Jump to content

hundra

Klubbmedlem
  • Inlägg

    16
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    2614
  • Region
    Syd

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

hundra's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej! Har en Mustang ht -68 med 18" fälgar och kumho ecsta le sport (275/35zr18 95y) skor. Någon som har en vettig rekommendation på däcktryck på dessa? Låg på ungefär 1.5 bar när jag fick bilen. Förslag emottages tacksamt! Mvh Martin
  2. Jag hakar på den här tråden med ungefär samma fråga och hoppas att någon kan svara något smart Jag har en -65, 289 med C4 och kickdown-stag. Är på G att byta förgasare till en Edelbrock 1406 och ett annat alu-insug. Jag tittade på #1483 men det verkar vara till årsmodell 1967 och framåt? Jag mailade edelbrock och de föreslog att utöver #1483 även köpa #9141 som jag känner mig lite frågande inför.. Lite googling på frågan verkar peka på att man byta ut staget mot en wire istället (http://www.summitracing.com/parts/LOK-KD-20C4HT/). Just byte till Edelbrock på en 1965'a med C4 måste ha gjorts ett par gånger tycker man Hoppas någon har något smart att tillägga! Mvh Martin
  3. Hej! Tack för utförligt svar! Jag känner mig dock fortfarande osäker - Palomino som matta verkar inte finnas på npdlink; light saddle verkar dock finnas. Jag passade på att slå npdlink en signal och passa över samma bild som här; killen där tyckte sig aldrig ha sett mattfärgen vilket bara spädde på min förvirring Screenshot_56.png[/attachment:2n02fead] Bilen här http://www.flickr.com/photos/timothywildey/4546134259/lightbox/ har onekligen samma inredning som jag (förutom instrumentbrädans stoppning). Mvh Martin
  4. Hej! Tänkte köpa nya mattor till min musse ('65), en vin-dekoder på internet säger att bilen är utrustad med: Body: 76A Convertible, Standard Interior Color: R Ivy Green Metallic Trim: 29 Palomino Crinkle Vinyl, Standard Interior Ovan känns rimligt; men jag är osäker på vilken färg det är när man kollar på exempelvis npdlink. Här är en bild av mattan (och lite annat skit som inte ska vara där ): P10007381.jpg[/attachment:33jgprba] Mer högupplöst bild på http://tio.crooked.biz/~meand/farg/P1000738.JPG Sen är där en något röd konsoll (kanske fel ordval) enligt nedan bild: P10007341.jpg[/attachment:33jgprba] Mer högupplöst bild på http://tio.crooked.biz/~meand/farg/P1000734.JPG Två frågor som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med; 1. Vad heter/kallas mattans färg? 2. Är det rätt konsollfärg eller är den månde eftermonterad? Stort tack på förhand! Martin
  5. Hej! Tänkte bara återrapportera att efter lite meck är nu ny insugspackning på plats (plus ny startmotor, ny sumppackning, ny oljepump och lite annat). Körde The right stuff på kortsidorna på insuget och grå rtv på resten + packningsklister. I och med det ruskigt mögiga vädret i södra sverige har det inte blivit några direkta tester - men en testfärd på e6 visade inga läckage så här långt.. Tack Per,Dan och Mats för assistansen! Mvh Martin
  6. Hej! Satt och letade lite var man skulle lägga på silikonet.. Hittade en bild som verkade vettig (från http://www.coloradopantera.com/351cbuild-top.html) Om jag förstått det rätt har packningsklistret till uppgift att hålla packningen på plats - jag tolkar det som att klistret ska användas på block-sidan samt 'insidan' av packningen (från din tidigare bild/instruktion) - räcker det att man lägger silikon ovanpå packningen enligt din bild nedan? Hur mycket silikon bör läggas runt kanalerna där det går vatten? Mvh M
