Prova att läsa i mitt förra inlägg igen, säg till om det fortfarande är oklart... /Jocke opps. jag missade ditt inlägg! med andra ord har jag speed density...känns som ett problem! jaja jag får se hur det kommer sluta
och med andra ord har jag dom smidda kolvarna? eller är jag helt ute och cyklar? hur ser man vilket system man har? alltså skillnaden mellan speed density och MAF?? >/ wille
verkar konstigt... jag har för mig att dom slutade med smidda kolvar på de senare 90-tals modellerna pga ekonomiska vinster av att använda gjutna kolvar... men men man lär sig något nytt varje dag
ursäkta tråd-kapningen men en sista fråga iallafall hur ser man om bilen är konverterad till den modernare varianten? är det omöjligt att att byta kam/toppar/insug med det gamla systemet?
måste bara fråga... är det någon skillnad på motorn från -88 och de andra? är den sämre på något sätt? hur isåfall? måste säga att jag blev lite orolig nu
okej med andra ord borde det duga med att svettsa en anslutning så högt som möjligt i tråget då?? ber om ursäkt ifall jag är frågviss, vill bara vara säker... mvh
haha okej bara en tanke så att leda in oljan direkt i olje tråget är inga problem? jag kommer låta som en idiot nu men, är hela tråget fullt med olja? borde det inte vara fritt för returen? så att det inte blir något motstånd? tack för hjälp mvh
okej. de tidigare kiten som hade en tvivelaktiv anslutning, hur såg dessa ut? jag kommer inte använda ett separat system på mussen logiskt sett borde det gå att leda in oljan i en av ventilkåporna?