Jump to content

Gagge

Medlemmar
  • Inlägg

    10
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Gagge

  • Födelsedag 1972-08-06

Medlemsinformation

  • Stad
    Krylbo / Avesta
  • Yrke
    Tekniker Volvo Lastvagnar
  • Intressen
    Familjen, Mustangerna, Husvagnen, Stugan, Havet etc...

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Gagge's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

10

Omdömespoäng

  1. Tack för tipset, skall beaktas och kollas upp.... Har ju lurat lite på att kanske få ett system byggt på bilen...
  2. Tjenare Mustangvänner... Har köpt oss en trevlig Mustang cab av årsmodell 1971, den har 302:a och C4 automat, lackad i Grabber Lime och har svart inredning/cab… Då avgassystemet sjunger på en rätt så sen vers och det blir till att byta allt från grenrören å bakåt så skulle jag vilja ha lite tipps vad man ska ha för nåt, vill inte ha nåt standardsystem utan nåt med lite mulligare/stöddigare ljud utan att bli för galet störande, har sonderat marknaden lite och tycker utbudet är tunt till dessa modeller (1971-1973), men jag kanske letar på fel ställen... Ska man köpa färdigt eller kanske vända sig till nån firma som bygger ett åt oss?? Kom med tipps..
  3. Hejsan... Har konstaterat att den är varm, har mätt yttemperaturen på termostathuset och därikring med en lasertempmätare, å den visar ju stigande temperatur den med, tempen klättrar upp till över 100 grader, sen har jag gett mig strax därefter så inte bilen skall börja tokkoka.. :-/ Skall montera en separat tempmätare nu i vinter tänkte jag... :-)
  4. Skall kolla toppa toppackningarna i helgen... Tack för tipsen än så länge...
  5. Halloj... När jag böt kylaren så medföljde det ett nytt lock till den, har testat med gamla och nya men ingen skillnad...������ Det där med nivån blev jag dock lite nyfiken på då det på min sitter expansionskärl (eftermarknads) kopplat till avrinningsslangen vilket medför att kylaren alltid är full, är det alltså galet?? Testade utan expansionskärlet men tyckte inte det vart nån skillnad...������
  6. Hejsan Mustangvänner... :-) Det här med värmeproblem har säkert diskuterats förr men hittade inget när jag kollade runt lite här på forumet.. :-/ Har ett problem med våran Älskade Musse, den överhettar på tomgång, det går fint ett tag men sen börjar tempen klättra sakta uppåt å är riktigt seg att få ner igen, marginell skillnad om man har växel i neutral eller drive, tipps emottages tacksamt... Lite info om bilen först: Är som sagt en 70a, maskinen är en 302a med c4 låda, sitter en fyrports Edelbrock förgasare å insug av samma märke, skall även sitta annan kam i den men inget jag kan verifiera då jag inte rivit så mycket i maskinen än. Har bytt kylare till en ny 3 raders aluminium kylare, 5-bladig 17" orginalfläkt samt fläktkåpa sitter på, har testat med elfläkt som komplement men ingen större skillnad, har också bytt vattenpump samt monterat ett brytarlöst tändsystem, bytt termostaten, spolat å renat kylsystemet så gott det går (kom inte ur så mycket bös), testat både med och utan expansionskärl, testat lite olika inställningar på tändningen men inget verkar hjälpa, har även fått hjälp å justera förgasaren... Har mätt lite å tempmätaren verkar ha rätt när den börjar klättra, för det gör även tempen när man mäter på termostathuset å därikring.. Tycker det verkar flöda på bra i kylaren när man kollar i den.... Känner att det är dags att gå djupare å börja riva på riktigt så nu vill jag ha tips å råd från er som kan, själv är jag rätt ny på det här med "gammelbilar" å V8:or, vill ju kunna åka lite cruisingled utan å vara nervig för temperaturen... Med vänlig hälsning Kent H (Snart medlem i denna klubb)
  7. Hej hopp... Nu var det då änteligen dags å skaffa en egen "jänkare" efter många års fluktande å drömmande, har åkt på diverse motorevenemang å cruisingar så ofta tillfälle getts å tid funnits under årens lopp... Har ett väldigt brett spektrum på mitt bilintresse å gillar det mesta som det lagts ner lite tid å kärlek på, med vissa undantag, anser ju att de ansträngningar man lägger ner på en bil antingen ska öka användbarheten/körglädjen eller göra bilen finare/snyggare, modifieringar som i det närmaste gör bilarna oanvändbara är i mitt tycke helt meningslösa då ju bilar är till för att köras... Mustangen har dock alltid legat mig lite extra varmt om hjärtat, och då främst 1965-70, men även 71-74 och så de senare nutida med förstås, och nu har vi äntligen skaffat en, en 70a cab som är i ett gott bruksskick med nydonad motor å låda, fin inedning å bytt cab m.m. Lacken är riktigt skaplig och skicket i övrigt är helt okej men plan på omlackering finns i framtiden, först så ska jag fixa så den funkar perfekt mekaniskt tänkte jag, är lite noga med sånt, den kommer att genomgå en så kallad rullande renorvering, rulla på sommaren å skruva å förbättra på vintern, så är i alla fall planen.... :-) Kommer att komma med en massa frågor å undringar här på forumet då det som sagt är min första jänkare, så snälla, ha lite överseende.... ;-). Har bara skruvat nyare bilar tidigare.... Ha det gott så hoppas jag vi både hörs å syns i sommar!!!
×
×
  • Create New...