-
pontiac 350 motor?
Prova att läsa i mitt förra inlägg igen, säg till om det fortfarande är oklart... /Jocke opps. jag missade ditt inlägg! med andra ord har jag speed density...känns som ett problem! jaja jag får se hur det kommer sluta
-
pontiac 350 motor?
och med andra ord har jag dom smidda kolvarna? eller är jag helt ute och cyklar? hur ser man vilket system man har? alltså skillnaden mellan speed density och MAF?? >/ wille
-
pontiac 350 motor?
verkar konstigt... jag har för mig att dom slutade med smidda kolvar på de senare 90-tals modellerna pga ekonomiska vinster av att använda gjutna kolvar... men men man lär sig något nytt varje dag
-
pontiac 350 motor?
och det gör det inte i -88 alltså?
-
pontiac 350 motor?
ursäkta tråd-kapningen men en sista fråga iallafall hur ser man om bilen är konverterad till den modernare varianten? är det omöjligt att att byta kam/toppar/insug med det gamla systemet?
-
pontiac 350 motor?
måste bara fråga... är det någon skillnad på motorn från -88 och de andra? är den sämre på något sätt? hur isåfall? måste säga att jag blev lite orolig nu
-
Oljetrycksgivare
sitter redan equal length headers på den=) tack för tipset med motorfästena... får se hur jag löser det...
-
Oljetrycksgivare
jävla ofly... blir att lyfta motorn, måste man ta bort växellådan? ///wille
-
Oljetrycksgivare
hur mycket krångel är det att plocka bort oljetråget från bilen? mvh
-
Oljetrycksgivare
perfekt... då borde det inte vara några problem med den biten iaf tack så mycket för alla svar /wille
-
Oljetrycksgivare
okej med andra ord borde det duga med att svettsa en anslutning så högt som möjligt i tråget då?? ber om ursäkt ifall jag är frågviss, vill bara vara säker... mvh
-
Oljetrycksgivare
haha okej bara en tanke så att leda in oljan direkt i olje tråget är inga problem? jag kommer låta som en idiot nu men, är hela tråget fullt med olja? borde det inte vara fritt för returen? så att det inte blir något motstånd? tack för hjälp mvh
-
Oljetrycksgivare
okej. de tidigare kiten som hade en tvivelaktiv anslutning, hur såg dessa ut? jag kommer inte använda ett separat system på mussen logiskt sett borde det gå att leda in oljan i en av ventilkåporna?
-
Oljetrycksgivare
och returen från kompressorn? är det någon som har ett bra förslag om vart jag borde dra den? väldigt tacksam för alla svar // wille
-
Oljetrycksgivare
tack så mkt