Jump to content

pexter

Medlemmar
  • Inlägg

    14
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

pexter's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. http://www.blocket.se/vi/22248526.htm
  2. Hej, Jag fick lite frågor förut om hur min bil ser ut med Cervini Side pipes och Paxtons Kompressorkit, well, här är några bilder. Det är bara ni frågar på om ni undrar något
  3. Jag har en tomgång som är lite väl hög, eller iofs så går den ner till normal tomgång tillslut men jag tycker att den ligger kvar högt lite väl länge innan den går ner. Eftersom min box är ommappad så vill jag också veta om mappningen försvinner när man bryter strömmen en längre tid, eller är det bara adaptionen till soppan som nollställs? Eller är det nått annat som behöver justeras när tomgången ligger kvar högt innan den tillslut går ner? Hälsningar Peter
  4. Tack för tipset. Jag snackade med Andreas igår och fick lite tips. Idag fick verkstaden igång bilen. Dom trycksatte hela insuget bakom luftfiltret med rök och då visa det sig att en av gummislangarna bakom Intercoolern hade hoppat av. Den satt på ett ställe som var svårt att se, men nu är den på plats igen och Mussen går som bara tåget! Så jäkla skönt att det inte var något värre som hade hänt! Rätt udda fel att den sura ner sig så rejält, men det beror väl på att styrboxen är så pass påställd, större spridare osv. Ett lyckligt slut blev det iaf!
  5. Jag har Cervinis side-pipe system på min musse och den blev lite väl högljudd med x-pipe utan kattar, därför köpte jag istället en x-pipe med racekattar, och då blev det lite bättre... men den låter iofs fortfarande jäkligt grym!
  6. Efter lite rådfrågningar hos andra Mustang-experter så säger dom att boxen inte kan tappa sin tuning och gå tillbaka till orginal! Orginalprogrammet tas bort när man flashar om boxen så det är omöjligt.
  7. Jag blir lite förvirrad här... Först ringde en gubbe från verkstaden och sa att dom inte kunde läsa ut något från bilen (att jag behöver en annan läsare), så då blev det panikjakt på en ODB II läsare, hittade en på Biltema som jag köpte, men väl framme vid verkstaden visade det sig att meken visst hade kunnat läsa ur värden osv ur bilen. Tyvärr fanns det inga felkoder i systemet annat än MAF-mätaren (dom hade testat att starta bilen utan kontakten i för att felsöka). Jag ska skriva lite mer sen i min andra tråd under teknik motorer Tack för hjälpen så länge! Hälsningar Peter
  8. Det fanns inga felkoder. Jag har snackat med Paxton i USA och dom trodde att min styrbox hade tappat tuningen och nu kör med orginalprogrammet. Eftersom jag har värre insprutare så kör den på för mycket soppa och därför surar motorn ner sig. Verkstaden som har kollat på bilen kan inte hitta något fel på varken bränsletryck eller MAF-värden. Tändstiften är genomblöta, gör man ren dom så startar bilen i några sekunder sen dör den. Var kan man hitta någon som kan programera styrboxar till Mustang? Det skulle kosta $550 + frakt, tull osv att köpa en programerare från Paxton som är förinställd. Tips någon, vart finns Sveriges bästa Mustang-tuning firma som kan mappa styrboxen?
  9. Jag har fått tag på en läsare, dock fick verkstaden inte ut någon bra information om vad som är fel.
  10. Ingen aning, men den borde väl vara värd nån tusing iaf Ja check engine lampan tändes men det ska vara okej som dom har sagt tidigare att man stänger av sensorerna. Det ska tydligen räcka med att bara ha en sensor igång.
  11. Hej, Min Mustang har gett upp och surar ner sig rejält, den startar knappt. Jag har bärgat den till en Fordverkstad men dom klarar inte av att läsa styrboxarna i Mustang. Jag har en 2005 Mustang GT och måste snabbt som attan få tag på en läsare så att jag/verkstaden kan läsa ut vad som är fel med bilen. Jag bor i Karlskoga och bilen är i Karlskoga. Finns det någon vänlig själ i närheten som kan hjälpa mig?
  12. Jag har en fin begagnad x-pipe utan kattar som passar till 2005 Mustang GT som jag ska sälja. Ser ut typ så här http://www.magnaflow.com/02product/shop ... in&id=3302 Skicka ett mail om det är intressant till peterkga@hotmail.com Hälsningar Peter
  13. Hej, jag har bara Diablo Mafia boxen som sitter i bilen. Man kan justera den att ge 8 olika värden, jag testade alla 8 utan att det blev bra. Den var ställd på läge 2 innan jag justerade något. Jag testade även att koppla bort bilbatteriet en sväng för att försöka nollställa styrboxen men även det utan märkbart resultat. Jag tyckte att bilen fick ett dovare motorljud efter jag fick problemet, men det kan vara att jag inbillar mig också. Jag kan inte se att något skulle läcka under bilen och det är olja i motorn. Som sagt, vettefasen vad som har hänt. Vad kan trigga styrboxen att slå ifrån i motorn och som sedan gör att bilen går så otroligt surt? (nödprogram?) Hälsningar Peter
  14. Hej, Idag hämtade jag min 2005 Mustang GT som äntligen var klar efter regbesiktningen. Bilen är moddad med Paxtons största kompressorkit (Novi 2200). Jag hann inte mer än komma hem med bilen och tog en liten extra sväng på stan, gasade på ettan, petade i tvåan och gasade fullt upp till ca 5000 rpm när motorn helt plötsligt slog ifrån. Jag tryckte givetvis in kopplingen och rullade in på en sidoväg. När jag försökte starta bilen igen så gick den knappt att starta och väl igång gick den mycket surt och sotade rejält i avgaserna. Jag kan hålla bilen igång genom att försiktigt fiska med gasen men släpper jag så dör den. Jag noterade att skiftnyckeln tändes i intrumentpanelen när motorn slog ifrån, men den lyser inte nu när jag testar att starta. Startmotorn drar runt motorn lätt så förhoppningsvis är det inget mekaniskt som har gett sig. Jag har en Diablo Mafia kopplad till luftmassemätaren som jag testade att ändra på men det blev ingen större skillnad. Någon som har någon idé om vad som kan ha hänt? Jag lyckades bärga bilen till en verkstad som ska kika på den till veckan så alla tips är välkomna. Tack för hjälpen så länge! Hälsningar Peter
×
×
  • Create New...