Jump to content

ZanXoo

Medlemmar
  • Inlägg

    35
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About ZanXoo

  • Födelsedag 1981-05-20

ZanXoo's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

2

Omdömespoäng

  1. Hur har det gått för dig med 4.10? jag har själv en 05 automat som jag är sugen på att uppgradera till 4.10 från orginal axel.. jag kör året runt med mustangen, och känner att jag skulle vilja ha mera brutalare.. och ni som har bytt, har ni gjort det själva eller endast skickat in det till firma? (det är ju lite av charmen att skruva med grejjerna själv?) och om ni har gjort det själv är det något som man bör tänka på utöver inshimsningen av pinjongen? (0,102 mm?) behöver man några speciella verktyg eller bara vanliga hederliga hemma verkstads verktygen. Mvh Christian
  2. tackar /zanxoo
  3. hej nu är alla saker hemma och ska på plats i helgen, men en liten fråga vad ska det vara för moment på de 4 skruvarna som håller throttlebodyn? vore tråkigt att sätta dit den nya med fel moment ..
  4. ooh 3% va trevligt då blev det lite billigare tillochmed.
  5. generellt tips när du köper från usa. (pris på sak du ska ha i usa. +frakt för att få den hit till swe) i svensk valuta den summan *1,07 för att få med tullkostnaden. 7% tullkostnad om jag inte minns fel. hela summan + tullkostnaden * 1,25 för att få med momsen 25% om jag inte minns fel. så får du ut en peng vad det kommer att kosta när den är i swe. sen så tillkommer transportkostnaden från tullen och hem till dig. och det beror på vad saken väger. men borde gå att få fram pris beroende på vikt, via t.ex posten. ta den summan och jämför mot svenska leverantörer. en del saker är värda att ta hem via usa, och en del är det bättre att köpa via svenska återförsäljare.. alltid viktigt att tänka på är möjligheten att skicka tillbaka saken om den skulle blivit trasig via transport eller dyligt... och ja en del delar är billigare men en del blir dyrare... så räkna igenom innan ni köper så ni inte i slutändan får det att bli dyrare.
  6. tack bosse ska ta kontakt med erik
  7. ah. tja har tänk att inhandla en cold air intake samtidigt som jag köper throttle bodyn tänkte mig följande CAI "S&B Cold Air Intake Kit" har nån något att säga om den? är den bra eller dålig? det jag läst på forum är att den ska vara bra.. men vet ej som sagt. okej får ta en titt på gettorq och brenspeed då tack så mycket. tar och skiter i spacern då känns menigslöst att slänga dit nått som inte ger något.. anledningen att jag byter throttle body är att ibland. (någon gång var 3dje månad så får jag limp home på grund av att min orginal throttlebody larmar för att den kärvar.. plockat isär den och rengjort men den var inte smutsig alls.. så tänkte om jag nu endå ska köpa en ny på grund av det så kan jag vell lika gärna skaffa en lite större. då priset inte skiljer så mycket.. från 55mm till 62mm.. och om man skaffar större throttle body så bör man ha mindre restriktioner på inluften annars så är det lite dumt att öppna upp throttlehuset mer.. om man antar att ford har anpassat filtersystem mot throttlehuset.. så bör man skaffa mer öppet filter för att inte strypa.. hur är det med vilken typ att soppa man ska använda? är det 98 som gäller då man byter till annat filter eller går det utan problem att fortsätta köra på 95? Mvh Christian
  8. CAI ? .. sorry har inte grepp om termerna helt.. jag har en SCT tuner livewire men jag har inte några tunes.. annat än 3st soppa tunes som kom med.. har använt den hitills för att titta på felkoder och släcka dom samt mappa lite körningar. men inget mera än det. pass på spacer då
  9. fungerar throttle body spacers? och om man köper en Ford Racing M-9926-3V 2005-10 Mustang GT Throttle Body på ebay, vart får man tag i tune till den i sådant fall. och vad kostar tune?
  10. Grattis!! din bil ser verkligen underbar ut på de bilder som finns jösses vilken jobb du lagt ner på den Keep up the good work!! alltid lika kul att se när du postar vidare steg
  11. okej så antisladd bromsar de hjul som snurrar fortare än övriga hjul och antispinn sänker bränsletillförseln alternativt sänker varvtalet. tack för infon
  12. ah antispinn. ber om ursäkt för felet. vad är skillnaden på antispinn och antisladd? kan inte säga att jag vet skillnaden. jag håller med dig att det finns *bättre* busbilar för vinterväderlag, kan inte påstå att jag kör likadant på vintern som på sommaren så jag förstår din ståndpunkt. jag skulle nog också ligga i diket då... och buskör du på sommaren så kör du ju bilen. jag riktade det mera mot de som knappt vågar röra sin fina bil. /Christian(zanxoo)
  13. Jag är intresserad av skärmar bak till bilen. vart köper jag dom??!! och 1000kr för ett par är helt okej. angående en tidigare post angående anti sladd... Robert T, Min mustang har antisladd iaf.. 05 GT. men visst får man köra lite försiktigt. men det gäller ju alla.. eller tja.. var en subaru som ville rejsa i morse med mig men det kändes ju helt menigslöst.. dumma 4xdrive subbar. Soppaförbrukning Mustang GT 05 vintertid. förra vintern låg jag på ca 2 liter milen. sommartid ligger jag på 0.96 liter. who gives a crap. om jag skulle bry mig om soppa priset så skulle jag ha köpt nån fesig hyndai eller nått inte en amerikansk muskelbil. min musse står ute året runt och jag har inte motorvärmare eller kupe värmare i dagens läge då jag ej har garage eller el i närheten av bilen. bilen är inte svårstartad, den blir varm hyfsat snabbt. är jag orolig för saltet. JA (därav maxxad dinitrolskydd och regelbunden handtvätt även under vinterhalvåret.) MEN!!! en bil är till för att köras. om man bara ska sitta o dräggla över den inlåst i garaget och bara ta ut den på fina sommardagar för att polera bilen för att sedan rulla in den igen så är man korkad i mina ögon. om man köper en fin bil (se mustang) så får man vell stå sitt kast och reparera ev skador som uppkommer.. inte gömma undan bilen för att den inte ska slitas?! Bilar ska köras thats it.! /word out.
  14. Hej vad tycker ni ska man köra på Lågprofilare eller riktigt tjocka däck? och vart får man tag i riktigt tjocka däck och är det lagligt att köra med dom på vanlig väg? själv så tycker jag lågprofildäck på musse ser helt fel ut.. stor biffig bil på hästvagnshjul....
  15. föredrar nog att ha vingen kvar.. men som sagt smaken e som baken.. funkar nog likabra med som utan.
×
×
  • Create New...