Jump to content

Klingan75

Medlemmar
  • Inlägg

    508
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Klingan75's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

2

Omdömespoäng

  1. Lasses Entreprenad målar alla sina bilar där. Han (Lasse) målar nog alla hobbybilar där. Nu senast en P1800.
  2. Autolacken i Tostared har bra rykte.
  3. Accusump är väl egentligen ett tecken på att oljesystemet är dåligt konstruerat för uppgiften. Såg när Cobra-Bengt sprutade ut oljan på Knutstorp för några år sedan. Det lät som en vevstake tittade ut genom blocket. Frågade efteråt vad som hände och det visade sig att han hade en automatisk avstängning när oljetrycket försvann så det var det som lät - räddade sannolikt motorn. Ambitiöst att rädda framskärmen, jag hade nog åkt till VP...
  4. Kom på att du kan ju stoppa dit en Accusump om du inte litar på att du har tillräcklig kontroll på oljan när det börjar svänga.
  5. Bilder är ju trevligt! Glöm inte av bromsarna om det blir en motor med mera knuff. Jag tycker det är skitkul med andra generationen för att dom är så ovanliga och denna är dessutom i riktigt fint skick.
  6. Blir det någon projekttråd av detta? En 390 och manuell är roligt. Blir att vara noggrann med underarbetet om den skall målas svart. Antar att du har koll på David Kee om du skall renovera en Top Loader.
  7. Måste ha blandat ihop det med 64-66 eller något, läste någon artikel om olika konverteringar där man mätte upp växellådorna och konstaterade att T5 funkade fint storleksmässigt, TKO600 funkade med mindre modifieringar och T56 Magnum var stört omöjligt utan omfattande ombyggnad. Kan ha varit en gammal artikel för när jag goolade såg jag att det fanns växellådsbalkar, motorfästen och alternativa placeringar av växelspaken som helt eliminerade behovet av att fila i kardantunneln.
  8. Du har för mycket vrid för en T5'a och jag tror inte du vill kapa upp golvet för en TKO500 eller TKO600 så då återstår en Toploader.
  9. Lite sidospår borde väl inte uppröra någon, dessutom borde renoveringen av en modern Fordmotor vara intressant för alla Mustangägare som är intresserade av att byta till en modern motor. Det är trots allt ganska få bilar som rullar med matching numbers. Beslutar du att lägga upp en tråd någon annanstans får du gärna länka dit.
  10. Blandade renoveringsbilder på de andra bilarna skulle passa bra även här. Allt sånt krafs är kul att titta på.
  11. Mycket snyggt! Jag blir glad när du uppdaterar. Det borde ju gå att använda hydraboost till bromsarna om du skulle känna behovet, hörde av Janne att det redan sitter skivor fram.
  12. Stort jättegrattis! Va kul:D En bild från motorrummet hade varit roligt också.
  13. Helrätt att köra "vanlig" försäkring så man kan använda bilen hur som helst. Jag tog också Mustangen till jobbet ibland och det var ren nöjeskörning. Uppskattades även av arbetskamraterna.
  14. Kommer in lite sent men vill väl bara bekräfta ditt val. Avstå från borrade - de kan spricka. Jag har sett det på Porscheskivor. Om bromsarna känns råa kanske det är läge att fundera över vilka belägg du kör med. Om du bara kör normalt på gata skall du inte ha några belägg som är det minsta avsedda för bana, de blir inte tillräckligt varma, skriker och dammar ner fälgarna. Glöm inte att köra in nya bromsar enligt tillverkarens rekommendationer!
  15. Jag har sett monofjäder användas. Jag tror att det står att du får ändra antalet blad. Infästningspunkterna och material skall vara original, annars är det fritt. Appendix K, Homologeringshandlingen och besiktningsmannen är dina bästa vänner. Här har du allt du behöver till växellådan förövrigt: http://www.4speedtoploaders.com/ Har du snackat med dom som kör Historisk med Mustang? Finns ju några som går på Svensk banor. Tävlingskalender för året finns på: http://www.rhkswe.org/
×
×
  • Create New...