Jump to content

Kennydy68

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Kennydy68's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Tack för svar, ja det kan det ju faktiskt betyda.
  2. Hej! Tyder jag detta rätt? att min bakaxel är en 9tummare från 72? Sista kolumnen visar - är det ett nedflyttningstecken från raden med "High performance" se http://www.fordification.com/tech/rearends_ford06.htm Den har gjutnummer D28W 4888. samt en ganska rostig märktag som kan tydas.. WES -T2 -1lC 2 75 9 951B 28 splines fattar jag men vad betyder NL?
  3. Tack! kutade ner i garaget och måttade, kortaste vägen mellan topparna var 18cm? , fick även ett tips från ett amerikanskt forum att kolla thermostathuset, om det det pekar framåt så är det 289/302 om det pekar uppåt samt även har en förhöjning/läpp? på en 1/2tum där fördelaren går ner i blocket så är det en 351a, i dagsläget så pekar det på en 351a,
  4. Tackar för alla glada pepp, trevligt Har inte kommit igång med någon tråd skyller på kompatibelitetsproblem /kompetens/trög fattningsförmåga när det gäller dator-kamera-forum-programvara, får inte till det helt enkelt ännu. -Men jag är på gång med renovering isärtagning, startat framifrån och jobbar mig bakåt samt försöker hålla ordning,märka upp, fotodokumentera mm -mycket prylar blir det , köpt in lite bra att hapryttlar såsom tumhylsor, kamera, mutterknackare (Ford måste ha haft bra rabatt på skruv/bult) för fastrostade bultar, samt karossvagn, -en fantastisk pryl i ett litet garage, bara att knuffa iväg mussen bort mot väggen så får man yta framför. Så här såg det i alla fall ut i början av juni. Syns det nåt så kanske jag har lyckats få till det nu.
  5. Tackar så hjärtligt Anders! Startar gärna en tråd och lägger upp bilder. Läser FAQ men hittar inget om hur man lägger upp bilder mm, har inte lyckats redigera mitt tidigare inlägg även fast jag läser Faq, det kommer inte fram någon "penna" i ämnesraden? kan det bero på att jag använder Firefox?
  6. Ny medlem 4642 som sedan barnsben visste att när jag blir stor ska jag ha en Mustang I början av 80talet och några år framöver ägde jag en 69a HT, som sedan såldes för att köpa bokhylla, soffa, barnvagn mm. 2007 köpte jag en cab 68 på distans, efter en hel del mejlande fram och tillbaka så lade jag ett sk skambud som drog, jag hämtade den i Mjölby, en röd 98% rostfri, importerad från Arizona, risigt lackad men med trimmad V8 och på någon meters håll så var helhetsintrycket helt okej. Har kört många mil utan problem, även skjutsat bröllopspar och studenter men med tiden har fler & fler skavanker upptäckts, 98% rostfri graderades ner till 95% sedan 90% för att sedan åter skämtsamt graderas upp till 100% rostfri då det på vissa ställen fanns varken rost eller plåt,utan det var mest plast, magnettricket hade jag ingen som helst tanke på då när jag var som mest förblindad av kärlek. Någon har dessutom klippt hål i innerskärmen för att få plats med batteriet då kylaren är från 1972 och alldeles för bred. Jag skriver V8 för det är det med säkerhet men inte riktigt klarlagt vilken det är? Skall vara en 289 enligt vinkoden men tycker den ser för liten ut för det, dessutom har den samma tändföljd som 351an, men då kan det visst vara en 302 också med HP-toppar har jag hört?. Har letat efter gjutnummer mm, men hittar inget trots att jag även försökt kolla med inspektionskamera, endast en tydlig 2a kan jag se längst fram uppe på topparna, det är alldeles för trångt för att komma åt nere i motorrummet men det mesta kommer nog att klarna när motorn åker ur bilen. Hur som helst tärningen är kastad, barna utflugna, tröskeln är passerad och garagedörrarna är stängda, -från insidan, renovering påbörjad idag med rensning, städning, fotografering, inventering, planering..och lite LPP Det här renoveringen ska få ta den tid det tar, och kommer att ta tid, ingen hets eller stress men jag kommer tacksamt att ta emot tips,råd och framförallt pepp när det tar emot.. Mvh Kenny....
×
×
  • Create New...