Jump to content

72Jönsson

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade 72Jönsson i Mustang 1964½-1973
    Hej, Har ägt min 72:a Mach1 i tjugofem år men aldrig skänkt en tanke på att bilen bara är regad för en passagerare! Bilen är svensksåld på Hedbergs i Malmö men antal passagerare kan väl knappast skilja om bilen är import eller svensksåld? Är det samma för er övriga 71-73 ägare av FB eller M1? Hur är det med HT, skiljer det eller....? /Magnus
  2. Tackar för svar!
  3. ett inlägg i en tråd postade 72Jönsson i Mustang 1964½-1973
    Är nog tjugo år sedan jag monterade headers på min Mach1:a 351C 4V , nu skall det byggas tillbaka till original grenrör men givetvis hittar jag inte original pinnbultar. Jag kommer inte ens ihåg om det är skruv eller pinnbult original? När man tittar på tex CJ Pony Parts så är det ett kit med skruv 3/8. Är det någon som kan bringa klarhet i detta och kanske även tipsa om var man kan köpa i Sverige. Tack Magnus
  4. Tack, jo Magnaflow är fina grejor men det blir väl grövre dimension än OE?
  5. Ok, är du nöjd med kvalitén? Frakten blir väl dyr på skrymmande grejor?
  6. ett inlägg i en tråd postade 72Jönsson i Mustang 1964½-1973
    Har fått ett infall att bygga tillbaka till original på min Mach1 72:a med Cleveland. Idag sitter headers och ett ihopsnickrat tretums som jag är trött på. I Sverige hittar jag endast VP Autoparts som har OE system, 2 1/4 tums, Scott Drake är fabrikör och det företaget har jag fått en hel del skräp ifrån tidigare. Har ni andra tips på var man kan hitta ett orginalsystem från grenrör och bakåt. Har Competition Suspension så det måste ju också passa staggered shocks.
  7. http://www.429mustangcougarinfo.50megs.com/decoding.htm Här är lite info. Att det är en äkta CJ eller SCJ är osannolikt och skulle det vara så är det bara att gratulera. Om du plockar ventilkåpan så skall en CJ och SCJ ha Guide plates, övriga inte. Det mest sannolika är att det från början är en 429/460 truckmotor då dessa finns/fanns i drivor och är hyfsat biliga. Om det är en 429 eller 460 ser du inte från utsidan. Om du hissar upp och kryper under med en bra ficklampa och kanske en liten spegel så bör du kunna hitta casting nr på block och toppar. Du nämnde att original var 305, 305 är Chevy, 302 skall det vara isf. Lycka till!
  8. Tackar för info!
  9. Jag kör med en stor Spal elfläkt och därmed är min kåpa borttagen. Tror att min kylare behöver en rensning. Jag var mest brydd gällande termostaten eftersom jag vet att det skall vara en speciell typ som tätar mot restriktorbrickan. Jag har beställt denna termostat av Hansen för ett par år sedan men den liknar inte alls den som visas om man söker på "Cleveland Thermostat" på nätet.
  10. ett inlägg i en tråd postade 72Jönsson i Mustang 1964½-1973
    Vilken typ av termostat kör ni andra Cleveland ägare? Jag kör med vad jag tror vara en felaktig 180 degree som ofta säljs men som egentligen är en Windsor typ. Finns original att köpa fortfarande, eller liknande? Vill uppgradera kylsystemet och skaffa en alu kylare och en bättre pump, någon som har bra tips på märke? Magnus
  11. Nu har jag pratat med Per på EKR, det skall bli en 408 eller 427W, det är lite leveranstid på en sådan men förhoppningsvis kommer den till hösten så att man har och göra i vinter. Tack för alla svar och kommentarer i denna tråd!!
  12. Ser fint ut! Får man fråga vad maskinen kostade ca? Byggde du själv eller köpte färdig?
  13. Ok, 351W block och CHI toppar, var köper man CHI toppar, hittar dom bara i Australien. Passar även CHI topparna rakt av på mitt Cleveland block utan modifiering?
  14. Nej hade bara för mig att det blir trångt uppe vid fjädertornen med 9,5 deck (351Windsor) Cleveland har ju 9,2 men är förvisso lite bredare. Har för mig att en Cleveland ligger lite lägre i motorrummet än en 351W i 71-73 men det kan jag bara fått för mig?