Jump to content

Ericsson

Klubbmedlem
  • Inlägg

    28
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Ericsson

  • Födelsedag 1963-05-18

Medlemsinformation

  • CMC
    1959
  • Region
    Syd

Ericsson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Grufman. Skälet till det var att mellanskilnaden på priset för en ny pump och en begangnad blev 5700 kr. Därav valet. Annars hade det självklart varit det bästa med en ny.
  2. Vill bara avsluta denna tråd med att säga att allt nu är åter till det normala. Hästen är på bete! Efter många turer med att försöka få tag på en bränslepump lyckades jag tillslut få tag på en begagnad här i Sverige. Att sätta in allt var inga problem och bilen startade dirrekt. Fick även byta bränslepåfyllningsrörets gummibussning som sitter i tanken. Nu återstår bara att besiktiga bilen och sedan blir det en tur till Glenn för att mäta upp bilen och lägga in den senaste programvaran. Körglad sommar till alla. Eric
  3. Ja, nu vet vi i alla fall vad problemet är. Efter hjälp från Grufman (stort tack) med att få tag på någon med IDS verktyg här i närheten av Halmstad fick jag kontakt med Glenn Bernsson. Efter att han gjort en mätning och följt upp med att "smyga" elkablar och kontakter på bilen kunde han konstatera att bränslepumpen troligtvis gjort sitt. Plockade ner tanken och tog isär pumpen och mycket riktigt, den hade skurit. En liten rolig anekdot i det hela var att när jag tog ner tanken gick gummimuffen sönder till bränslerörets genomföring i tanken. Tog kontakt med Ford här i stan som hjälper mig att beställa en ny. Efter en timme ringde de och bad mig komma ner och visa exakt vilken del det var på en sprängskiss de fått från sin "underleverantör". Döm av min förvåning när det visade sig att Fords underleverantör är Grufman vilket framgick av faxet de visade. I fortsättningen kommer jag inte att gå över ån efter vatten........ Nu väntar jag på att Grufman skall återkomma med förslag på pump och leveranstid och sedan skall den bara in. Många soliga dagar har ju missats. Jag vill passa på att rikta ett stort tack till Grufman och Glenn. Eric
  4. Hej Patrik och tack för erbjudandet. Ja det kan vara ett alternativ om du tror att du kan lösa detta. Fick besked idag från verkstaden där den står nu att det troligaste är att bilen har kodats av av någon anledning och måste programeras om. Har nu tre alternativ: 1. Kolla med ford här i stan om dom har mätdonen och kan koda om. 2. Kolla med en firma i Göteborg 3. Skicka bilen till Grufman i Stockholm på något sätt. Tror du att du kan hjälpa mig är det ett 4.e alternativ och ett av dom bästa alternativen. Har du utrustning och kunskapen att programera om bilen? Många soliga dagar missade redan !! Eric
  5. Hej. Nej tyvärr är jag inte där ännu då jag har fått ett mycket större problem med att den inte vill start. Läs mina andra trådar om startproblem. Tack för omtanken, jag återkommer så fort jag får tillbaks en livfull häst.
  6. Hej Grufman. Jag hoppas att ni inte tog det som att min skepsis var riktad till er utan den är riktad mot min just nu hopplösa sittuation om att komma tillrätta med problemet/n. Om ni tolkade det så får jag be om ursäkt.
  7. Har inte gjort det ännu men tänkte göra det under morgondagen. Hoppas att dom har något bra svar. Det är lite långt att få upp bilen till dom även om det nog hade varit det bästa. Vi får hoppas att det går att lösa med Grufman över telefonen men jag är lite skeptisk.
  8. Hej. Någon som vet hur eller var man kan få hjälp med att programera om styrenheten / larmet. Jag har skrivigt om problemen jag har haft med min -01 GT i andra trådar men nu tror verkstaden jag har lämnat bilen till att det är detta som är felet. Vi har prövat att programera om nycklarna men detta hjälpte inte. Det är ett fabriksmonterad larm på bilen. Kan man koppla förbi denna på något sätt?? Det är ju förvisso ett stöldlarm, men ändå.
  9. Jag är rädd för det. Tyvärr har vi ju ingen Grufman här nere Jag får väl ringa dom om tipps. Vad tar dom för telefonsupport?
  10. Hej och tack båda för era svar. Jag är fortfarande inne på att det är något med larmet. Stället jag lämnade in bilen försöker få tag på ett testverktyg för att se om man får någon felkod. En gissning vi har är att larmet har omprogramerats och stänger av bränslepumpen efter någon stund. Vi lyckas få igång igång bilen efter att vi har gjort den spänningslös i ca 45 minuter men sedan dör den igen.
  11. Har skrivigt om detta tidigare men har inte fått någon ordning på startproblemen så bilen bogserades till en verkstad här i närheten. När dom skulle ta in bilen startade den och kördes in men sedan ströps bränslet. Batteriet laddades upp under natten och bilen startade igen och gick en liten stund, därefter dog den igen. Verkar som om det kan ha med billarmet att göra? Någon som har varit med om detta?? Soliga dagar missas
  12. Har inte fått någon ordning på det så bilen bogserades till en verkstad här i närheten. När dom skulle ta in bilen startade den och kördes in men sedan ströps bränslet. Batteriet laddades upp under natten och bilen startade igen och gick en liten stund, därefter dog den igen. Verkar som om det kan ha med billarmet att göra? Någon som har varit med om detta??
  13. Tack för all information. Jag uppskattar det verkligen. Nu är det bara att sätta full fart. Tack igen. Eric Ericsson
  14. Hej Nej, jag har inte kollat spänningen där bak ännu, kan inter hitta spänningsprovaren efter flytten.Får väl skaffa mig en ny. Ligger som ett av helgens projekt. Tråkigt det där med möss i "STALLET". Tack ändå för tipps och engagemag. Tack för tippset Jocke att kolla på andra forum. Jag skall kolla under sätet ändå för säkerhets skull oxå. Eric
×
×
  • Create New...