Jump to content

sebbe

Medlemmar
  • Inlägg

    3
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

sebbe's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Jag undrar om någon kan ta sig en kik på min låda. Den här lådan satt bakom min något uppvärmda 351W och började spruta olja från transkåpan - troligen turbinen som gått. Jag har lyft ner lådan nu och har en TCI Streetfighter som ska in istället. Jag undrar hur väl själva lådan står sig mot 350+ hp? Lådan ska vara nyrenoverad. Axeln från turbinen in i lådan är 26 splines i turbinen och 24 i lådan. Årtalen på gjutnumren är så olika, är det någon som vet om det är tåliga grejjer? Bifogar lite bilder med gjutnummer:
  2. Jag har en customline 55a med 351w ca 325 hk och en tci streetfighter med breakaway-turbin 2400 stall, nu skall jag skaffa en Ford 9 tumms bakaxel som skall diffas, bilen skall jag kunna köra till utställningar och cruisingarna med men jag vill även ha lite "drag" i den. Vilken utväxling skulle ni rekomendera på bakaxeln?
  3. Min c 4:a började "pissa" olja någonstans i turbinhuset, strax före hörde jag ett metaliskt kling ljud när jag drogiväg vid en stop plikt. motorn är en 351w ca 325 hk. Lådan är ett hopplock 24/26 splines, ett h servo från 68, oljepåfyllning i tråget samt att lådan var märkt "c4****" år 64??? lådan är nere men jag hittar inget fel på packboxen och turbinen kommer det inget missljud från den är dock "glapp" när man sätter i axeln och drar den i sidled. Funderar på att köpa en ny tci streetfighter med breakaway-turbin 2400 stall. vad tror ni kära publicum???
×
×
  • Create New...