bra info där Per B, Vissa saker bör tillläggas. en vanlig GT 99-02 har stel axel, bör göras för att den ska bli kul : fjädrar, stötdämpare, avgas system, chip, bromsar, kompressor, open airkit, bränslesystem, shifter, utväxling 4,10, sen finns det massor av saker till bilen som gör den mera startsnabb eller säkrare i kurvorna. Cobra 01 : dom går bra men man behöver göra nästan samma sak med dom, har läst att dom har problem med motorn (en massa smällda ex) vid överladdning (compet) men sköter man grejorna så e det nog inga problem. Fördelen cobran har är väl den delade bakaxeln, om man gillar att svänga vill säga men stel axel är alltid startsnabbare, det finns bättre bromsar från start på cobran (13" brembo) större däck mm totalt sett en bättre bil men den behöver inte vara bättre om det är acc man vill ha. Cobra 03-04, den är redan klar med kompressor, på den maskinen behöver man inte göra speciellt mycket för att hamna i regionen 500+ skulle gissa 20000kr Mach1 kom 03 hmm första exen levererade 02 men som 03 or. Samma som GT när det gäller trim men du får en betydligt snabbare bil vid samma trim som på en GT, orginal tror jag det snabbaste dom har mätt i tidning var 0-60mph 4,7sec och 402m 13,2, flesta mach1 orginal ligger på 13,2-13,5, Ford uppger 305 hk men dom flesta dynotesterna visar på 320-335 hk, denna bil är i orginal slöare än 03Cobra men först efter farter i 140 km/h, den stela axeln gör mach1 snabbare i starten men Cobrans kraft (390hk) visar sig så klart efter ett tag. Vad du än väljer så kostar det stålar, visst e det billigt om man jämnför med typ Porsche men då ska man veta att lite trim till en Porsche går loss på en 200.000 och då bara lite motortrim, en kompressor sats till en Merca kostar 170.000. Så räkna du med minst 50.000 kostar trimmet som du bör ha på Mussen, själv har jag nog lagt ner ca 150.000 på min Mach1:a men då är däck och allt inräknat. Lycka till med farten kul e det och värt varje spänn hehe Thomas