Jump to content

tholn

Klubbmedlem
  • Inlägg

    21
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • CMC
    4360
  • Region
    Gävle-Dala

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

tholn's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • One Month Later
  • One Year In
  • Week One Done

Recent Badges

10

Omdömespoäng

  1. Hej Jag håller på och vinterdonar lite. Nu ska jag byta cabsäcken och undrar vilken sida som ska vara in och ut egentligen. Jag har en 67 ans cab och när jag tog bort den gamla cabsäcken så var det svarta "skinnet inåt, dvs där cabben lägger sig, In mot bagadeutrymmet var det vita. Ska det vara så eller??
  2. Tack så mycket. Jag har flyttat ett hål nedåt och det blev en helt annan bil. Rapp och snabb och tvekar inte alls. Du är toppen Bosse:D:D:D
  3. Jag har bytt till en ny förgasare, en Edelbrock 1404, en 500 cfm. Mitt problem är att den tvekar lite vid gaspådrag (kanske 1-2 sek) sen svarar den hur bra som helst. Vad kan detta bero på?? Teorier, det gör kanske inte något men det irriterar.
  4. Tack Per Det är verkligen bra med detta forum när det finns så kunniga personer som ger svar och snabbt också dessutom. Vad skönt det är att få ett klart och redigt svar på något som man själv inte begriper. Jag tänker köpa en ny cfm 500. Kanske det är någon som behöver en cfm 600. Annars så får den väl vara kvar om jag i framtiden gör något åt motorn och då behöver en större förgasare.
  5. Tackar så mycket för svaret. Tycker du inte att det är någon bra idé att köpa en ny Edelbrock 500 cfm?
  6. Hej alla kunniga människor. Jag har en Edelbrock förgasare 1405 cfm 600. Jag har ju fått veta att den ev. är för stor för min motor. Nu undrar jag vad det är för skillnad på den och en som heter 1404 cfm 500. Är det bara bestyckningen så kan jag ju bestycka min 1405 lika som 1404. När jag tittar i bestyckningstabeller så verkar det bara skilja i olika munstycken och nålar. Eller är det annat som skiljer också?? Vad i så fall?
  7. Det är alldeles riktigt Per, motorn går fint och det började med att jag skulle byta stift bara. Det är ju en cab och jag åker nästan aldrig mer än fartgränsen. Jag tycker att den är rätt så snabb vid acc också. Sedan åker jag ju mycket nedcabbat och då vill man inte åka mer än 70. Det är ju mera vetskapen att det finns kusar under huven som är grejen. Det där med tune up lät lite intressant, vad kan det vara, elektronisk tändning eller byte fördelare, vad mera??
  8. Tack lite glädje i bedrövelsen. Jag ska börja se mig om efter nån som kan hjälpa mig att få i lite fler kusar.
  9. Tack för att ni tröstar mig men nog känns det lite surt just nu. Jag har tyckt att den varit lite slö faktiskt men V8-soundet finns där i alla fall och vridet också faktiskt. Vad skiljer tro mellan en tidig 302 och den jag har då? Är det kam och kompression eller??? Annars är det väl att börja leta efter en annan motor. Det vore fint med en 350 gt motor. Nån som har en som står ;-) Det finns säkert de som kan få fart på denna motor med antar jag. Jag får väl börja höra mig för. Förgasaren som sitter på heter Edelbrock 1405.
  10. Tack Andrew Roligt när det är folk som kan. Nu kommer tyvärr några nya frågor. Om jag tittar på skruven till termostathuset så är det en 302 eftersom den ligger lite nedanför vattenpumpens övre del. På insuget står det ett E4 så det måste vara en 302 från 1984 då om nu insuget hör ihop med motorn. Det där med portarna var svårare att se. När jag tittar ner i förgasaren så ser det ju ut som 4 portar men det är svårt att se längre ner faktiskt. Vilken effekt kan det vara på en 302 - 84 med sådant insug tror du? Vad hade de för effekt då. Vad skulle skillnaden bli med 2 ports och 4 ports grenrör?
  11. Jag har två frågor, lite dumma kanske men ni som har erfarenhet kan säkert besvara dem. Först och främst hur vet jag vilken motor jag har utan att plocka ner den. Enligt säljaren så skulle det vara en 302. Det sitter en Edelbrock förgasare på och hur vet jag att det är ett 2 ports eller 4 ports insug. Syns det om man tar bort luftburken? Hur vet man vilket år motorn är tillverkad? Hur länge gjorde de 302? Kan jag ha en motor från 80-90 talet??? När jag bytte kylare så satt nedre kylarslang på vänster sida vilket den inte gör på 67-68 ( jag har en 67:a) i vanliga fall eller? När jag nu skulle byta tändstift så sitter det mindre smalare stift i den ca 13-14 millimeter, när började de sätta i sådana stift? Vilka årgångar hade dessa stift? Jag har sett att VP-autoparts säljer dessa stift och skriver att det är till sena 302 toppar och 351. Vad menar de med sena? Tacksam om någon orkar svara på alla dessa frågor. Jag är relativt ny inom Mustang-världen så det mesta är nytt. Jag lär mig mycket här på forumet faktiskt.
  12. Tack för svaret. Jag ska justera snäckan först och se hur det blir. Men det får bli när snön är borta för jag kan ändå inte provköra just nu.
  13. Nej jag har inte bytt ännu, jag ville veta om någon har gjort det och om det blev bättre. Jag trodde att jänkarna hade så här dålig väghållning. Jag kan säga att jag har en fiat 61 och den är mycket stadigare på vägen än mussen.
  14. Jaha då förstår jag. Då kan det ju inte vara det felet heller. Är det någon som har flera tips??
  15. Tack för tipsen och snabbt svar också. Jag har samma problem att man får sitta och parera hästen hela tiden, känns obehagligt faktiskt. Nu har jag kollat och styrsnäckan sitter fast, inga problem. Jag har däremot ingen medbringare eller gummi som du talar om. Jag kan inte alls komma åt styrstången utan höljet sitter tätt mot snäckan. Satte du dit en originalsnäcka, alltså en likadan som satt där tidigare??
×
×
  • Create New...