Jump to content

tommyhaglund

Medlemmar
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About tommyhaglund

  • Födelsedag 1989-05-21

tommyhaglund's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. får nog lov att bli så. är ganska petig när de gäller bilköp
  2. hej. nej original är absolut ingenting för mig. tanken är väl småtrimmad med nå snyggare fälgar. rung 18" helst.
  3. hej. ska ta tänka lite på bilen, håller på att bygga nytt garage nu så de är lite tomt i plånboken.
  4. dax att uppdatera lite här nu. nej jag har fortfarande inte hittat nån bil som känns bra. alla som jag kollat på har varit skräpbilar!. glappa i ratten, rostiga, eller bara fuskskruvade!. och nån jävla original bil vill jag inte ha!. kanske dax att kolla på en högre prisklass?
  5. Om de inte svarar på ditt mail, kommer med bortförklaringar eller skriver nåt som är för bra att vara sant, då vet du att de är oseriösa. Gå på magkänslan. Håll oss underrättade. först NU har jag fått mail av dom. dom hade varit "på roadtrip" sa dom. fick massvis med bilder av dom som såg helt ok ut. men när jag zoomade in för att kolla mer noga såg jag att vissa delar av inredningen fattades. väntar tills jag hittar en bil i sverige istället!
  6. jag ska försöka. jag är så jävla sugen på att köpa en nu innan sommaren tar slut
  7. Det är en hel del småskillnader mellan 67 och 68. Några exempel är: * Grillen (67 har en djupare ram kring hästen, med horisontella pinnar som sticker ut från ramen. 68 har en mycket plattare häst). * De falska luftintagen på sidorna (67 har två "galler". 68 har istället en upprätt stående kromprydd historia). * Sidomarkeringsljus fram och sidoreflexer bak finns inte på 67. * Sätesklädslar (sömmarna i sätesinläggen går horisontellt på 67 och vertikalt på 68). * Ratt (67 har en treekrad ratt med en stor kudde i mitten. 68 har en tvåekrad ratt). Det som ingick i GT-paketet 1967-68 är: * Dimljus i grillen. * Skivbromsar med servo (åtminstone 67, det står inte nämnt för 68 i boken jag kikar i, men det borde ha ingått då också). * Handling package (hårdare fjädrar och stötdämpare, kraftigare krängningshämmare). * Dubbelt avgassystem som har 4 utsläpp längst bak (ej 67:or med 289-2V då dessa hade enkelt avgas även i GT-utförande). * Stripes. 1967 sitter de ovanför tröskellådorna. På 1968 är de C-formade och går runt de falska luftintagen på sidorna. * GT-emblem på sidorna och på tanklocket. 1968 var det även standard med ett "pop-open" tanklock. * På 1968 ingick Styled steel wheels (på 1967 var de ett option). Huven du har sett (med inbyggda blinkersindikatorer i luftutsläpen) ingick alltså INTE i GT-paketet (även om många kallar den för GT-huv). Den var ett separat option, så det finns alltså GT-bilar utan denna huv och det finns icke-GT med denna huv. Om man vill vara säker på att en bil är en äkta GT (och inte en bil som har fått diverse detaljer monterade i efterhand) så kan man vända sig till http://www.martiauto.com/ och beställa en "Marti report" och därigenom få reda på hur bilen såg ut när den lämnade tillverkningsbandet. Marti auto har köpt hela Fords databas (för 1967 och nyare bilar). Jag höll på att glömma en sak. GT-paketet kunde bara beställas ihop med motorer med 4-portsförgasare, förutom under 1967 då det även kunde fås med 289-2V. Så 1967 kunde en GT ha 289-2V, 289-4V, 289 hi-po eller 390-4V. 1968 kunde en GT ha 302-4V, 390-4V eller den sällsynta 428-4V. tusen tack för en super bra beskrivning på skillnaderna
  8. tack för all info...ska leta lite till och försöka hitta en bil i sverige istället. 67-68 är ett måste... kan nån berätta hur man ser skillnad på 67 och 68? och hur ser man att det är en GT? jag har bara sett att huven är anorlunda
  9. har länge funderat på bil från gbg performance men nu blir jag misstänksam. jag vill inte vänta över 1 år på bilen och när den väl är här så vill jag ha den fräsch och oskadad!...jag har iaf skickat ett mail till dom nu med en hel drös frågor om bilen och frakttiden, försäkringar osv
  10. nej jag har inte köpt någon bil än men tänkte fråga om det är någon som har någon erfarenhet av att ta hem från usa? blir det billigare? hittade en fin bil på blocket som gbg performance tar hem på beställning. 158.000 besiktad o klar i sverige. 150.000 utan besiktning. bilen finns på länk: http://www.blocket.se/goteborg/Ford_Mus ... m?ca=6&w=1 själv tyckte jag priset känns rimmligt för på bilderna ser den jävlig bra ut!
  11. såhär besvarade han via mail: finns det ett lacksläpp i hörnet på frontplåten. Bilen har en tendens att ibland dra åt höger vid inbromsning och även vibrera. Bytte en hjulcylinder fram ifjol så nu kanske det är dags för den andra. Vibrationerna kommer troligtvis från en vind bromstrumma. Kommer lite då och då. Lacken är blank och fin men det finns lite slipmissar på huven. Verkar som att spacklet har sjunkit lite på några ställen. Den går fint i motor och låda. någon som har varit med om liknande problem eller vet vad felet är?
  12. bilen importerades tidigt 2000 tal vet inte exakt. jag bor i Mora. jag ska fylla i min profil lite bättre nu
  13. skrev fel när jag la in inlägget. det är en -68 jag menade
  14. tack så mycket! kan vara bra att veta bilen finns på blocket. se länk: http://www.blocket.se/varmland/Mustang_ ... m?ca=6&w=1
  15. tack så jätte mycket för bra och snabbt svar! ja det är ju ingen super pris klass. bilen kostar 140.000
×
×
  • Create New...