Jump to content

Mike

Medlemmar
  • Inlägg

    19
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Mike's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Kolla så att alla varningslamporna fungerar i instumenteringen. För om inte alla lamporna är där eller är trasig så tjuter det ibland.
  2. Hej, Prova något som finns nära tillhands, Grönsåpa så ska du se att det blir fint! God (h)jul!!
  3. Ni kan se bränsleförhållndet här: http://www.hqtec.se/ det finns tabeller för detta till vänster. //Mike
  4. Eller se http://www.etanol.nu , där står det: Etanolen innehåller redan ca 30% syre. Det gör att det går åt mindre luft i förhållande till bränslet. Därför måste motorn få 38.9% mer bränsle för att förbränningen fortfarande ska bli fullständig (lambda = 1,000). Man skulle teoretisk sett lika gärna kunna strypa lufttillförseln men detta är inte utprovat och ej att rekommendera. Eftersom etanolen har ett högre oktantal och man därför får ut mer effekt blir bränsleökningen per mil oftast kring 30% (man behöver inte gasa lika mycket). Om bilen inte självmant drar ca 30% mer bränsle på ren E85 måste den sannolikt konverteras. Och mitt lambda värde är perfekt hela tiden. //Mike
  5. Hej allihop! Är det någon som provat med att tanka etanol? Jag prövade i helgen, och kör nu på nästan ren E85, och för mig fungerar det utmärkt, det märks inte vid körningen, eller vid tomgång. Jag kör med Bredbands lambda från Hqtec och kan se bränsleförhållandet hela tiden på min display, och det fungerar klockrent! Det sägs att det kan vara svårt vid kall starter men Mustangen ger rikligt med bränsle vid kallstart, mer än många andra bilar jag sett. Sen så skall inte jag vinterköra med min Mustang så jag får väl inte testat fullt ut. Jag har kört upp nästan en halvtank och bilen har ställt om sig bra, jag gjorde så att när bilen var på reserven så tankade jag halv tank med Etanol E85 (så man kan tanka upp med resten bensin om det inte går ), sen var det bara att stata bilen, lite nervöst , lambdan visade åt h-lvte fel, första tanken "Åhh Nej!" men efter en minut på tomgång ställde den om sig fint till dit den skall vara. Bilen går perfekt, och det känns lite bättre i plånboken! Är det någon mer som har några erfarenheter? //Mike
  6. Tjena alla bensin slukare, Har man en nyare mustang kan man med ganska enkla knep få den att gå snålare , skaffa ett programerbart insprut samt en bredbands lamba, bil är orginal ganska rikligt ställd med soppa för att Ford skall ha lite säkerhets marginaler. Så skaffa ett sprut från: http://www.tweecer.com/ Och en bredbands lamba kit från: http://www.hqtec.se Så ska ni se att det går att spar pengar när man vill, jag tror detta en j-vla bra lösning, om man vill kunna köra lite mer, och man kan forfarande allt man vill av bilen!!! Och det kan vara bra om man har några framtida planer att trimma.
  7. Pipet du hör är en fel kod och om du tittat så har du en lampa som blinkar samtidigt i instrument panelen , och det du har är fel kod 55 , nu vet inte jag exakt vad den innebär men det är ganska lätt att hitta info på nätet. Lycka till //Mike
  8. Kolla www.steeda.com dom har allt du behöver och lite till! Mike
  9. Hej, E det någon som har några justa tips om bredbands lambda mätare, skulle vilja "tuna" lite bättre, märker att bilen går bättre nu när det är kallt på morgonen, tror det beror på för lite soppa!
  10. Hej, Om du har en cabbe så skulle jag rekommendera dig att skaffa riktiga fjädrar, bilen kommer bli mycket låg mitt under motor, där har du en förstäkning som gör att den blir lägre än coupen. Jag har köpt kortare och hårdare fjädrar (sänkt ca 50mm) och det händer att det slå i, särskillt där det har blivit spår i gatan efter tung trafik så som bussar i sta'n och oftas vid stopljus om man bromsar in . Man blir tvungen att ligga och rida på dom höre delarna av gatan :wink: , jag vet inte hur det ser ut i stan du bor, men i Göteborg inte att rekomendera! Bara en tanke av en som vet!
  11. Är det någon som vet om det går att göra så att orginal radion klarar ta in all radiostationer så som FMXXX.1 och XXX.2 osv, min orginal radio klarar bara stationer med udda slut siffra , det finns trots allt lite flera kanaler.
  12. Mike

    överfall

    Det bästa alternativet för att förstärka ett två bultat block är att montera en (Main Stud Girdle) TrickFlow har en nr: TFS-51500700.
  13. Tack, Vi får se hur det kommer att gå, det finns mycket man kan modda innan man åker till prov. Återkommer med resultat till våren om hur det går i kontrollen och vad som behöver moddas.
  14. Hej, Är det någon som har erfarenhet av att ha gjort bullerkontroll hos Svensk bilprovning, eller var och hur man gör för att skaffa intyg till in privat importerad bil för enskilt bruk.
×
×
  • Create New...