Jump to content

Peter Lindholm

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. ett inlägg i en tråd postade Peter Lindholm i Generella Mustangfrågor
    Hej, Innan omlackering tog jag bort och lyckades med konststycket att tappa bort hela skylten som sitter bak förardörren. Går det att beställa skyltar på något sätt? Kruxet är att denna är tillverkad I Peru. Jag har foto av skylten och vet exakt hur den såg ut. Vad kan jag göra? Peter
  2. Tack för snabbt svar nu kan lackeraren gå vidare
  3. ett inlägg i en tråd postade Peter Lindholm i Mustang 1964½-1973
    Hej, Lite udda fråga. Skall bakluckan vara lite kurvad in i skuffen eller helt spikrak? Min lucka och den nya bakplåten som luckan vilar mot och där bakljusen sitter buktar 6-7 mm in i bilen om jag lägger en rätskiva på är det original?
  4. Tack, Jag har kollat med dom i S-sund men de renoverar bara ingen kontroll. Renovering av C4 skulle kosta 15000 lite häftigt
  5. Hej, Har någon en kontakt som kan automatlådor på Västkusten? Motor och låda är ur nu och jag vill inte stoppa in lådan igen utan att nån vettig person kollat upp den. Peter
  6. Hej Någon som har koll på färgkoder (RAL, NCS) för originalfärgen från -67 acapulco plue poly?
  7. Hej Tommy, Gjorde som du sa. Transportstyrelsen hade inte koll men de hänvisade till Bilprovningen och en tekniker. Fick tag i en tekniker centralt och enligt honom är allt OK. De gör en regbesiktning och ursprungskollen är redan gjord. Behöver bara finna lite data på det tekniska på bilen.
  8. ett inlägg i en tråd postade Peter Lindholm i Generella Mustangfrågor
    Hej Min Mustang -67 HT som jag köpte nyligen har regbevis och plåtar men på regbeviset står det "Fordonet får inte användas förrän registreringsbesiktning utförts/typintyg lämnats in till transportstyrelsen". Säljaren var inte den som importerade bilen och han har tydligen inga mer papper på den. Är detta ett problem för mig Bilen kanske är importerad från Peru. Den är monterad där. Peter
  9. Tack för svaren, Låter som tuffa tag. Jag hade tänkt mig oscilerande tryckluft eller de där nya skivorna som ser ut som sandpapper omlott. Peter
  10. Tack för alla kanonbra svar. Jag har bestämt mig att behålla trummor utan servo. Det är finbilen som ska finköras. Peter
  11. ett inlägg i en tråd postade Peter Lindholm i Mustang 1964½-1973
    Tänkte slipa ner bilen plåtren. Några bra tips på slipmetoder? Peter
  12. ett inlägg i en tråd postade Peter Lindholm i Mustang 1964½-1973
    Hej Ny ägare till en oskruvad men omlackad 67:a HT. Trummor runt om. Varför ska man byta till skivbromsar fram? Jag vill behålla allt original om möjligt och trummor är väl inte så dåliga för de få milen det blir sommartid? Kul grej, bilen är sammansatt i Lima Peru. Peter