Jump to content

Rosten

Medlemmar
  • Inlägg

    17
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Rosten's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Rosten

    Drinkar.

    Tror nog mera på en tjock skiva falukorv på kanten
  2. Rosten

    Drinkar.

    När jag går på krogen så brukar jag ha en förkärlek att gå igenom drinklistan. Mina kompisar brukar retas och kalla allt jag dricker för kärringdricka. Men nu har jag äntligen hittat det som gör drinkar mera manligt. Snut mc i Askersund har byggt en drinkblandare för män. Eller vad sägs om denna drinkblandare. V8, 13 liter i volym och diesel. Vem vill dricka fjantöl efter denna video?
  3. Jag skall skrota bilen men motor och låda skall ner i Mustangen. Så därför vill jag ha lite koll på oljetrycket. Blir fint med insprut i mussen.
  4. Jag har nu monterat en givare för lampa på motorn. Den till lampa är liten. Den till mätaren har en liten plastkopp i bakkant. Som tur vad så har man ett litet lager med bra och ha saker. Så jag hade en givare till lampa som är inköpt på Custom Racing här i Örebro. Allt är sedan ihopkopplat till en vanlig glödampa i motorutrymmet och det funkar som den ska. Biltemagivaren gick inte att få dit då den var för stor och oljefiltret var i vägen.
  5. Jag har ryckt i alla kablar som jag kommer åt ifall det är avskalat någon stanns. Men inget hjälper. Det blinkar och plingar i bilen fast att kabeln hänger på sidan av motorn. Så det borde vara ett elfel.
  6. Med en vanlig lampa så funkar det som det skall. Skall fixa en oljetrycksmätare på biltema så att jag kan se hur mycket tryck det finns. Den stora problemt är detta förbannade plingande som varnar att oljetrycket är lågt. Hur får jag bort det? Går den delen att skruva bort? Vill ju inte lägga ner för mycket tid på felsökning. Då bilen skall skrotas i höst.
  7. Nu har jag sovit ett antal timmar och då har tankarna sorterat sig i ordning igen. Skall prova att koppla in en separat lampa från kontakten. Tänkte bara dra en kabel från kontakten till lampan och en från batteriet. Lampan håller jag sedan i handen. Om det funkar så blir det ett besök på Biltema. För att köpa en oljetrycksmätare. Så att man kan se vilket oljetryck man har.
  8. Nu står det helt still i huvudet. Jag har en 302a i en Thunderbird -87a Den blinkar att det är dåligt oljetryck. Så jag bytte olja, filter och oljetryckskontakten. Men den blinkar fortfarande. Så jag provade att rycka bort sladden från kontakten. Men den blinkar fortfarande? Funkar inte kontakten så att kontakten ligger i jord och när trycket kommer så skjuts kontakten in och då bryts jorden. Då borde det sluta blinka när jag ryckar bort kabeln. För då försvinner ju jorden. Eller tänker jag fel????
  9. Då vet jag vart jag skall riva. Funderade på om jag kunde skära bort en del av innerskärmen för att komma åt bättre. Bilen skall ju ändå skrotas i framtiden. Jag har hållt rätt bra koll på ditt bygge på nätet. Så du får vara beredd på flera frågor från mig i framtiden. Du har ju redan gjort det som jag skall göra. Skillnaden är att du stoppade ner motorn i en opel och jag skall stoppa ner den i en ford.
  10. Har precis köpt en Thunderbird -87a med 5 liters motor för att plocka delar av till mustangen. Men då den är nybesiktigad så vill man ju gärna köra lite med den innan man river den. Ringde Mekonomen och dom skulle ha en Defa doppvärmare till den liggandes i lagret. Dom trodde att den skulle sitta på höger sida av bilen men var inte säkra. Så jag slängde mig lite snabbt under bilen och kostaterade att det inte går att se något pga allt som sitter i vägen. Någon som har koll på vilken sida som motorvärmaren skall in på. Så att jag slipper riva bägg sidorna.
  11. När jag skulle besiktiga ford 34an så hade jag på känn att dom skulle tycka att den var en smula för vass. Då den släppte på torr asfalt så fort man växlade ner och tryckte på gasen. Även om hastighetsmätaren stod en bit över 100 km/h. Så jag krokade bort staget till högfartssidan på förgasaren. (Holly 650 med dubbla mekaniska axpumpar. Så att den bara gick på 2 portar. Den var fortfarande vass. Så jag förlängde gasstaget på förgasaren vilket gjorde att när jag tryckte ner gasen i botten så rörde sig knappt spjällena i förgasaren. Nu var bilen riktigt slö. Så jag åkte till besiktningen. Killen där hade en del åsikter om att jag hade 3" avgasrör som gick ut framför bakhjulen precis under fotbrädorna. Han ville ha utblås baktill på bilen. Men jag skyllde på att det inte fanns utrymme att komma igenom jaggabakaxeln. Så därför tvingades jag att släppa ut dom på var sin sida av bilen. (framför bakaxeln) Sedan kom provturen. Han var borta länge. Till slut kom han tillbaka. Parkerade på sidan av stationen och hoppade ur bilen. Sedan tittade han på mig. Har du trimmat den frågade han? Jag försökte att se ut som en liten skolpojk och med mitt snällaste ansiktsuttryck svarade jag. Nej. Då tittade han på mig igen och så sa han att det var fan vad bilen drog iväg när man tryckte ner gasen i botten. Tycker du sa jag. Den stack ju iväg som en pil sa han. Så jag tänkte att nu är det kört. Så vi gick in och sedan fick jag blankt papper. Så jag åkte tillbaka till jobbet och ändrade tillbaka sakerna till normalt igen. Då kommer chefen ut. Så jag berättar att jag lyckats fått igenom den. Sen så kommer vi in på motortrimmng och han berättar om sin värsting BMW som han haft i slutet av 70-talet med dubbla Weber 45or. Jag har hört om den bilen vid flera tillfälllen så jag lyssna på ett halvt öra på snacket om 180 hk och liknade medan jag gör klart det sista. Sen så erbjöd jag chefen att få åka med på en provtur. Efter den provturen så berättade han aldrig mera om sin värsting.
  12. Som jag förstår så får jag ha ca 140 hk om jag ändrar bilen till V8 utförande. Går jag via SFRO så får jag ha straxt över 300hk. Så nog har det blivit bättre dom senaste åren när SFRO fick ta över. Förut så fick inte SFRO bestämma antalet hästkrafter på ombyggda fordon. Utan endast på amatörbyggda. Så det är på väg åt rätt håll.
  13. Gatlegal i min bekantskapskrets betyder att bilen är besiktigad. Fast oftast med en annan motor/hjul/glasrutor mm. Motsatsen till gatlegal är helt obesiktigad men körs ändå på gatan.
  14. Ni funderar för mycket på ur mycket hästkrafter jag får ha och hur jag skall bära mig åt att besiktiga den med intyg från Ford eller via SFRO. Enklast verkar vara att gå via SFRO. Då får jag göra som jag vill. Annars så tvingas jag göra som Ford vill. (hemsk tanke ) Att bygga till cobrautförande är ju också meningslöst. Då har jag ju problem med att hänga med en Volvo 740. Jag kanske har en lösning på gång. Skall skriva lite mera om den så fort jag vet att det gick i lås.
  15. Rosten

    Göran Drysander

    Det fanns en kille i Odensbacken utanför Örebro som hade en blå Mustang II som hette Göran Drysander eller något liknade. Är det någon som har en bild på den bilen? Någon som vet var den bilen tog vägen?
×
×
  • Create New...