Jump to content

smen68

Medlemmar
  • Inlägg

    82
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

smen68's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Hej JohnRB tack för en rolig och lärorik länk jag hade för mig att de satt en fram o en bak men det var nog fel.Jag fick ett svar en halvtimma efter att jag startade tråden från en kille som vil ha krokarna.Kanske det är ovanligt att de finns kvar då de bara var till för transporten.
  2. Hej jag har några bogseröglor eller vad de nu är för något.Kommer från en 68 cabbe eller FB 100 kr för båda plus frakt.De satt redigt bultade i balken,en fram o en bak.
  3. Hej,jag har en automat som växlar 1-2-3 även när jag har spaken i ettans läge.Lådan är nyrenoverad,är detta något som borde bli justerat,kontrollerat vid en renovering? Jag har en BM spak så den är inte original och jag har fått göra en del ändringar på armarna in till lådan för att få det att fungera men P R N och Driven stämmer bra och fungerar som det ska. Göran
  4. Hej,jag undrar om någon vet var man kan få tag på en bit innertak tyg/vinyl till en 68 FB det räcker med ca 20x20 cm.Det är ett litet hål bakom solskyddet och det känns onödigt att byta hela innertaket för det.Eller kanske någon har ett gammalt innertak liggande som är trasigt som man sparat för att det är bra att ha någon gång. Och ja det är ju bra att ange vilken färg det är.Innertaket är svart. Hälsningar Göran
  5. http://Hej,bra tack då skaffar jag en 2 kilos,ett problem löst.
  6. Hej,var har ni monterat batterifrånskiljaren,det enda ställe jag kan hitta som går att komma åt någorlunda snabbt utan att brytaren syns är till höger om handskfacket mot utsidan,ovanför plastpanelen. Jag har läst att det ska vara en 3 kg brandsläckare men jag hittar bara 1,2 och 6 kg,räcker det med en 2 kg för försäkringen?
  7. Hej,jag har en 68 FB S code när jag tog hem bilen från USA satt det en 351C i den men jag har hängt i en 390 som det ska vara.351 an hade en mekanisk oljetrycksmätare med en slang till en mätare som är eftermonterad men jag vill använda originalmätaren och hade hoppats att hitta en kabel som kommer från kabelhärvan som går förbi oljefiltret men kan inte se någon. Är det någon som vet hur man hittar kabeln som ska gå till oljetrycksgivaren
  8. Hej jag har en 68 FB inhandlad från USA och som vanligt var det ju mycket mer jobb än väntat att göra.Jag har gjort en del svetsjobb men känner att jag behöver hjälp för att få fart på renoveringen.Finns det någon som gillar att svetsa och skulle vilja ha lite extraknäck,kanske du känner någon som kan tänkas vilja tjäna lite extra. eller om någon vet nån firma i Göteborg som har rimliga priser.
  9. Hej jag har en 68 FB inhandlad från USA och som vanligt var det ju mycket mer jobb än väntat att göra.Jag har gjort en del svetsjobb men känner att jag behöver hjälp för att få fart på renoveringen.Finns det någon som gillar att svetsa och skulle vilja ha lite extraknäck,kanske du känner någon som kan tänkas vilja tjäna lite extra. eller om någon vet nån firma i Göteborg som har rimliga priser.
  10. Hej igen här kommer några bilder på stolarna som sitter i min 68 och jag tror dom är till 64,5-66 års modell.Om någon har 67-68 stolar så vill jag gärna byta eller köpa dom.
  11. Hej,jag ska fixa bild och försöka få in den här.
  12. Hej,jag har en 68 FB men stolarna som sitter i kommer från 64,5-66 års modell sägs det,jag vet inte riktigt själv.Vad är skillnaden på stolarna mellan 64,5-66 och 67-68 det känns som att stolarna är lite höga för jag har huvet nästan i taket.Stolarna som sitter i nu är svarta och i bra skick om det finns någon som har ett par 67-68 stolar och behöver ett par av tidigare modell så kan vi byta.
  13. Hej,tack det var ett värde för total förtändning jag saknade,nu ska jag kolla,justera och sen ut o provköra igen.
  14. Hej Per jag kör med Edelbrock alutoppar Edelbrock perfprmer insug och Edelbrock förgasare,hittar inte specen för kammen nu men den är köpt för att passa till toppar och insug har lagom ojämn tomgång.. När jag varvar lite utan vaccum så händer inget på förtändningen förrän på ca 2000 varv och då drar den iväg till ca 20 btdc så det verkar som att vikterna inte rör sig riktigt som dom ska för tändningen borde väl börja flyttas tidigare än vid 2000 varv. Om jag ställer tändningen utan vaccum som man ju ska göra och sen kopplar in den så hamnar jag på ca 30 grader btdc vid högt vaccum det låter väldigt mycke tycker jag kommer det att fungera? Jag har tagit värdet 6 grader från instruktionsboken och då är det ju för original,vilken förtändning tycker du jag ska ha med mina delar.
  15. Hej,jag har renoverat och satt i en 390 i en 68 FB och jag har en HEI fördelare av billig modell men jag tänkte den iallafall skulle vara bättre än originalfördelarn.Jag ställde tändningen på 6 grader före TDC utan vaccumregleringen inkopplad när jag sedan kopplar in vaccumet hoppar tändningen iväg till ca 30 grader före TDC, om jag varvar upp hastigt så flyttas tändningen närmare TDC tills vaccumet ökar igen och det är väl riktigt.Jag har för mig att man alltid grundinställer tändningen utan vaccum och om jag skulle ställa tändningen på 6 grader med vaccum så skulle den nog hamna efter TDC vid gaspådrag. Nogon som har nåt tips om vad som inte stämmer?
×
×
  • Create New...