Jump to content

Bottle78

Medlemmar
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Bottle78's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Är det både plastclip och plåtclips ner till och på höjd+övre del bara plåtclips? Ingen som kan det här vill inte sabba nå för det går inte att köpa nya clips
  2. Kan nån hjälpa mig att förklara hur man monterar dit listen på bakrutan HT-70. På listen sitter det plastfäste kvar och tror dom ska var monterad i linje med taket? Är några plåt clipps också,ska dom fästas i plåtknopparna runt bakrutan? Som sagt lite råd hur man får dit listen och hur clipsen ska vara vänd.
  3. de var just de jag ville vet, att ettans kolv verkligen ÄR i övre dödläge. kan man se på nån annan kolv (tex att 5an: är i botten) att då är ettan i rätt läge.. tack på för hand.
  4. glömde säga, motorn är en 302:A
  5. Nån som vet hur kolvarna ska stå när man ska montera kamdreven? Vet att 1:ans kolv ska vara i topp men den är ju det 2 gånger på ett fullt lopp.
  6. Kolvarna är nya, men anläggnings ytan inuti är inte rak så staken har inte en rak yta att ligga mot när jag pressar i bullten (gjutna kolvar) Få se om jag får till baka dom idag så man kan börja skruva ihop bilen, Vill åka nu men åandra sidan så är det ju en skräp sommar
  7. ok.. Tusen tack.. Väntar nu bara på kolvarna som jag lämna in.. Klara inte av själv att pressa in dom i staken. Prova först själv men hade en tendens att bli lite spänningar då annläggnings ytan i kolven inte var rak:( Åter igen Tack för alla som hjälper till här på forumet.
  8. Blir det korekt att ramlageröverfallen ska dras ca:80-90 kg och vevstaksöverfallen ca: 30 kg.? V.H //Tommy
  9. Bottle78

    moment?

    Ska skruva ihop motorn nu efter att ha borrat den men undrar vad det är för åtdragings moment på vevaxeln och vevstakarna? Motorn är en 302 Tack på förhand // Tommy
  10. Ja du gjutna antar ja att man använder, skulle vilja hamna runt 10 kg. vad tror du om det? lagomt eller har hört att motorn spikar annars om man går högre.. Är det din -70? på bild?
  11. Fint väder ute Undrar om nån vet vart man får tag på hk kolvar ö.d 030 Motorn är en 302:a som läre borras på grund ut av slitna väggar. Sen så har jag ett par orginal kolvar till salu som är knappt använd och ett par hk kolvar rullat 50 mil, båda är std borr. Hade tänkt mig halva priset på båda. /Tommy
  12. Tack för all hjälp Men på mina står det bara C90E fanns det inget om det i boken som du läste? På ovan sidan på toppen är det gjutet 302, Betyder det att det är 302 toppar eller är det nått annat nr? Motorn är iaf en 69 302:a men för det kan nån ha bytt ut topparna nån gång. Åter igen tack ni alla som hjälper till här på forumet /Tommy
  13. Hej. Har själv en -70 ht som har setat en 6:a i men men när jag köpte bilen så var det en 302 i, och jag typa då om bilen sälv. Det var inga krångligheter men kravet var att det skulle vara 5 bulltade hjul och skivbrommar fram. Titta efter det om du åker och tittar på bilen. / Tommy
  14. Jo det gör ju det, men hittar ingenstans att översätta betäckningen. Vet att det står C90E, skulle vilja veta vad jag har för förbränings rum innan jag beställer kolvar. M.V.H Tommy
  15. Även om du har en el-pump så kanske du har ett bensinfilter efter som sitter igen?
×
×
  • Create New...