  7. Hej! Ni hade rätt - efter att ha lagt tejp runt fördelaren och där insuget möter godset kan jag nog konstatera att jag har blivit lurad Oljan kommer *inte* från o-ringen, däremot precis bakom fördelaren. Naturligtvis från ett ställe som onekligen gör att det ser ut som att det kommer från fördelaren. Det blir till att köpa lite nya packningar och doningar för att göra om göra rätt! Stort tack för assistansen! Mvh Martin
  8. Hej! Tack för det utförliga svaret! Jag passade på att byta pvc ventil idag när jag bytte o-ringen, utifall att. Jag får ta o göra rent imorron och sätta lite tejp o se om det ger ngt annat resultat Mvh martin
  9. Hej! Ny o-ring (fel-pro från hansen) införskaffad och monterad - läcker fortfarande Hjälp vad är nästa steg i felsökningen? Mvh martin
  10. Hej! Nedrans nedrans nedrans Jag kollade o-ringen innan den sattes på plats så att den gick ut något över fördelaren - det gjorde den. Jag får helt enkelt krypa till korset och fixa en o-ring som är något lite större och se om det hjälper Jag återkommer när den aktionen är genomförd! Mvh Martin
  11. Hej! Efter att ha tvättat, testkört, tvättat och testkört kan jag inte hitta någon annan förklaring än att det kryper upp via fördelaren. Om o-ringen är bytt men det ändå kommer ut olja den vägen - vad är då nästa steg i felsökningen? Mvh Martin
  12. Hej! Jag fick tag i en ny o-ring från en snäll mustangmeckarfirma - men det läcker fortfarande. Kan det vara för högt tryck någonstans, vad bör man kolla? Mvh M
  13. Hej! Olja kryper upp från fördelaren (har tvättat och verifierat att det faktiskt kommer därifrån) på min musse -65. Det som tycks göra så att oljan inte ska tränga ut i motorrummet är packningen som sitter på fördelaren enligt bilden nedan. fördelare.jpg[/attachment:1ewwd26z] O-ring + liten bit av fördelaren nedan: P1000659-1.jpg[/attachment:1ewwd26z] Jag lyckas inte hitta vad det ska vara för en o-ring som ska sitta på fördelaren (den som sitter i fördelaren nu sluter ju bevisligen inte tätt). Förslag på vad man ska sätta för o-ring där emottages tacksamt Mvh Martin
  14. Hej! Lite bakgrund: Jag har lite småläckage (topplockspackning, sumpen, några packningar i växellådan) i min '65 mustang med 289, C4 och autolite 2100. Tanken är att försöka få ordning på det under vintern. Motorn som sådan går bra (trots läckagen), vakuum tycks ligga stabilt kring 20 och där är inga större variationer i kompression vad jag har noterat, inga suspekta avgasröker. Motorrummet ser ok ut, men tidens tand har gjort sitt så där är lite sprickbildning i den svarta färgen. Elkablaget ser väl ok ut det med, men det kunde defintivt varit bättre Till frågan: istället för att jag lallar omkring och småfixar saker kan jag ju lämna in bilen till någon schysst verkstad och få motorn tvättad, målad och nya packningar (och eventuellt andra saker som behöver bytas samtidigt) samt ett nymålat och tillfixat motorrum med nytt kablage och slangar. Är det någon som har koll på ungefär vad en sådan manöver kan tänkas kosta? Kanske fördelat på en kostnad för motorrenovering och en för iordningställande av motorrummet (jag befinner mig i sydvästra skåne)? Om man lämnar in bilen och motorn är nedmonterad - finns det några delar (förutom sådant som måste bytas pga slitage) som kan vara bra att byta/uppdatera för att få lite bättre prestanda i kärran när den är klar? All input tas tacksamt emot! Martin
  15. Hej! Tack för svaret! Det är helt klart något liknande, men det känns som att det är utlagt från en tub; kan kanske vara http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tatning/Karosserikitt/ (motsvarande)? Oavsett, är detta något man bör ha för att undvika slitage eller dylikt? Fyller det någon praktisk funktion? Eller är det någon glad människa som tyckte att det var festligt med lite gummigojs i dörren? Mvh M
×
×
  • Create New...