Jump to content

KingCon

Medlemmar
  • Inlägg

    9
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

KingCon's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Förutom min mustang så sysslar jag med offroadkörning (som började i en ford explorer men numera kör jag Jeep). Ett bra ingrepp för att öka driftsäkerheten är att byta till kraftiga axlar i samband med att man monterat större däck. Fords 8.8 bakaxel från explorer passar både i bredd, bultmönster och knutkors så detta är ett relativt vanligt byte. Nu är jag själv på jakt efter en och undrar nu om det inte är samma som sitter bak på min GT från -00. Nu har jag inga planer på att ta den men vore ju bra att veta om det är samma 8.8 axel och i så fall på vilka fler olika fordar de har suttit. Det enda jag vet skiljer är att det är skivbromsar fr o m ett visst årtal vad det gäller explorern. Tacksam för alla svar och funderingar kring detta.
  2. Tack för alla svar men problemet löst. Lite fukt vid en tändspole som ställde till det.
  3. Mailade Fredrik på grufman för ca 20 minuter sedan, kl 22.45 en tidsagkväll. Fick precis svar från honom om tänkbara fel. Inget som jag själv funderat på eller som någon annan lämnat några tips om. Fantastisk service Ska kolla på dessa problem och sedan beställa ev. delar av grufman bil.
  4. Tog en sväng idag igen. Startar normalt och jag körde iväg på raksträckan utanför huset i ca 4 km och märkte inget. Efter första inbromsningen och efterföljande vänstersväng så började den gå konstigt vid gaspådrag. Har ingen klar "sjukdomsbild" men när den missar på ett par cylindrar på normal körning och 1500 varv så gasar jag på fullgas och sen så går den bra eller bättre när jag sedan kör på 1500 varv igen. Går den på 5-6 cyl innan jag trampar på fullt så börjar den gå på 7-8 cyl medans jag accelerar. Bilen har inte körts i nåt dåligt väder denna säsong så allt är torrt o fint i motorrummet. Paolina: Skåne är inte så långt från Halmstad men det beror ju var du bor. Kan behöva bränna upp lite gammal bensin från i höstas för att se så det inte är den som är dålig. Provar gärna med diablon om det går att utläsa fel på den. "Service engine soon" har börjat lysa igen.
  5. Allt med datorer i mår säkert bra av att startas om ibland. Provade ta bort minuspolen i 5-10 min och när jag sen startade så var lampan släkt (o förmodligen felkoderna raderade) men den gick fortfarande dåligt. Vill inte gå på alla cylindrar på tomgång. Låter som att alla tänder när jag gasar på men är inte säker. Får väl börja med att byta stiften igen. Har nog inte ens gått 1000 mil på de som sitter i. Nån som vet om det är känt fel att de slits onormalt snabbt på dessa bilar??
  6. Har inte varit inloggad här på länge, fick t om skapa ett nytt konto då mitt gamla tagits bort. Så senast jag var här var innan allt gjordes om och adressen byttes. Tog ut bilen (GT cab -00) igår för att tvätta (ej motorn) och provkörda den en liten runda och detta gick utan problem. Idag kom så den riktiga premiären och vi for iväg. Efter ca 7 km så kom vi till en korsning och där svängde jag höger och trampa på reajält. Bilen gick som vanligt men strax efter så började den missa på nån cylinder och efter en stund började "service engine soon" lampan blinka för att sedan lysa konstant för att sedan återigen blinka osv. Bilen missar nån cylinder på tomgång, vid normalt gaspådrag så känns och låter det som det är fler som missar, kan dock utan problem köra i normal fart. Sen när jag trampar på så låter det som att alla fungerar och den går normalt. Hade liknade problem för nåt år sedan men utan att lampan lös och då var det bara att byta tändstiften. Har stått orörd och ostartad i varmgarage sen i oktober. Får väl prova med att koppla in den för att läsa felkoder hos nån bilmek på tisdag men nån som har nåt tips som jag kan prova nu så inte hela påskhelgen blir okörd Kanske nån i Halmstadtrakten som har möjlighet att avläsa felkoder.
×
×
  • Create New...