Jump to content

Musse1969

Medlemmar
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  1. 79 dollar är ju inte farligt. Men jag har provat borra upp pvrc hålen från 1.3 tror jag standarden är till 1.5mm och det gjorde ingen skillnad. Men jag upptäckte nu att mina ställskruvar inte fungerar längre kanske borde lossa förgasaren och justera in primärspjällen inte för jag vet om Det kommer göra någon skillnad under körning men det luktar ren bensin om bilen så det får bli nr 1. Jag har nu bytt block tog det som satt på min gamla demon förgasare för som ni ser på bilden så saknas hålet i mitten på holleyn men på demon blocket var det tre klara hål samt större pvrc hål och nu verkar det som bilen går runt 12.5 vid fullt pådrag rakt igenom. Dock har jag allvarliga problem med tomgången den går riktigt kasst faktiskt. Vakuum är lägre sen jag bytte block nu är det runt 4-5 på tomgång. Jag skulle uppskatta en utförlig förklaring på primärspjälls justering osv (om det nu är detta som spökar)
  2. 79 dollar är ju inte farligt. Men jag har provat borra upp pvrc hålen från 1.3 tror jag standarden är till 1.5mm och det gjorde ingen skillnad. Men jag upptäckte nu att mina ställskruvar inte fungerar längre kanske borde lossa förgasaren och justera in primärspjällen inte för jag vet om Det kommer göra någon skillnad under körning men det luktar ren bensin om bilen så det får bli nr 1.
  3. Vart köper man ett sådant hus? Jag hade inte dessa munstycken på min förgasare. Nån som har en länk?
  4. Tack så mycket för bra info! Jag ska ta isär den i helgen och kolla om det sitter munstycken där. Förövrigt går den ganska bra nu men finns som sagt lite att jobba på i bränsleblandningen.
  5. Power valve 3,5 vill jag minnas. Men nu sticker den som sagt upp en kort sekund för Att sedan ligga stabilt runt 12-12.5 men vill helst undvika den där avstickaren. Det gör ingen direkt skillnad när jag byter fjäder, nu är det "lång" gul som sitter i.
  6. Nej men det sitter dock standard i den. Det går väl lika bra att byta från tex blå kam till den rosa då blir det snällare men längre kurva eller har jag fel där kanske?
  7. Det är väl i övergången alltså när sekundär portarna öppnas som den gör en avstickare går det att motverka?
  8. Jag har inte tillgång till någon annan tyvärr. Men vågade mig på att hålla fullgas trots att den gick snålt men den gick ner på 12.5 ganska fort Det kanske man får leva med på vacuum sekundär? Dock återstår lite mer finlir i övrigt
  9. Ja precis dom brukar leverera som bäst runt 11.5 i bänk men jag når inte dit vid gaspådrag. Som sagt stora munstycken sitter det ju i den nu, samt mjukaste fjädern till sekundär och en power valve som stämmer till mitt vakuum. Det sista jag kan tänka mig nu är väl då större accpumps munstycke och ev större sekundärer.
  10. Det är svårt att säga mätaren hoppar ganska flitigt. Men när man trampar fullt på låga varv och högsta växel så verkar den klara sig något bättre än om jag ligger på 3000 rpm och trampar fullt då sticker den upp snabbt över 16 på lamdan så något säger mig att större accpump är nästa steg? Har provat värre kam på accpumpen men då bottnade armen tyvärr så det var svårt att prova. Power valve är bytt till rätt. Har även höjt flottörnivån utan resultat.
  11. ett inlägg i en tråd postade Musse1969 i Mustang 1964½-1973
    Behöver lite hjälp då bilen vill gå snålt trots stora munstycken. Info: holley 770 vacuum street avenger 81 på primär 89 på sekundär vilket jag vet är stora munstycken men trots detta sticker lamdamätaren upp på 13-14.5 vid fullgas och på högsta växeln visar den så mycket som 16 alltså långt in på röda. Har provat byta fjäder så sekundären ska öppnas tidigare, sitter just nu blå acc pumps kam. 15/36.5 i tändning. 393, Compcams 292h, 4v toppar, edelbrock rpm insug, msd 6al. Vilken ände ligger problemet tror ni? Den skjuter inget eller liknande men jag pressar heller inte motorn när jag ser att lamdavärdet går magert.
  12. Jag har kopplat in en elektrisk vakuum pump till bromsservon men jag måste ha en vakuumbrytare så pumpen inte går hela tiden, hur hittar jag en sån? Har verkligen sökt överallt finns det någon bil man kan plocka ifrån?
  13. Okej, jag skall ha detta i åtanke! Tack för era svar.
  14. Har inte hunnit kolla något på förgasaren. Måste få besiktat bilen så jag kan få hjälp att ställa in allt optimalt. Nu har jag iallafall fjädrar och bromsar till fördelaren. 14 grader resp 36 nu och den är fortfarande rapp dock dog den lite på lågvarv efter att jag ställde ner den. Får försöka leka lite med fjädrarna i fördelaren och se om man hittar rätt. Hur mycket vågtar man varva på en sån här motor? Hittills har jag inte varvat mer än 6000rpm men det känns som den iallafall vill upp på 6500 men det bör inte vara några problem eller?
  15. Det tror jag inte, har aldrig lyckats få något vakuum med den kammen. Bör jag ha mer menar du? När jag ställer tändningen efter högsta vakuum hamnar det på 10 men då är tändningen på ca 30 grader.