Jump to content

JOBER

Medlemmar
  • Inlägg

    29
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

JOBER's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Lasse Här 2 bilder, bild ett visar insuget, på detta sitter först TPS sensorn (vit klisterlapp, börjar på F4) precis till höger lite innanför så ser du IAC. Båda är skruvade på insuget och är täckta av svarta plastkåpor. Bild 2 visar hur hallgivaren ser ut, du måste dessvärre ta bort rotorn. Om du söker på forumet så beskriver Grufman hur man gör. Mvh/ Johan
  2. Lasse Mät spänningen på TPS (throttle position sensor) och IAC (idle air control) sensorerna, dom kan också ställa till med problem. Sen finns det en grej till att kolla när det gäller tändningen, i botten på fördelaren sitter Hallgivaren, kolla den också. Mvh/ Johan
  3. Jag skulle också rösta på tändkablarna, annars kan det ju vara läge att kolla: Fördelare Rotor Tändspole Jag bytte allt inklusive MAF, när vi till slut fann att det var tomgångsmotorn som hade sagt upp sig. Mvh/ Johan
  4. Lasse När du bytte kablarna är du säker på att du satte rätt hatt på rätt plats på fördelarlocket? Det rister rejält om du sätter dom fel. Bara en tanke. Mvh/ Johan
  5. Här lite uppdaterad info på min Mustang GT 1994 =) Mörkgrönmetallic Automat Ljust skinn Elinställbar förarstol AC (nyreparerad) kyler skönt Renoverad framvagn (15000:- med ny styrväxel) Nya 255 bak på original 17" Eibach Pro (sänker lagom) Ny MAF Ny tomgångsmotor Ny tändkabelsats Nytt fördelarlock Nya stift Ny rotor Ny tändspole Bra bruksskick Förövrigt kommer den att vara till salu efter 15:e augusti, råkade köra en 05 hos Grufman Tänkt prisläge runt 60 000:- Mvh/ Johan
  6. Den är nybytt, jag har beställt en ny TPS och IAC, i väntan på detta har jag gjort rent IAC utan resultat. Bilen är totalt okörbar, skulle vilja ha iväg den till en verkstad, men det går inte. Försökte ladda upp en filmsnutt här med det verkar inte fungera med avi fil.
  7. Jag testar =) Grundförställningen, är det samma som att tändningen skall stå på 10 grader? Den är uppställd till 14 av en firma. Detta gjordes innan jag bytte komponenterna i listan ovan. Hur man ställer TPs och gasspjällsläget vet jag inte =(. Vet du hur man går tillväga? Som den beter sig nu vågar jag inte ta ut den på vägen, rädd att bli stående. Annars hade jag kört den till verkstad på studs. Mvh/ Johan
  8. Hej Har haft grymma problem med tomgången på en mustang 1994 GT, sen uppstarten för 2 veckor sedan.Efter start lägger sig tomgången runt 650 rpm efter 1,5 minut. Den ligger sen stilla där i 3-4 minuter, sen börjar den att svaja mellan 900 och 250 helt oregelbundet, när man sen lägger den i R eller D så stannar den, om man kommer iväg och trycker på pedalen så storknar den. Nu har jag plockat bort IAC för rengöring med k-sprit, den kan ställa till en del som det verkar. Är det någon som vet hur man gör rent den? Sprayar hela IAC, rengör den med trasa? Det som är gjort hittills utöver sedvanlig service är: Nytt bränslefilter Nya tändkablar Ny fördelare Ny tändspole Ny MAF Nya stift Ny rotor Nya lambdasonder Börjar tappa ideér, och humör. Mvh/ Johan
  9. Nu ger jag den en sista chans, ikväll åker IAC ner för rengöring med k-sprit, blir det ingen förbättring så skall jag testa volten på TPS. Sen känns det inte som att det går att göra mycket mer, då tröttnar jag och säljer den som en GDS till högstbjudande.
  10. Tog av täcket idag, och körde en sväng, bilen gick skitilla. Men den är i vart fall väckt för säsongen =)
  11. Jag kunde inte hålla mig, tog av täcket,kopplade i batteriet och vred om. Vrooooom...gick i gång på första vridet =) Men ack den glädje som får hålla i sig, körde iväg en sväng, f-n trot, galoppen tog vid där den slutade i höstas. Hade hoppats på en lång säsong med många sköna mil och inget verkstadsbesök. Förra sommaren stod bilen mer på verkstad än brukades, det verkar vara en trend även i år, tröstlöst. Jag bytte, tändstift,kablar,rotor,fördelare, tändspole,lamdasonder. Utöver detta sedvanlig oljeservice, byte av MAF sensor hos Grufman. Är det fel på tomgångsgivaren, varvtalsgivaren? Den startar fint, efter 3 minuters körning så orkar den inte hålla varvet utan börjar pendla mellan 1000 varv och enda ner i botten, att stå still vi ett rödljus går inte, då stannar den. Trycker man till så hör man hur den missar. Snälla kan någon i detta avlång land hjälpa mig? Snart kör jag den utför ett stup.
  12. Nu så=) Tack alla för mycket värdefulla tips och råd, och ja många gissade rätt, MAF var kass!!!!! Grufman fann på råd och bytte denna, eftersom jag inte har kunnat köra på vääldigt länge så firade jag med att även sätta på en sänksats från eibach, lagom lågt. Mycket nöjd Mustangägare just nu. Bästa Hälsningar/ Johan
  13. Uppstart, samma fenomen, tvekar och strular i 10 minuter, sen är det som om någon sprutar in jetbränsle i maskinen och vi lågflyger när den blivit varm. Jag är dock oerhört tacksam för att min mustang är på marken och inte i luften, det hade varit alldeles för nervöst med dom här symptomen i en flygmaskin på 10.000 meter höjd. Följande är bytt: Fördelare, rotor, tändkablar, tändstift och tändspole (allt från Hansenracing, har jag kondensator?) Resultat: Det rycker mindre och den går som en raket när den blivit varm Bilen är nyservad hos Grufman med bl a nytt luftfilter och nya oljor. Nu skall den in på verkstad för felsökning, kompprov och byte av bränslefilter. Jag håller på att bli galen på det här. Mvh/ JB
  14. Spännande det här, nu smårycker den och tvekar i c.a 10 minuter efter start, men när den väl blivit varm går den som den hade fått 100 hästar till?! Idag har jag bytt tändspole, men har ej startat upp den. På Söndag får vi se om jag har lyckats få bort galopperandet. Det som tynger mig lite är att alla stift såg bra ut, förutom 8:ans som var helt neroljat, som tyder på dålig kompression, paj kolv eller rutten ventiltätning.
×
×
  • Create New...