Jump to content

Janne W

Medlemmar
  • Inlägg

    15
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Uppsala

Senaste Profilbesöken

817 profil visningar

Janne W's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

11

Omdömespoäng

  1. Hej å god dag!! Jag köpte Grufmanns km tavla som skulle passa fram till årsmodell 12. med vit bakgrund. 8 skruvar senare och lite pillande med visarna som petades bort med en gaffel så satt de i min 13,funkar å blev hur bra som helst.Miles tavlorna satt utan klister å va bara att montera bort. Kolla noga var visarna satt från början när du trycker tillbaka tillbaka dem på axlarna
  2. Ser ju ut att vara ett stort event 24/3.....Vi åker dit den 21 så det blev en 10 point där!!! Ibland blir det rätt,ska bo några kvarter från Stadion !! Mycket tack för tipset!!
  3. Åker över till Austin ,Texas i Mars och funderar på om jag kan få lite tips om var jag kan hitta delar till min Mustang 2013.Har tänkt besöka några junk yards och leta huvudstrålkastare bla men lite svårt att goggla och hitta nått. Så tips på butiker och bilskrotar vore skoj i närheten av Austin.
  4. Det här att vinklar är viktigt förstår jag,bilen/däck/fälgar är laseruppmätt,så den ska vara platt som en pannkaka och ligger rätt mot vägen,alltså toe/in-toe/out osv är rätt. Nollpunkten alltså servons centrumläge är rätt,bilen går rakt fram när jag släpper ratten. Men kan det vara så att bilen vandrar i sidled på vägen med olika bredd på Fälgarna,spårvidden är olika bak/fram? Jag upplevde ju samma problem även med originaluppsättningen däck/fälg att servon går för lätt vid hög fart? Fler tips mottages tacksamt! Janne
  5. Nu har jag kört MIN musse en hel sommar och njutit varje gång vi har kopplat upp oss! Problemet som inte har vart så kul är att jag tycker att Styrservon inte sköter sig? På -13 V6 så har vi elektrisk servo med 3 val, comfort ,normal,och race. Jag har erfarenhet av att hydraulisk servo beter sig så att den är progresiv ,alltså att ju fortare det går så blir den trögare. Så upplever jag inte att el-servon beter sig utan att vid hög fart så är den lika känslig och lätt så att det blir obekvämt vingligt. Vad har ni där ute för erfarenhet av detta,kan väl påtala att bilen är sänkt 1,5 tum och det sitter 8,5-20 och 10-20 på,bilen blev mycket stabilare med sänkning och är laseruppmätt så det känns inte som nått hjul/vinkel fel.
  6. Då ska vi se vad som dyker upp ??? 1ZVBP8EM8D5229952 Nyfiken i en strut?Tack på förhand Janne W
  7. Japp det är så där jag vill att min ska se ut, bra med bild.Har lämnat bort mina fälgar för pulverlackering,har ju en vit cabriolet med mattsvarta fälgar i dag så då får 20 tummarna oxå bli mattsvarta.!! Tack för tipsen å God hjul !!!!!??
  8. Blev det bra i höjd, i så fall så är det ett bra tips på rätt fjädringshöjd innan jag monterar fälgarna!!
  9. Har inhandlat 20 tums fälgar till pärlan och ska sänka fjädringen,frågan är? Har ni erfarenhet av passande mått på fjädrar ska jag sänka 1 eller 5 cm?
  10. JORDPROBLEM......Hittade 3st kontaktpunkter,vid batteriet och torpedväggen släppte på skruvar och smetade på kontaktpasta. Det löste biffen,nu funkar servon som den ska. TACK för hjälpen....hur bra som helst att få lite tips!!!! Janne W
  11. Jag har provat det men ingen skillnad.
  12. Har inte konverterat själv,ska kolla om jag hittar någon jordfläta någonstans.....har ju vart en del regn och kabelanslutningarna sitter ju väldigt utsatta för fukt !!! jag har kört bilen och har fått känslan av att den går lite ojämt...hmm..kan vara jordproblem. Janne W
  13. kollat säkring....men icke...tacksam för fler förslag,sitter ju 2st kopplingsplintar på servon kan det vara kontaktproblem? Parkerade bilen å på morgonen var servon ur drift?? Ödmjukaste Janne W
  14. Har ingen servo....lamporna för antitrac tändes i morse och med det försvann servon..? har nu en hederlig gammal muskelservo. Har någon lösningen? Årsmodell 13. V6 automat. Janne W
×
×
  • Create New...