Jump to content

Norwall

Medlemmar
  • Inlägg

    530
  • Blev forummedlem

  • Days Won

    11

Norwall last won the day on 10 mars 2020

Norwall had the most liked content!

About Norwall

  • Födelsedag 1971-11-18

Medlemsinformation

  • Stad
    Mariestad
  • Yrke
    Däckhandlare
  • Intressen
    Mustanger... 😁

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Norwall's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

41

Omdömespoäng

  1. Det finns möjlighet till att delta i bankörning på Gelleråsen tillsammans med Ford Club Sweden. Läs igenom noga! https://www.fordclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=23&t=89578&p=648707#p648707
  2. Hej! Du ska inte tro på allt du hittar på Youtube. Speciellt inte med kommentatorer som inte vet vad de talar om! Haft en 2015 manuell och kör i dag en 2018 med automat. 2018 är klart bättre än 2015 men å andra sidan är en 2016 klart bättre än din Subaru. Om du inte slår av alla säkerhetssystem och kör normalt så kommer du inte få sladd och köra över ångra folkmassor. Men, slå av systemen, koppla bort hjärnan och strunta i all rim och reson så... Då spelar det ingen roll vilken bil du sitter i. Köp en Mustang, kör som vanligt, och njut! Mvh Andreas blockquote-widget
  3. Ja, däcken skiljer lite i uppbyggnad. Tyvärr för oss vanliga medans det är ett önskemål från vissa bilfabrikanter. Om du vill ha ett däck som funkar bra på din bil, välj med Mercedes märkning (om det inte finns utan) och då utan run flat (tror inte sport 4 s finns med runflat). Anledningen till de olika märkningar a beror troligen på när däcken är tillverkade, olika blandningar på gummit, olika krav från biltillverkare, dimension osv... Ett alternativ till Michelin är Pirelli, däcket kräver dock mer värme för att prestera bra. Finns flera andra alternativ om man kollar amerikanska marknaden, tex Nitto, vilket jag inte har en aning om hur det funkar på svenska vägar. Leta rätt på en duktig däck handlare som du har förtroende för så löser det sig nog. Mvh Andreas
  4. En liten fråga. Hur hög oljeförbrukning har ni som kör 2018 med Coyotemotorn?
  5. Sitter inte ramnummer på i hjulhus höger fram på rambenet?
  6. Hej Javelin! Hade samma problem på min gamla 95a. Koppla ur egr ventilen så försvinner problemet. Lossa elkontakten på egr så kommer du märka skillnad! Du kommer få cel, motorvarningslampa, men inget att bry sig om.... Det finns en sådan koppling att köpa som simulerar egr ventilen så att du slipper cel. Mvh Andreas
  7. Åk till närmsta Fordhandlare så ska de kunna hjälpa er.
  8. Jag bytte till alu kardan på min 95 och håller med om att det en helt annan bil. Svarar bättre på gas tex. Och en massiv viktbesparing! Original kardan orkar man knappt lyfta själv medans den andra utan problem kan hållas med en hand. Vibrationer från kardan är förhoppningsvis ett minne blott på 2018 och framåt. Tyvärr är Ford Europa väldigt anti med garantier på Mustangen och därför är verkstäderna lite mindre villiga att hjälpa till... Och jag personligen tror att många mekaniker idag saknar kännedom om vibrationer från kardan eftersom de växt upp med framhjulsdrift...
  9. Min 10 växlade automat betedde sig lite underligt, åkte in till Ford, de blåste om datorn och den blev bättre. Inte 100 men tillräckligt för att inte irritera vid daglig körning. När tex Sport ligger i är den mycket roligare. Gällande manuell låda. Ta inte bara bort fjädern. Den har även en uppgift att "sträcka" upp och finns den inte kvar finns tydligen risk för oljud/kopplingsras. Köp Steeda fjädern, finns att köpa från England. Billigare och snabbare leverans. Att byta växelspak skulle nog inte påverka garantin MEN det är inte något att chansa med då tydligen det är förekommande fall då en skift gaffel kan gå av.
  10. 2016 har Sync2 och då är tyvärr engelska enda valet. Det går att uppdatera till Sync3 och då får ni en mycket trevligare radio/navigation. Men det kostar en slant tyvärr.
  11. Hej. Var någonstans i Sverige finns du? Mvh Andreas
  12. Modifieringarna kan du göra på godkänd verkstad, dvs Ford, inte Mekonomen eller så. Då behålls alla garantier. Att det sedan inte är "godkänt" enligt svensk bilprovning är ju en annan sak. Rent teoretiskt får du inte ens byta avgassystem eftersom du då bullrar för mycket och troligen anser miljöpartiet att du är ensam ansvarig för att isarna smälter.
  13. Och hur många har modifierat sina bilar så att de bryter mot helbilsgodkännandet och fortsätter köra på gatan?
  14. Konstigt att min återförsäljare ger fulla garantier även om jag kör bana... Så länge det inte är tävling mot någon är det lugnt. Slitagedelar som bromsar och koppling gäller ju inte, precis som alla andra.
  15. Tror tyvärr inte det är möjligt att registreringsbesiktiga då kompressoralternativet är "off-road use only". Men garantier gäller så länge du inte tävlar mot någon.
×
×
  • Create New...