Ny medlem 4642 som sedan barnsben visste att när jag blir stor ska jag ha en Mustang I början av 80talet och några år framöver ägde jag en 69a HT, som sedan såldes för att köpa bokhylla, soffa, barnvagn mm. 2007 köpte jag en cab 68 på distans, efter en hel del mejlande fram och tillbaka så lade jag ett sk skambud som drog, jag hämtade den i Mjölby, en röd 98% rostfri, importerad från Arizona, risigt lackad men med trimmad V8 och på någon meters håll så var helhetsintrycket helt okej. Har kört många mil utan problem, även skjutsat bröllopspar och studenter men med tiden har fler & fler skavanker upptäckts, 98% rostfri graderades ner till 95% sedan 90% för att sedan åter skämtsamt graderas upp till 100% rostfri då det på vissa ställen fanns varken rost eller plåt,utan det var mest plast, magnettricket hade jag ingen som helst tanke på då när jag var som mest förblindad av kärlek. Någon har dessutom klippt hål i innerskärmen för att få plats med batteriet då kylaren är från 1972 och alldeles för bred. Jag skriver V8 för det är det med säkerhet men inte riktigt klarlagt vilken det är? Skall vara en 289 enligt vinkoden men tycker den ser för liten ut för det, dessutom har den samma tändföljd som 351an, men då kan det visst vara en 302 också med HP-toppar har jag hört?. Har letat efter gjutnummer mm, men hittar inget trots att jag även försökt kolla med inspektionskamera, endast en tydlig 2a kan jag se längst fram uppe på topparna, det är alldeles för trångt för att komma åt nere i motorrummet men det mesta kommer nog att klarna när motorn åker ur bilen. Hur som helst tärningen är kastad, barna utflugna, tröskeln är passerad och garagedörrarna är stängda, -från insidan, renovering påbörjad idag med rensning, städning, fotografering, inventering, planering..och lite LPP Det här renoveringen ska få ta den tid det tar, och kommer att ta tid, ingen hets eller stress men jag kommer tacksamt att ta emot tips,råd och framförallt pepp när det tar emot.. Mvh Kenny....