Jump to content

Dregel

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Dregel's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Rutan sitter kvar på bilen och hålls ihopa med tejp, tusentals sprickor men den "håller ihopa" så att säga.
  2. Tack så mycket för tipsen. Jag har letat febrilt på diverse reservdelsdatabaser bilskrotar, både svenska och tyska utan någon större framgång. Delarna på http://www.foxresto.com har jag kollat på och det får bli den sista utvägen för 270$ för en ruta verkar lite väl mycket specielt med frakt, skatt och tullavgifter som tillkommer. Så det som är kvar verkar vara att kolla närme på den norska marknaden. Återigen, tack så mycket för tipsen.
  3. Hallå hallå! Införskaffade nyss en 1989 Ford Mustang LX 5.0 HO Hatchback som min far och hans bror köpte för många år sedan när dom slutade med seriös Drag Racing, tanken var att dom skulle plåga denna bilen på strippen när dom hade tid och lust, men enbart ett par repor blev körda senda dess har bilen stått och "möglat" så att säga. Bilen är lite små trimmad med tex. Equal Length Headers, K&N filter, bytt katalysatorer mot H-Pipe, Underdrive Pulleys och liknande. Tanken är att jag ska börja köra lite ET Drag Racing med den, men även att jag ska andvända den lite som en bruksbil. Maskinelt är där inga större fel på bilen men utseendet är rent ut sagt för j*vligt, dock inget som snabbt går att åtgärda. Mitt största problem är att den vänstra bakre sidorutan är förstörd och jag behöver få tag i en ny. Så jag tänkte bara introducera mig i 74-93 forumet med ovanstående samt be om tips på hur man smidigast (och gärna biligast) får tag i en ny sidoruta.
  4. Den Special Order Paintade gula hadde varit den ultimata drömmen... men man får väll vänja sig vid tanken att den alldrig kommer att slå in Spårar ut lite ur min egen tråd här men är det bara jag som mistänker att 1969 mustangerna verkar vara ovanligt populära just nu? Tycker att alla 69or ligger bra mycket högre i pris än någon annan årsgång oavset model och skick.
  5. Hehe, ja jag är väl medveten om att Medowlark Yellow inte är en vanlig färg, gula mustanger och shelbys är över huvud taget sälsynta för den delen, och att jag antagligen kommer få välja en annan färg istället, är bara löjligt förtjust i gula mustanger och shelbys, men gillar dom röda Mach 1:orna (T5 Färg kod?) i princip lika mycket så det är inte den viktigaste saken. Utväxlingen är inte den heller livs viktigt, gillar bara tanken att ford valde att erbjuda ett "drag" alternativ i en så pass vanlig bil Se där, genast ökade mina chanser monumentalt! Har fokuserat mest på motorn och inredning i min informations jakt så har ganska dålig koll på växel lådorna, men har för mig att det enbart tillverkades Automat växlade Mach 1or men rätta mig gärna om jag har fel för en manuel Mach 1:a hadde även det varit ett väldigt bra alternativ för mig.
  6. OK, Tack så väldigt mycket för hjälpen, då är det altså en C6 låda man får titta efter då
  7. Tack så mycket för det snabba svaret. Tack vare detta har jag komit mycket närmare hur jag vill att min drömmbils VIN nummer och Door Tag ska se ut för att försäkra mig om att den kommit orginal från fabrik så som jag hadde velat ha den om jag kunnat köpa en 1969. Och här är resultatet: 9x02Rxxxxxx 63C W5 3A xx xx W X Dom små x:en är i mina ögon ovesentlig information Altså en 1969 Ford Mustang Mach 1 428 SCJ (Ram Air?) Meadowlark Yellow, Svart inredning, 4.30:1 Traction Lock bakaxel utväxling och FMX växellåda. Vet inte ens om denna kombination är 100% möjlig att den någonsin tillverkades då jag inte hittat någon information om färg restriktioner eller vilka växellådor som fanns tillgängliga för Mach 1 bilarna, så om någon vet, vänligen raportera En snabb fråga till dock, finns det någott sätt att se på VIN numret eller Door Tagen ifall bilen lämnade fabriken med Ram Air tillvalet?
  8. Hallå! Jag har letat maniskt efter all information jag kan hitta om min absoluta drömmbil, en 1969 Ford Mustang Mach 1 428 Super Cobra Jet och jag tror jag har lyckats hitta info om det mesta jag undrat över, men några frågor återstår som jag nu söker svar på här. Vad exakt var "Drag Pack" packetet, och var det standard på alla Mach 1 SCJ? Vad är den exakta skildnaden mella Cobra Jet och Super Cobra Jet motorerna? Och var "Shaker Hooden" standard på någon model eller var det altid ett tillval? Frågar enbart då nästan all dokumentation jag hittar är på engelska och mina kunskaper inom engelsa bil termer är väldigt begränsad. Min framtids drömm är att en gång för alla köpa en 69 Mach 1 SCJ men eftersom iallafal jag ser detta som en mycket stor investering så kommer detta inte ske på ett bra tag framöver så jag får nöja mig med att ta reda på så mycket info jag kann tills dess om bilarna så jag inte går och blir lurad den dagen jag äntligen köper en! Tack på förhand! David
×
×
  • Create New...