Jump to content

adam_89

Medlemmar
  • Inlägg

    18
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About adam_89

  • Födelsedag 1989-06-25

adam_89's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för svar, jag har inte som någon tanke att åka med den på bana eller dylikt, det är mera att få den lite lägre och sedan investera i ett par 20" alternativt behålla fälgarna jag har (18" Boyd i polerad alu). Detta beror lite på hur det ser ut när man sänkt den.
  2. Hejsan! Sitter och funderar på att sänka min Mustang. Jag har hittat lite olika sänkningssatser (enbart fjädrar) men skulle uppskatta dina erfarenheter. Ska jag satsa på att byta dämpare också eller skulle det funka med bara fjädrarna?! Jag har idag ett fjäderbensstag samt en panhardstag som ligger hemma och väntar. Skicka gärna lite tips och feedback! =) // Adam
  3. Hejsan! Jag har precis köpt mig en Mustang GT och fått hem från USA, dock så skulle jag behöva E-märkta ljusinsatser för att kunna rega den. Någon som har några sådana liggandes hemma eller kan tänkas hyra ut sina till ett visst datum? // Adam
  4. Hejsan! Jag har haft en Mustang GT 2005 - Automat innan som växellådan rasade på tack vare att man inte servat den som man ska. Nu har jag köpt mig en Mustang GT 2005 - Manuell och vill byta växellådsoljan på den, hur går jag tillväga på Manuell lådan?! Något som skiljer sig från Automat?! Samt vilken olja ska jag använda mig av?! Tack på förhand // Adam
  5. Det var det problemet som uppkommit i all stress Nu funkar det som det ska! TACK
  6. Hejsan! Jag köpte och har bytt lamporna fram till xenonlook istället för de gulaktiga. Men när jag gjort allt det så började de två lamporna inne i kupén att lysa. Hur kan detta komma sig?! Har det att göra med att parkeringslamporna är LED?! // Adam
  7. Hejsan! Jag var iväg och hämtade mig en Mustang igen och körde hem den och den gick kanon, sedan skulle jag vara duktig och rengöra spjällhuset utan att koppla bort batteriet. Nu går bilen lite ryckigt på 1.a växel och när man ska smyga med den. Jag glömde helt bort att koppla bort batteriet. Sedan fick jag för mig att man skulle sätta sig i bilen och starta ac till max osv för att kalibrera spjällhuset och gasrespons (var så i min automat jag hade tidigare). Skulle verkligen uppskatta om någon kunde hjälpa mig med denna beskrivning om hur man gör detta rätt och utförligt. Ska köra bal ikväll nämligen! // Adam
  8. Tackar för svar, jagade folk och verkstad igår som en tok. Bilen startar och går jämnt nu, dessvärre funkar inte R,N som dem ska bilen gpr fortfarande bara framåt då. Men den slår ej i växlarna längre utan växlar mjukt och fint som innan., vilken känns konstigt men positivt ändå. Ska in på felsökning på måndag, inga bra tips på verkstad inom Östergötland/Jönköping län ? Svårt att hitta verkstad som är "specialiserade" mer´insatta i Mustanger trots växande och ökat intresse för dessa bilar. // Adam
  9. Hejsan! Jag skulle köra hem min Mustang GT - 2006 (Automat) igår från jobbet. Skickade i backen och skulle köra - Hände inget... Sedan skickade jag i Neutralt och då kunde den köra framåt. Sedan på Drive så gick den att jöra som vanligt men den varvade väldigt högt i normalt läge och växlade konstigt tyckte jag. Imorse startade jag bilen ohc då började det med att den ryckte till (nästan slog i växel). Vad kan vara fel ? Tusen tack!
  10. Hejsan! Detta låter exakt som det problemet jag har med min Mustang GT - 2006... Jag undrar också, ska jag dra ut batteriet minus ? Sedan rengöra spjällhuset ? Hur gör man med MAPP & TUNE ?? Fattade inte riktigt till hundra procent ? // Adam
  11. Hejsan Fredrik! Tack för tipset, beställde nya från Grufmanbil.se och fick dem dagen efter... Köpte verktyget och bytte båda sidor under 30 minuter... Smidigt som tusan! // Adam
  12. Hejsan! Det har inte hänt någon mera gång alls, jag har däremot lite ojämn gång vid låga varv, står jag stilla så pendlar den mellan: 500 - 800 varv... Detta låter ju lite halvtråkigt... Några ideér ? Ägaren innan körde på V-Power bränsle men han sa att jag kunde köra på B95 och det har jag gjort... Tändstift är nya sedan 400 mil tillbaka, jag har kört en rengöring i tanken... Finns det mera att göra ? // Adam
  13. Tack för alla svar och tips! Det blev ett FR500s system och det låter exakt så som jag ville, stort tack till Grufmanbil för snabb lev, 1 dag. Nu börjar det likna något faktiskt!
  14. Hejsan! Jag undrar om det finns något mera ställe än: www.grufmanbil.se som man kan köpa belägg bak till Mustang GT 2006 ? Kan man byta dessa själv eller är det som på nyare bilar "elektriskt" ? Mvh Adam
  15. Tack för svar, jag glömde skriva att det är en automat... Tändstiften har dem bytt för ca 2 månader sen... Jag fick lägga i P och stänga av sedan var det bara vrida igång den igen och då gick den kanonbra igen, hänt 2 ggr på 3 dagar... Första tanken var spjällhuset, hade problem med en v70 likadant nästan... Men tändspolarna då ? Tack! Mvh
×
×
  • Create New...