Det är en hel del småskillnader mellan 67 och 68. Några exempel är: * Grillen (67 har en djupare ram kring hästen, med horisontella pinnar som sticker ut från ramen. 68 har en mycket plattare häst). * De falska luftintagen på sidorna (67 har två "galler". 68 har istället en upprätt stående kromprydd historia). * Sidomarkeringsljus fram och sidoreflexer bak finns inte på 67. * Sätesklädslar (sömmarna i sätesinläggen går horisontellt på 67 och vertikalt på 68). * Ratt (67 har en treekrad ratt med en stor kudde i mitten. 68 har en tvåekrad ratt). Det som ingick i GT-paketet 1967-68 är: * Dimljus i grillen. * Skivbromsar med servo (åtminstone 67, det står inte nämnt för 68 i boken jag kikar i, men det borde ha ingått då också). * Handling package (hårdare fjädrar och stötdämpare, kraftigare krängningshämmare). * Dubbelt avgassystem som har 4 utsläpp längst bak (ej 67:or med 289-2V då dessa hade enkelt avgas även i GT-utförande). * Stripes. 1967 sitter de ovanför tröskellådorna. På 1968 är de C-formade och går runt de falska luftintagen på sidorna. * GT-emblem på sidorna och på tanklocket. 1968 var det även standard med ett "pop-open" tanklock. * På 1968 ingick Styled steel wheels (på 1967 var de ett option). Huven du har sett (med inbyggda blinkersindikatorer i luftutsläpen) ingick alltså INTE i GT-paketet (även om många kallar den för GT-huv). Den var ett separat option, så det finns alltså GT-bilar utan denna huv och det finns icke-GT med denna huv. Om man vill vara säker på att en bil är en äkta GT (och inte en bil som har fått diverse detaljer monterade i efterhand) så kan man vända sig till http://www.martiauto.com/ och beställa en "Marti report" och därigenom få reda på hur bilen såg ut när den lämnade tillverkningsbandet. Marti auto har köpt hela Fords databas (för 1967 och nyare bilar). Jag höll på att glömma en sak. GT-paketet kunde bara beställas ihop med motorer med 4-portsförgasare, förutom under 1967 då det även kunde fås med 289-2V. Så 1967 kunde en GT ha 289-2V, 289-4V, 289 hi-po eller 390-4V. 1968 kunde en GT ha 302-4V, 390-4V eller den sällsynta 428-4V. tusen tack för en super bra beskrivning på skillnaderna