den enda sida jag hittat om T5:or har sökt här på forumet men inte hittat något, kanske finns nån därute som har lite mer info... Kan ju vara kul att veta om det är en ovanlig pony man har i stallet eller om det är en dussinbil...
  11. Nej du ska inte ha ständig ström till spolen för då kan du inte stänga av bilen och dessutom så bränner du spolen om du har ström för länge på den utan att motorn är igång. Men däremot kan du prova att sätta en tillfällig kabel mellan spole och batteri för att se om det är det som är problemet om så är fallet får du koppla via tändningslåset (eller på en egen brytare med risk för att glömma att slå av och bränna spolen) Hoppas jag förklarat någorlunda lättförståligt...
  12. Hade väldigt liknande bekymmer med min Fastback -68a med 302a kunde efter mycket klurande och testande konstatera att tändspolen fick för dåligt med ström. Min bil gick alltid på lite högre varv och ibland gick den bra långa stunder på tomgång med, men sen rätt som det va så dog den bara. Provade att byta förgasare till ingen nytta, drog sen en direktkabel mellan spole och batteri då gick den klockrent direkt utan att dö nångång, ska tillägga att jag har Ignitor bryttarlöst monterad på bilen. Kanske kan va nåt att prova iallafall? / Rickard
×
×
  • Create New...