Jump to content

d.gustafsson

Klubbmedlem
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Går tyvärr inte att garage försäkra bilen innan den är reg besiktigad. Försäkringsbolagen kräver oftast att man har ett svenskt regnummer på bilen och det tillfälliga regnummret gäller inte heller. Kanske om du känner något företag som har en hel försäkring inom en tex lager byggnad eller en bilhandlare. Hade samma problem själv förra vintern men det gick bra utan.
  2. d.gustafsson replied to nikohm's post in a topic in Mustang 1994-2004
    Prova med 03 Mach 1, finns aluminium mittkonsol mm , tror det var på latemodelrestoration.com
  3. Vill man inte att folk ska titta på bilen så kan man åka volvo istället
  4. Klart du ska ha en cab, körglädjen är nog lika stor men hur skönt är det inte och åka nedcabbat en varm sommardag. Jag har bara kört cab versionen och jag upplever den inte som sladdrig men jag kör inte på bana heller. Vill man ha styvare chassie så kan man montera full lenght subframe och tower brace tex. Finns en riktigt bra info sida om "Terminatorn" http://stangshiftergaskets.com/2003_2004faqs.htm för mer info om bilen. Nu vill jag ha vår så man slipper kylan och kan ut å åka istället.
  5. Har en svart så svarta fälgar passar kanske inte så bra, kanske svart med crome ring. Har inte bestämt än om jag skall ha Crome eller aluminium fälgar. Finns mycket att välja på.
  6. Har 17" Original fälgarna men funderar på att byta upp mig till lite större framöver. Tittat på FR500 fälgarna men också på AFS 18" som ser ut som originalet, tycker dom är riktigt snygga med.
  7. Grattis ! Kul bil, FR500 fälgar ?
  8. Hej ! Varit medlem ett tag nu på forumet men jag har inte kommit mig för att skriva förrän nu men bättre sent än aldrig. Alltid varit bil intresserad men det var inte förrän förra hösten som köpet blev av. Läste på en del (fördel med internet och tonvis med information) och hittade det jag ville ha i en svart 03 cobra cab. Ganska ny (förhoppningsvis lite att reparera) Cab (Hur skönt är det inte att åka nedcabbat dom 2-3 regnfria dagarna på året) Svart (Hur snyggt som helst nytvättad innan vägdammet efter 100m smutsat ner den igen) Bra prestanda (400Hk original , lite mer som den är nu) Uppgraderingar (Finns hur mycket eftermarknads delar som helst till den) Jag själv är 44 år nu och bor i Karlskoga,Värmland med fru och 2 barn. Jobbar på ett IT företag i Örebro så det blir en del pendlar mil om året, vissa med mussen //Danne
  9. d.gustafsson replied to galanz's post in a topic in Mustang 2005-2014
    Tog bort min solfilm med T-Röd, funkade fint. Säg vad som inte funkar med T-Röd
  10. Hehe, 800 - 1100 Hk på bakhjulen blir nog lite för mycket för mig samt jag gillar temperamentet med en kompressor, massor med vrid direkt. Sedan är det betydligt enklare tror jag att bara konvertera till en Whipple. Prisskillnaden är också betydande.
  11. Dom flesta "budget modsen är gjorda" MAC CAI Accufab Single blade throttle body Bassani Stainless X-Pipe och Aft-Cat Steeda 2,8 pulley Diablo Tune Eibach sänkt Steeda Tri Ax Shifter IRS Brace I vinter skall jag styva upp chassiet lite och försöka få bort "Wheel Hop" , irriterande som sjutton. Skall även byta koppling till en starkare inför framtida effekt uppgradering. Whipple 3,4 L med Crusher Inlet vore nog kul eller varför inte ett Hellraiser turbo kit , men det fär vänta något år
  12. Nope, fixade det själv via en bekant i Phoenix.
  13. Kul med fler på forumet som har en Cobra. Har en 03 Triple Black Cab sedan förra hösten och är kalas nöjd.
  14. Låter bra med vartannat år. Dyrt nog med alla bilar, försäkringar, skatt och tonåringar i familjen. :-)
  15. Det är en 03a jag har så man måste kanske besiktiga varje år. Skall kolla med bilprovningen senare.