Jag är sugen på mer effekt så jag är inne på att byta kompressor i min GT500 (2007). Jag funderar på antingen Kenne Bell (J:M Tech) eller Ford Racing (No Fear). Båda alternativen indikerar likvärdig effekt (ca 750 hk). J:M Tech hade en variant med två olika setup där den mer aggressiva borde börja på en 8:a! Är det någon här på forumet som har erfarenhet av de olika alternativen? Är det troligt att det är lättare att brumma igenom hos Bilprovningen om det står Ford Racing under huven? Jag tar tacksamt emot erfarenheter och tips!
Jag var med och gasade lite på "GTboard" i helgen. Kul race med rullande start i 50 km/h sen järnet i en dryg km... http://www.youtube.com/watch?v=N1H4UW9CCc4&feature=relmfu
Besiktigade bilen igår för första gången. Var lätt nervös över ljudnivån men det var inga problem... Besiktningsmannens flinade bara och sa att "den låter riktigt vass!" Dom röda bakljusen kommenterade han inte ens! Besiktningsstationen i Vinsta. Jocke GT 500
Jag är sugen på att testa! Fick tillbaka bilen igår efter en vecka hos Andreas på No Fear Motorsport, första intrycket är att den känns avsevärt rappare än tidigare... Ska försöka testa vid tillfälle. Jocke Ö GT 500
Visst är det härligt! Har inte kunnat hålla mig riktigt utan luftat bilen ett par gånger när det äntligen blivit torrt och hyffsad värme... R-däcken greppar dåligt när det är kallt... En stekare i en nercabbad Ferrari 430 Spider fick nog rätt ont i öronen när han vässade härom kvällen...
Dags att visa upp hur det blev med dom nya fälgarna. Det skulle vara 19" (för R-däcken skull). Självklart så skulle dom vara mattsvarta... Forgeline i USA hade lösningen! Jocke