Jump to content

Frosten

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Frosten's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. OK, Tack. Verkligen kanon forum det här. Kan jag flytta över startkrans och blockplatta från min 289 till nyare 289a, eller till en 302a för att få lådan att passa. MVH Frosten
  2. Tackar för svaren, skulle gärna renovera men har ingenstans att vara, och vill ha bilen körbar till våren. Frågan ang växelådan avsåg om det gick att montera min C4 direkt på vilken 289 eller 302 som helst utan att modifiera fästen mm. Som jag tolkat svaren kan jag köpa vilken 289 eller 302 som helst och bara montera dit min C4 och stoppa i den i bilen utan några större förändringar.! Finns det några årsmodeller som är att föredra avseende 289 samt 302?
  3. Har sökt på forumet men kan inte hitta tydligt svar. Min mustang har org 289 2V, och min fråga är: Passar vilken 289 eller 302 som helst, och vilken ev ombyggnad krävs. Krävs det ombyggnad mellan C4 automat, om det tidigare suttit en manuell låda, för att det skall passa på motorn. Behöver byta ut min oljetörstiga motor, och köper gärna en renoverad av någon som har. Tack på förhand Frosten
  4. Mustangen jag köpte i augusti visade sig ha en svetsad vänster hjulspindel, och dessutom sned . förbrukar då naturligtvis hjullager ... Har sökt efter begagnad men inte lyckats. är det någon som har tips om begagnad eller ny? Årsm 1966 med orginal V8 & trumbromsar. Söker vänster fram.
  5. Så här blev det till slut. Jag beställde en komplett automatic shifter assembly ( se bifogad bild) dvs hela spaken med hackskena och konsol. Fick dock ta bort 2 små bleck innan den passade min årsmodell Den kostade 185 USD enligt hemsidan. detta blev följande kostnad innan jag hade den i min hand. och allt tog 9 dagar från beställning. 1389 Kr för delen. 362 kr i frakt 520 kr tull med mera ( detta la posten ut och jag betalde när jag hämtade ut den) Totalt 2272 kr. ( innebär i det här fallet att man kan omräkna dollar priset till 12,28 kr för allt levererat till nnärmsta postkontor.) Rolands mustang hade enbart spaken för 1796 kr.
  6. OK,tack! Skall kolla där. MVH Hasse
  7. Jaha, då var det konstaterat att det fanns ingen spärr kvar, den har försvunnit till de sälla jaktmarkerna.. Fjäderfunktion i knappen och rörelsen i växelföraren helt ok, men det fanns ingen tapp som stack ut och hakade i den tandade skivan. ( den såg också ganska sliten ut den tandade skivan) Finns det komplett växelförare (spak) att köpa och i så fall var? eller skall man försökaka svetsa dit någon liten bit som kan haka i den tandade skivan? // Hasse kalmar
  8. Ok tack! Skall skruva bort detta och se vad jag hittar. återkommer när jag undersökt. Tackar för snabba svar.
  9. inte mycket glapp, har dock inte kollat hackskenan. hur kommer jag åt den. räcker det att ta bort invändiga konsolen, eller krävs det mer. Bilen är ganska ny besiktad ( av förra ägaren) och är lite förvånad att de inte sa något där.
  10. Har just köpt min första mustang 1966 HT 289 C4. och nybliven medlem i detta forum samt mustang klubben. Bilen i Skapligt bra skick lite att göra till vintern såklart, men det hör ju till. Tyvärr fungerar inte spärren mellan växel lägena, dvs det går att föra spaken till R direkt från D. Detta känns lite riskabelt!! Knappen på växelföraren fungerar och ger motstånd när den trycks in, så felet borde ligga längre ner . Kan någon förklara hur spärren fungerar och hur den kan felsökas och lagas. I övrigt växlar och fungerar lådan hur finst som helst. Hasse / Kalmar
×
×
  • Create New...