Jump to content

Chefen

Medlemmar
  • Inlägg

    7
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Chefen's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Har fått offert på ca 30000:- för styrservo & 10000:- för bromsservo. Lite väl mycket pengar för det tycker jag. Emma, maila mig gärna info ang bilen, bilder, vart den finns & pris. Tack för tipset om bilträffarna!
  2. Jag har fått erbjudande om att köpa en Mustang -68 som ser fin ut men saknar både styr & bromsservo. Är det ngn som har en aning om vad det skulle kunna kosta att ordna förutsett att en verkstad gör hela arbetet? Bromservo kan jag möjligtvis vara utan men styrservo är ett måste då jag kommer fickparkera mycket. Någon som känner till lämplig verkstad för detta i, eller i närheten av sthlm? Tack på förhand!
  3. Har nu fått erbjudande om att köpa en Mustang -68 som ser fin ut men saknar både styr & bromsservo. Är det ngn som har en aning om vad det skulle kunna kosta att ordna förutsett att en verkstad gör hela arbetet?
  4. Skivor fram & trummor bak är det, inget annat! Nybes med värderna 2,6 båda fram, 1,4 båda bak & positiv kommentar av besiktningsmannen. Jag får ta och testa kick down när den värmt upp sig lite VIN: You entered: 6R07C174328 [TABLE=width: 95%] [TR] [TD=width: 55%, align: right] Model Year: [/TD] [TD=width: 45%]1966[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 55%, align: right] Assembly Plant: [/TD] [TD=width: 45%]San Jose, CA[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 55%, align: right] Body Style: [/TD] [TD=width: 45%]Hardtop[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 55%, align: right] Engine Code: [/TD] [TD=width: 45%]289 2V[/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 55%, align: right] Consecutive Unit Number: [/TD] [TD=width: 45%]174328[/TD] [/TR] [/TABLE]
  5. Lite långsam respons från mig då jag varit på resande fot. Jag ska testköra en -66 289 imorgon. Blir intressant att jämföra eftersom den är 15cm kortare & med annan motor! Är det stor skillnad mellan 289 & 302 när båda är med 4-portsförgasare? Jag intresserar mig bara för de med servo men vad är det för skillnad rent praktiskt mellan att ha bromstrummor eller skivbromsar? Den jag ska testa imorgon har klossar fram & skivor bak. När jag frågade om växellådan så nämnde han att den kan växla lite långsamt när bilen är kall men beter sig fint efter ngn minuts tomgångskörning. Är det normalt? En fördel med denna bil jämfört den ovan är att den är nybes medan den ovan måste besiktigas senast i sommar. Dock är denna importerad 2010 (underredsbehandling är gjord) medan bilen ovan har varit i samma ägo 20år i Sverige. Tack för tipsen! Jag ska be om VIN-numret & om det blir aktuellt med den första så ska jag fråga varför bakaxeln är bytt.
  6. Här är bilen jag testkörde: http://www.blocket.se/stockholm/Mustang_302_HT_52860578.htm?ca=11&w=3 Det var bytt till 4-portsförgasare & annan bakaxel, i övrigt ska den ha varit original. Jag har haft en V70 men denna var helt klart kvickare måste jag säga. Skillnaden mellan 2/4-portsförgasare verkar göra mer för styrkan än skillnaden mellan 289 & 302? Jag tyckte den var tillräckligt snabb men särskilt mkt långsammare vill jag inte ha (vill kunna göra lite mer än bara titta på den . Coupé var nog fel uttryckt av mig, vad jag menade var att jag inte vill ha en cab. I övrigt kan jag tänka mig alla karossmodellerna & det är alltså 1965-1973 jag söker. Just att det är problematiskt när motorn är bytt har jag läst (med lådan som ska synkas osv), så jag väljer nog en med originalmotor men jag tar tacksamt emot andra "bra att kolla tips". Hur ser man enklast om det är originalmotor? Bilen ovan ska vara 4,80m lång. Jag har sett att de även finns i 4,70 & 4,65m beroende på årsmodell? Vart sitter skillnaden? Jag är 197cm lång & om stolen måste vara ännu närmare ratten i de i kortare modellerna så är det inte att tänka på. Känns lite onödigt att åka över halva landet & provköra bara för att upptäcka det Annars skulle jag gärna ha en av de kortare, så det blir lite lättare att hitta parkering & göra U-svängar i stan!
  7. Hej! Lite kort om mig då jag är ny här. Jag bor i sthlm, har haft några jaggor, en Firebird, en Cheva Blazer (alla av "modernare" slag) & är nu inne på att köpa en gammal Mustang. Jag testkörde en (-69 302) för första gången förra helgen & blev på gott humör resten av dagen, vilka trevliga kärror! Jag kan inget nämnvärt om dessa bilar & är mkt tacksam för tips gällande vad man ska se upp med osv. Jag skruvar inte ngt särskilt själv men har också räknat med ganska höga renoveringskostnader. Alternativet har varit att köpa en nyare sportbil som kräver mindre omvårdnad men eftersom jag med Mustangen - Slipper värdeminskning - Slipper skatt - Betalar ca 5000kr mindre i försäkring per år så kanske Mustangen t o m blir mer "ekonomisk" för en som beräknas köra runt 500mil/år? Hur är servicekostnaderna på dessa bilar? Jag vill ha en coupé, aut, V8 +200hk & för max 200.000:- Tycker det är lite svårt att få grepp om styrkan i de olika motoralternativen (en 289 kan tydligen ha allt mellan 200-271hk?) & transportstyrelsen uppgifter gällande hk verkar inte vara mkt att hänga i granen.
×
×
  • Create New...