Jump to content

Andersson Näshulta

Medlemmar
  • Inlägg

    2
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Andersson Näshulta's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Har hittat felet. det finns inget komp på någon av cylindrarna (bästa är 5,5 bar). Ja det är något som man borde ha tittat på långt tidigare, men har man köpt en nyrenoverad motor som dessutom går vettigt tungt och lättare när man tar ur stiften så förutsätter man kanske dumt nog att kompet är bra. jag har även släppt på ventilerna för att vara helt säker på att dom stänger helt. Får ta ett snack med försäljaren har ju som tur är garanti på grejjerna.
  2. Undrar om någon kan ha några ideer angående men Ford 289. nyrenoverad köpt i vintras. problemet är att den vill inte gå. soppa får den tändningen är ställd rätt, insugventilen stängt kolven i topp på ettan. ställer föredelarn strax före. Har original tändföljd 15426378. har kollat tillochmed i vilken ordning ventilerna går. så jag har inte tändföljden till 351w. men får den inte att ens tända på det. när jag vrider upp fördelaren så jag får 5/andra cylinder i tändföljden att stå nästan där ettan ska stå då får jag den att tända, och kanske gå några sekunder men som en gammal tröska. funderingen var ett tag om kammen stod nåt kugg fel men jag har faktiskt haft igång den en vända i ca 1,5 min med tändningen på rätt ställe och då gick den rätt bra, men sen stannade den för mig. och kammen kan ju inte direkt ha kuggat över. har brytatlöst med igniton 1 och flamethrower tändspole, men har fått samma dilemma med brytare, conding och org tändspole. har även satt så jag har 12v med ignitorn så den inte får för dåligt med ström. har kuggat om fördelarn också utan framgång. ventilerna var innan uppstart ställda efter konstens alla och uppkört oljetryck. Blev lite mycket dethär men jag hoppas jag fått med allt. Alla ideer är välkomna
×
×
  • Create New...