Jump to content

Jonny.F

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Tack för svaret! Tyckte jag hade ett litet missljud/lagerljud från AC-pumpen så det var en smidig lösningen att hänga av drivremmen så länge.
  2. Vet man inte så får man prova, har nu kört utan drivrem till pumpen utan några andra ingrepp och vevhusventilationen verkar funka som det ska ändå.
  3. Hej Undrar om jag plockar bort kilremmen som driver denna pump och AC. Påverkar det motorgången eller fungerar inte ventilationen som den ska till vevhuset. Frågan är om något kan ta skada? Mvh / Jonny
  4. Har nyligen bytt kyl på min 68 med 289. Fick fel kyl första gången ett mindre kyl som jag ofta ser sitta på 67an. Men förekommer även på 68an. Kan ev ha med om bilen är utrustad med ac från fabrik. Och då felade det lika mycket på min kylslang.
  5. Hej Här kommer en bild på förgasaren. Någon som kan se vad det är för typ?blandat 3 001 - Kopia.JPG[/attachment:2euayj3t]
  6. Tack för alla svar. Men ska fixa fram en bild framöver. Var köper jag smidigast en packningsats. Köpt en hel del grejor från cj pony parts tidigare och tycker det funkat bra.
  7. Ska ta en bild på den när jag svänger förbi garaget nästa gång.
  8. Hade tänkt och beställa tätning/renoveringssats till förgaseren men var hittar jag typ och modell nr? Är en tvåportare. Ser över styrservon och bytt reglerventil, började skruva med hjälpcylindern men det verkar ju bara vara kolvstångstätningen som går att byta. Gavlarna ser ju svetsade ut i cylinderröret? Ht-68 289 Gott nytt år
  9. ett inlägg i en tråd postade Jonny.F i Mustang 1964½-1973
    Hej alla glada mustangägare. Har börjat köpa på mig lite delar för en framtida renovering. Har i stort sett bara rost i underkant, själva vecket på bakluckan. Ser lite svårt ut att fixa till. Frågan är om jag väljer att köpa en ny. Finns det både ASIEN och USA tillverkade nya. Eller är det svårt att få tag på en rostfri orginal. HT-68 Mvh Jonny
  10. Jonny.F replied to Paul Dagerborn's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hur gick det med styrningen?. Fick min servostyrning i delar när jag köpte bilen. Skruvade ihop den enligt skiss med nya tätningar, men det finns ju lite olika lägen att skruva ihop den på. Monterade också ihop den på så sätt som angives i tidigare inlägg med pinnen i alla delar vid första läget efter bottendragning.. Men får endast hjälp av servot när jag svänger vänster. provade att justera på den lätta sidan under aluminiumlocket på ventilen men blir ingen skillnad. Är den så sliten att det bara pumpar runt? Kanske är en ny som gäller. Eller är det någon mer som fixat med detta. Mvh Jonny
  11. Jonny.F replied to Jonny.F's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Tack för hjälpen. Det kunde man inte tro att det var så lätt. Mvh Jonny
  12. ett inlägg i en tråd postade Jonny.F i Mustang 1964½-1973
    Hej Har en motorhuv på 68an som glipar och ligger lite för högt i bakkant har justerat ner gångjärnen , men det räcker inte ändå. Dom verkar stela och fina i lederna men om jag ska sänka huven mer så måste jag fräsa ur justerhålen i gångjärnen. Eller är det vanligt att dom ger med sig så det är byte till nya som gäller?
  13. Jonny.F replied to Jonny.F's post in a topic in Motorer
    For i väg och köpte ny oljetrycksgivare och då visade det sig efter lite forskning att det satt en givare för lampa inte för mätare som jag har. Så nu funkar det bra. Angående oljeläcket så sitter det tydligen en typ av snöre original i vevaxeltätningen som sväller och tätar , men den kan ju vara från 68 så det finns ju en risk för att den gett upp. Ersätts med två gummihallvor nu mera. Men som sagt det bytet gör man ju inte på en eftermiddag.
  14. ett inlägg i en tråd postade Jonny.F i Motorer
    Hej. Är ganska färsk på mustang, men nu är jag ägare sen några veckor till en 289 ht-68. Undrar om oljetrycksmätaren, när man slår på tändningen så stiger mätaren upp i topp sen vänder den ner igen, startar man motorn så stannar den på noll. Kan det vara givaren? Oljetryck verkar det finnas. Har även ett motoroljeläck som droppar mellan motor och växellåda ser ut att komma bakom täckplåten vid svänghjulet. Har ej tittat så noga men finns det något klassiskt fel där. Typ vevaxeltätning? Är inte just nu så sugen på att riva ur motorn men tänkt att göra det senare under den rullande renoveringen. Vilken är den bästa manualen på denna bil och var köper jag en sådan.
  15. Hej. Om man nu väljer det smidigaste sättet att införskaffa sig en Mustang. Inte köpa på bild från USA. Vad är rimmligt att betala för en ht 68 importerad för några år sen. bes och klar, rullar och går bra i motor och låda. Inte förskönad på något sätt. Riktigt sliten i lacken med endast ett par ärliga rostfläckar ser mycket bra ut under. skitig och skabbig i motorrummet med lite fukt från kylare mm. Skivbrommsar, orginal fälgar. Buckliga stötfångare , torra lister men hyffsad inredning och vinyltak. Försöker välja på en halv färdig eller ett ärligt rullande objekt. Ska den vara fin i lacken anser jag att den bör vara lackerad för några år sen, för att inte få några överraskande luftbubblor eller sprickor. Tacksam för svar och åsikter, även om det är svårt att prata priser.