Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

HT-66

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. Ja, bensinångorna når hela vägen in i bilen när man kirrar den nya startmotorn. Börjar med tändspolen (verkar ju vara en klassiker - har dock inte känt om den är varm efter körning för det ska den väl inte vara...) och återkommer! PS. Nuvarande tändspole är en Bery ZS 109 från Västtyskland så den är knappast original....
  2. Ja, ouups, halkade på tangenten! Jag kör till Hansen på fredag så ska jag se om jag får den att bli en pålitlig kompis igen! Stort TACK för all hjälp från dig och alla på forumet!
  3. Tack, ska prova det! Var kan man hitta original-tändspole i Stockholms-trakten? Eller rekommenderas annat märke?
  4. Min 286:a HT -66, som jag har haft i 15 år, har blivit svårstartad när den är varm, speciellt efter 2-60 minuter. Då startar den inte alls. Bytt kärvande startmotor så den snurrar runt perfekt. Bränsle kommer, verkar vara något elektriskt. Några idéer? Tack!
  5. TACK för svar! Ni verkar rörande överens om att jag behöver en ny startmotor! 1. Har ni några tips på var man hittar en sådan? Någon som har en liggandes hemma? Eller ska man höra direkt med Ullmans eller kanske Mekonomen? 2. Något speciellt man behöver eller behöver tänka på när man byter startmotorn? Tack igen!
  6. Hej! Har en HT-66 289:a som snällt startar när den är kall (nåja, efter det normala 10 sek kirrandet...) men det blir i år en orkeslös start när den är varm. - Normal start kall - När den är varm (10 min körning) så när man ska starta den, så blir starten precis som batteriet är svagt eller urladdat - kraftlöst. - Försökte få igång den med hjälp av startkablar och en rusande motor på en Volvo V70 - fortsatt orkeslös. Provade med nytt batteri och startkablar - samma resultat. Väntade en timme - startade, om än lite segt. - Provat mäta batteriet. Bra värden. Även efter en nästintill orkeslös start så är batteriet full-laddat. - Generatorn verkar fungera då spänningen är högre när motorn är igång än när batteriet är nyladdat. - Startmotorn går runt normalt med kall motor (men inte vid varm motor). Och det är väl startmotorn som är den enda stora strömförbrukaren vid start.... - Kylaren full, inget vatten läcker ut eller in i motorn (vad man kan se på avgaser eller oljan). - Kablar är såklart gamla men de bör ju inte påverkas bara för att motorn blir varm. - Felet har "uppstått" under vinterförvaringen (batteriet underhållsladdat kontinuerligt). Allt är alltså normalt när motorn är kall men det verkar som något stjäl all kraft när man försöker starta den varm. Verkar som kraften kommer tillbaka i takt med att motorn svalnar (dock med oförändrad kraft i batteriet). Någon som har idéer på vad det kan vara för fel? TACK på förhand! Peter
  7. Tack igen för tipset - trummorna behövde mycket riktigt ingen avdragare!
  8. Kanon - tack! Och grattis till din fina cab! Peter
  9. Behöver byta backarna bak på min HT-66a. Någon som vet var man hittar en lämplig avdragare (köpa/hyra/låna) för att få av trummorna? Hansen Racing hade ingen... Någon som vet? (Bor i Sollentuna). Tack!

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.