Jump to content

ah

Medlemmar
  • Inlägg

    33
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

ah's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

1

Omdömespoäng

  1. Vet inte men det borde inte va nån skillnad. Fast det e klart om man slår i driven vid 4000 varv kanske man lyckas.....
  2. Så funkar min också. Varför varva mer i friläge...?
  3. Nu är ju v6an en 2ventilsmaskin som trivs bättre (och är starkare) vid lägre varv. Jag har en automat och tror nog det är det man ska ha till v6an. Jag kan inte säga att man varvar den mer än så, normalt sett. V8ans karaktär passar kanske bäst med manuell tycker jag, så hade man råd med 2 bilar skulle jag ha en v6 cab aut och en v8 man cupé.
  4. ...så det räcker med en v6 aut.
  5. V8 för mej är tex den 60tals Olds bigblock jag var delägare till för många år sen, ingen fin bil men motorn..... 2 petad (!) aut. gjorde ca 50 kmh på tomgången och släppte i 2an vid fullgasax vid ca 150 kmh, då knakade det till i stolarna o hastighetsmätarn hammrade mot stoppinnen. Om det är vad man upplever med en V8a så, annars duger min v6 tycker jag. Körde fö ifrån en GT med min 9-5 combi diesel aut vid rödljusen (men visst över 50 kmh blev jag efter förståss)
  6. Skaffade ett sånt (till min v6 iofs, men samma filter/box) det gjorde skillnad "ovanpå" den skillnad X3/SF3an gav. Bättre bottendrag och varvar lättare, billigt också. Dessutom ingen nämnvärd påverkan av varmt motorrum, ibland är orginal kanske bättre....
  7. Det är inte alls fel att köpa en v6, den är bra mkt billigare (man kan köpa mkt tillbehör!) och i vardagstrafiken blir du iaf en av dom snabbare! /Anders
  8. Jag gjorde likadant med mina, med samma resultat. Bytte till nya ist (Ford orginal) har inte haft minsta problem sedan det.
  9. Jag tror det är AC du hör när den startar/stannar
  10. Kul ideer! Nr1 tror jag dock man ska låta bli, du får påfyllningen i krockzonen och då undrar jag om den går att regbesiktiga (som du väl ska göra sen antar jag?) om dom ser det förståss! Nr2 däremot, där finns det ju ingen riktigt hundra lösning för oss som inte får köra orginal konfigurerat och det är ju också lätt att återställa om man sparar orginallysena. Vilken är din ide där?
  11. Har sett att Ford rekommenderar 32 psi (2,2 bar) till gt500 cab och 34 psi (2,4 bar) till coupen, lite lågt kanske. Kör med 2,2 fram o 2,4 bak på min v6 cab med mina gt500 hjul, blir "lagom" hårt vid vanlig körning. Ska kanske tilläggas att jag har FR fjädrar, gt500 dämpare, gt kränghämmare, strut tower brace och svt länkarmar, som i sej ger stor skillnad förståss.
  12. Så är det nog men den här bilden gör en lite osäker...
×
×
  • Create New...