Hejsan Mustangvänner... :-) Det här med värmeproblem har säkert diskuterats förr men hittade inget när jag kollade runt lite här på forumet.. :-/ Har ett problem med våran Älskade Musse, den överhettar på tomgång, det går fint ett tag men sen börjar tempen klättra sakta uppåt å är riktigt seg att få ner igen, marginell skillnad om man har växel i neutral eller drive, tipps emottages tacksamt... Lite info om bilen först: Är som sagt en 70a, maskinen är en 302a med c4 låda, sitter en fyrports Edelbrock förgasare å insug av samma märke, skall även sitta annan kam i den men inget jag kan verifiera då jag inte rivit så mycket i maskinen än. Har bytt kylare till en ny 3 raders aluminium kylare, 5-bladig 17" orginalfläkt samt fläktkåpa sitter på, har testat med elfläkt som komplement men ingen större skillnad, har också bytt vattenpump samt monterat ett brytarlöst tändsystem, bytt termostaten, spolat å renat kylsystemet så gott det går (kom inte ur så mycket bös), testat både med och utan expansionskärl, testat lite olika inställningar på tändningen men inget verkar hjälpa, har även fått hjälp å justera förgasaren... Har mätt lite å tempmätaren verkar ha rätt när den börjar klättra, för det gör även tempen när man mäter på termostathuset å därikring.. Tycker det verkar flöda på bra i kylaren när man kollar i den.... Känner att det är dags att gå djupare å börja riva på riktigt så nu vill jag ha tips å råd från er som kan, själv är jag rätt ny på det här med "gammelbilar" å V8:or, vill ju kunna åka lite cruisingled utan å vara nervig för temperaturen... Med vänlig hälsning Kent H (Snart medlem i denna klubb)