Jump to content

Stefan Åberg

Klubbmedlem
  • Inlägg

    147
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Stefan Åberg

  • Födelsedag 1965-01-13

Medlemsinformation

  • CMC
    3662
  • Region
    Ö.Mälardalen
  • Stad
    Solna
  • Yrke
    IT-konsult
  • Intressen
    Bilar, bärs och brudar :D

Senaste Profilbesöken

1 034 profil visningar

Stefan Åberg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tjena Patrik, Kommer å visar min nya Forrd i juli hade jag tänkt 351 Windsor så den har lite pulver från start... Med vänlig hälsning,
  2. Förbannat märkligt... Jag beställde 3 tunes i ett paket. 1. California State Legal Emission tune 2. 95 Octane Performance Tune 3. 98 Octane Track Tune Alla 3 hade samma förutsättningar men att 1:an skulle vara min "besiktningstune". Jag tryckte hårt på att jag ville få nollvärden i HC och O1 så den skulle passera nålsögat. Den borde om nånting ha IRMC Runners Check påslaget... men besiktningstunen verkar inte kolla detta eller har den som IRMC Runners Delete Fyfan säger jag... jäkla miljömuppar att lägga sig i bilar som knappt rullar 500 mil ens per år!
  3. Det är som Corvette säger, tunen ändrades vid uppdateringen av SCT ITSX:en. F*ckin Hell som man säger i branchen... men det som oroar mig mer är att man inte kan få en ny Tune enligt Corvette... Hoppas det finns den möjligheten i appen som jag har (den som uppdaterade SCT:n.)
  4. Nej, hade insuget som sitter på nu, Ford Racing Intake Manifold (M-942446-3V). Bara att ordna en ny tune... ser inte hur det skulle vara svårare än att montera tillbaka originalinsug och ny tune för den...
  5. Tjena, Efter att jag haft diverse strul med min SCT ITSX Tuner så fick jag rådet att uppgradera själva "dongeln" man pluggar in på ODB-kontakten så att blåtandskommunikationen mellan mobil och Tunern ska börja fungera igen. Detta måste jag ha varenda år då man ska besiktiga bilen mha den "California State Emission Tune" som jag ordnat för att kunna brumma omkring. Efter denna ovan uppgradering, över 2500 uppdateringar gjordes, så har tunen slagit på IRMC Runners igen, mitt insug har inte den funktionen så nu lyser motorlampan helt i onödan. Nån som vet hur man stänger av detta utan att behöver ändra hela IRMC timingsschemat? Med vänlig hälsning, Stefan
  6. Tjenare! Vart kan jag hitta packningar till grenrören? Med vänlig hälsning, Stefan
  7. Batteriet så gott som tomt, inte helt vilket gav konstiga effekter som jag inte är van vid Efter laddning så blev allt som det skulle, körde dina instruktioner för att resetta Express Up - utifall det slutat funka... Tack för all hjälp å råd Tack Daniel! Hoppas att du gjorde det utanför bilen... annars kan det förklara viss odör vid varmt väder
  8. Tackar, tar å laddar om batteriet samt testar detta Återkommer imorgon med besked om det funkar eller ej.
  9. tror det, testade att koppla startkablar till mussen och samma resultat. ska ner å hämta batteriet å se om det laddar som det ska... Har garanti på batteriet via grufman så det borde va lugnt om det e så enkelt.
  10. Hittade en korrekt felbeskrivning på nätet men inget svar på den frågan - paniiiiik! Put key in door, windows come down & won't go back up, locks don't click, lose radio, headlights, turn signals, air conditioning/heat/defroster. Samt när man vrider om startnyckeln så klickar det väldigt högt från motorn, gissade på att det var relät till startmotorn som levde om (ljudet kommer från vänster bak på motorn, på förarsidan sett alltså). Nån som har några förslag? Fönstrena på bilen är nere å kommer inte upp å jag har den i ett allmänt garage för vår BRF... känns fan inte bra det
  11. Jag har en 2005:a i Sthlm, ring mig om det ändå är intressant - 0704-287 424.
  12. Så det blev sålt till sist
  13. Axle Back = kit med prylar efter bakaxeln, dämpare och utblås Cat Back = prylar från kattarna och bakåt. http://www.magnaflow.com/02product/shopdisplayproducts.asp
  14. Jag gillar allt med nya Mussen utom huvudstrålkastarna, att dom placerats utanför grillen som en europeisk bil samt den försvunna accentueringen av bakhjulet strax under bakfönstret (undrar om ni förstår vad jag menar )
  15. Känner man att det är ok, så är det ok Själv köpte jag en 2005:a som förstabil okt förra året, men vintern var så snörik och som vanligt så har Sthlm snösväng gått i ide med björnarna... I år köpte jag en BMW X5 4,6SI på 347 hk. Funkar jävligt bra att köra bakhjulsdriven V8 på sommaren och 4-hjulsdriven på vintern :-D
×
×
  • Create New...