Jump to content

magnusl

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. magnusl replied to Jan Johansson's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    V8 en sida kopplas till luftrenare original har slanganslutning andra sidan pcv på kåpan kopplas till stora anslutningen på förgasaren eller insug. Viktigt att suga ut ångorna från motorn och lätta på övertryck så att inte packningar börjar läka Med vänlig hälsning, magnus L
  2. Hej Jria Jag rekommenderar att du köper en plåt/plast runt fläkten det styr luften bättre andra åtgärden är kolla om det är skitigt i kylare motor. Kör någon form av kylarrensning jag använde diskmedel för diskmaskin värmde upp motorn sedan tömde ur allt prova även med trägårdsslang direkt i motorn för att rensa allt. P.s termostaten är väll bytt och rätt vänd
  3. magnusl replied to Calle Hedenskog's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Fast det är mycket lätt att justera med avstängd motor glöm bara inte att vrida motorn tills att andra ventilen stängt se Youtube
  4. Hej PR Otroligt bra hjälp tack för allt :-) Mvh Magnus
  5. Någon som har en monterings beskrivning Med vänlig hälsning, Magnus Skickat från min iPad med Tapatalk
  6. magnusl replied to Hasse S's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    glömde bild ( lånad här från forumet Leif Erik 69 fb ) Främre rambalken vid plåtarna obs lyft inte på sneda ytan
  7. magnusl replied to Hasse S's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Jag brukar sätta pallbockarna på rambalken
  8. ett inlägg i en tråd postade magnusl i Övrigt
    Jag vet att detta är fel forum men ni brukar svara snabbare och bättre än andra klubbar Jag har en Corvette Coupe -72 som jag tänkte skicka hem från USA. Har importerat diverse bilar förut, men de har varit nyare Alt 1. Jag kan ta den som flyttgods. Köpte bilen 26:e september 2015. Antar att jag måste vänta tills 26 sept 2016 innan jag kan skicka hem den? Bor i Salt Lake City, Utah. Alt 2. Privatimport. Har förstått att det stalls diverse krav vid privatimport. - Chassinummer o Stansa i ramen. - Intyg: o Buller? o Stöld? o Bromsar? Inte helt superenkelt att fa intyg pa en bil från -72. Vad kravs? - Hastighetsmätare: o Kan man klistra pa glaset? Det ar ett h-vete att riva ur hastighetsmätaren pa Corvette, man far riva hela instrumentbrädan, skulle vara bra att slippa det! - Ljus: o Rott blink bakat? o Vitt pos framåt? o Vitt blinkers framåt? Något annat som jag bor tanka pa? Tacksam for hjälp! Trevlig helg! Mvh
  9. Jag är övertygad om att denna åtgärd är en av de bättre väghållnings tippsen. När jag bytt allt i framvagnen till nya original delar inklusive kulbultar var det fortfarande ett gung i styrningen letade länge innan jag chansade på att det var blad fjäder Henke som var boven obs bytte till nytt original gummi i bakvagnen innan utan förbättring
  10. Jag använde Platt järn bred 60mm tjocklek 6 mm bult rostfri 12 mm givetvis med gänga endast vid mutter ( så långa bultar brukar inte ha helgängat ) Bilen blev helt underbar inget gung i styrningen
  11. Jag rekommenderar att du använder den nyare typen av (svinpittar) det är en konad fyrkantig pinne med slipade skär på vänstra sidan dessa är lättare att använda då du bara slår ned den i det borrade hålet och sedan gängar ur Med vänlig hälsning Magnus L
  12. magnusl replied to Jonasm's post in a topic in Mustang 1964½-1973
    Hej Jonas M Jag renoverade allt i framvagnen med nya bussningar och kände fortfarande att styrningen var gungig mitt fel låg i original henkel bak byt till hemgjorda minst 5 mm platt järn originalen är mycket mjuka och gungar i sidled detta gjorde mer än nya bussningarna för mig ? Finns en bra beskrivning av hur man bygger bättre väghållning ( kolla i forumet tror att hemsidan heter svt ?? ) Med vänlig hälsning Magnus L
  13. Hej H. Jensen Roligt att jag som amatör kunde hjälpa dig med detta lilla problem du får gärna berätta här hur det fungerar med fräscha original grejor i bromsarna. För att mildra hetsen att byta ut till ej original delar eller till options som inte behövs. Vi klagar på Kina prylar i gemene man men vi glömmer att även att kvalitets märken tillverkas där ( typ Iphone mm) oftast får vi vad vi betalar för Med vänlig hälsning Magnus:D
  14. Finns det någon som säljer dessa bälten i Sverige jag har fästen för lösa bälten i taket ? som trepunkt men de går inte att koppla ihop ? så jag funderar på att köpa trepunkts bälten.
  15. Hej Jag glömde att nämna att det är två avsnitt om Drum brake i part 2 installation av backar efter 5,10 berättar dom att längre skon skall sitta bakåt.Jag tycker att många byter till skivbromsar och servo i onödan om allt är nytt och rätt installerat fungerar trumbromsar perfekt för vanliga hobby bilar OBS inte för bana mm Men många får problem med bromsbalansen när man uppgraderar med olika saker som inte skall sitta tillsammans eller med delar av olika kvalité /förslitning så mitt tips är nya original delar med lite kärlek i installationen MVH Magnus