-
3 punkts bälte
Halloj! Jag har en 390 Fastback-67 som jag tänkte installera ett riktigt 3 punkts bälte i, någon som har erfarenhet av detta och kan dela med sig av råd och tips? Vissa bilar hade tydligen en förinstallerad fästpunkt i taket, dock inte min..
-
Inredningfärg
Hej! Håller på att renovera en Fastback -67 och saknar light aqua blue färg till inredning, någon som har några burkar liggande till salu. Micke 070 5433737
-
Led lampor i instrumentbelysningen
Ser grymt bra ut, precis som jag hade hoppats på. Jag köpte en komplett sats från NPD. tack för tipset med stolen.
-
Led lampor i instrumentbelysningen
Är det någon som har erfarenhet av att sätta in ledbelysning i instrumenteringen, går det att byta ut lamporna utan att ta loss hela instrumentpanelen på en -69,a?
-
Michael Gustavsson
1969 Mach1, Wimbledon white, 351 W.
-
Stötfångare
Hej! Tack för tipset, Roland hade semesterstängt men hittade en på VP Autoparts också. B
-
Stötfångare
Någon som har en felfri främre stötfångare till fastback -69 till salu? Micke
-
tändningen dör
Även provat med direktkoppling från batteriet, ingen skillnad. Misstänker någon form av kortslutning i undre spolen eftersom nya tändmodulen verkade paja direkt. Googlat ett antal timmar på HEI fördelare till just Ford och det verkar inte vara helt ovanligt med problem dessa relativt billiga system (1 500 spänn), HEI har ju funnits som original på GM motorer en längre tid och bland deras forum kan man läsa massor om kvalitets skillnaden mellan original US made och billigare produkter köpta på Ebay och vad jag förstår är HEI till Ford relativt nytt och finns bara som China made. Funderar starkt på att riva ut alltihop och satsa på något helt nytt system, vill inte stå längs vägkanten i sommar och leta nummer till närmaste bärgare. Väldigt tacksam för rekommendationer från er som kört några år och vet vad som är ett bra och driftsäkert system.
-
tändningen dör
Provade med ny tändmodul med tillhörande kablar, efter en liten stund så startar den och går ojämnt i ca 1 minut, sen dog den igen. Någon som har något uppslag vad det kan vara för fel?
-
tändningen dör
- tändningen dör
Är ingen bilelektriker men om jag förstått rätt så mäter jag mellan gul och röd kabel som kommer ut från spolen, där har jag 0,5 ohm. mellan kulan i locket och svart kabel har jag 7 500 ohm, har jag mätt på rätt ställen?- tändningen dör
Tack boys, åker hem utrustad med instrument och mäter, återkopplar i det snaraste.- tändningen dör
Precis, den startar inte, den tänder till en gång och sen inte mer, när jag tar ur stiften och provar mot blocket får jag bara en gnista, dvs första varvet på rotorn men inte mer.- tändningen dör
Har en 69;a med 351 windsor, bilen har gått som en dröm tills den sakta tappade kraft och slutligen la av med smäll i avgassystemet. Bensin flödar in i förgasaren som det ska (edelbrock 4v). Hei brytarlös fördelare ( relativ ny) som går runt vid som den ska när jag kör startmotorn. Ingen fukt, alla kablar känns Ok. Får gnista på stiften bara under 1;varvet på rotorn, men inte mer. Är det ny fördelare som gäller eller har jag missat något?- Tändningen död
Har en 69;a med 351 windsor, bilen har gått som en dröm tills den sakta tappade kraft och slutligen la av med smäll i avgassystemet. Bensin flödar in i förgasaren som det ska (edelbrock 4v). Hei brytarlös fördelare ( relativ ny) som går runt vid som den ska när jag kör startmotorn. Ingen fukt, alla kablar känns Ok. Får gnista på stiften bara under 1;varvet på rotorn, men inte mer. Är det ny fördelare som gäller eller har jag missat något? - tändningen dör