Jag kunde inte hålla mig, tog av täcket,kopplade i batteriet och vred om. Vrooooom...gick i gång på första vridet =) Men ack den glädje som får hålla i sig, körde iväg en sväng, f-n trot, galoppen tog vid där den slutade i höstas. Hade hoppats på en lång säsong med många sköna mil och inget verkstadsbesök. Förra sommaren stod bilen mer på verkstad än brukades, det verkar vara en trend även i år, tröstlöst. Jag bytte, tändstift,kablar,rotor,fördelare, tändspole,lamdasonder. Utöver detta sedvanlig oljeservice, byte av MAF sensor hos Grufman. Är det fel på tomgångsgivaren, varvtalsgivaren? Den startar fint, efter 3 minuters körning så orkar den inte hålla varvet utan börjar pendla mellan 1000 varv och enda ner i botten, att stå still vi ett rödljus går inte, då stannar den. Trycker man till så hör man hur den missar. Snälla kan någon i detta avlång land hjälpa mig? Snart kör jag den utför ett stup.