Jump to content

Daback

Medlemmar
  • Inlägg

    13
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    1

Daback last won the day on 27 maj 2017

Daback had the most liked content!

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Daback's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

15

Omdömespoäng

  1. Eller så har man sån tur att man har en bil som är intagen som flyttgods! Var o besiktigade med både orginalbelysningen med vandrande röd blinkers, röda sidomarkeringar som lyser och procharger kompressor och dom kikade lite i datorn på att den var flyttgods o sen var det klart! Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  2. Så där då var bilen besiktigad till okt nästa år med procharger på plats vid besiktningen, dom kollade på datorn och ville bara kolla att den var reggad som flyttgods som den är och efter provkörning och godkända utsläppsvärden![emoji41] Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  3. Jag har monterat en procharger p1-sc centrifigualkompressor, bossinsug, headers med x-pipa, ID 1000 spridare, N gauge med tune från Jon Lund i USA samt även kompletterat med vatten / metanol injektion. Ligger på 0.7 bar i laddtryck och den levererar 611 hjulhästar, kompressorn har jag bottnat varvtalsmässigt så nu har jag en procharger F1-a med ca 30% mer kapacitet, teoretisk effekt 1100 hk mot p1-sc 800 hk, som kommer att monteras under vintern ihop med lite ändringar.. kanske gå över till E85 och ev maxeccu styrsystem med nytt bränslesystem också. Kortfattat sagt helt grym bil.... men som ändå har full körbarhet och används nästan dagligen till familjens transporter sommartid. Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  4. Hej! Har en 2011 mustang gt 5,0 med både xenonjlus och vita blinkers i fram, röda sidomarkeringar som är belysta i bak och även vandrande blinkers modell röd i bak. Har varken extra sidomarkeringar, strålkastarspolning eller något annat trams... den intagen som flyttgods! Precis som den är tagen från fabrik i USA. Det enda som hänt mig veterligen är att det stansats in chassienummer på stötdämpartornet. Mvh Jörgen Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  5. Har en procharger monterad och andra headers med x-pipa med racekattar, bossinsug, i ID 1000 spridare och en tune från Jon Lund och ska på tisdag till PPF i krylbo gör att köra rullande landsväg och få lite siffror och ev låta dom göra en tune för att se om det ev finns mer att hämta! Vatteninsprutning för att kunna ladda mer!! Med tanke på högt kompressinonsförhållande! Har drevet ner från 4,25 som skulle ge ca 9 psi. Men med tanke på att jag öppnat upp avgassidan så blir det sänkt laddtryck och man måste ladda på mer för att kompensera det lättare flödet som man får. Nu har jag ett 3.90 hjul på och kommer upp i ca 06-07 bar och vi kan säkert hitta mer effekt! Har ett 3.70 hjul som ska på och det fungerar säkert ihop med allt annat som är monterat. Siktar på att att plocka ut så mycket som möjligt!! Har lite planer på att ev bygga en ny motor med helionkit på med dubbelturbo och allt vad det innebär men siktet nu är på mellan 700-800 hk. Sen får vi se? satte precis på en kolfiberkardan och det blev RIKTIGT stor skillnad både kraftmässigt och accelerationsmässigt, sjuk skillnad? har även ett större procharger aggregatet på g om det skulle vara ett alternativ! Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  6. Vad byter man till för låda som håller? Jag vet att bilen din är lite uppdaterad med kompressor och annat godis! Är det lika låda i 2011 GT? Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  7. Nu är den stora boven borta!! Det slår inte under bilen längre!! Bilen känns mycket rappare och kommer upp i fart mycket snabbare tror den nya vägen ca 8 kg mindre och inget stödlager! Väntar på nästa sändning med detaljer till bakvagnen som kommer i början på veckan, sen är det mappning hos PPF i krylbo på tisdag men innan det ska det under helgen monteras vatteninsprutning från snowperformance och ett ännu mindre komptessorhjul! Började på 4,25 och nu är jag nere på 3,90 och har ett mindre på 3,73 liggandes!! Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
  8. Hej! Tack för sva! har idag ingen aning om ev vridmoment, när jag sänkte bilen så bytte jag inte panhardstaget men har ett liggandes.. Problemet med detta slående och vibrerande ljud har fört kommit på senare tid efter att jag bytte till ett mindre kompressorhjul, efter någon veckas körning och som sagt vid maximal urvridning av effekten. I början tyckte jag att det var hastighetsrelaterat men det kommer även i lägre hastigheter, någon hardyskiva finns inte men det finns 2 knutors och en led med en damask på som synes ser helt ok ut. Men jag tycker mig känna ett vibrerande även mär man kör lugnt! Inte vet jag om man är nojig och känner saker man tror som kanske inte finns? Men som sagt så tycker jag gummilagringen runt stödlagret är i mjukaste laget! Det känns som jag kommer att byta till kolfiberkardan och byta samtliga stag i bakvagnen nu för att komma till rätta med problemet. För som läget är nu så hoppar den inte vid häftigt acc eller spinner totalt våldsamt (klart den spinner om man vill åtminstone till växel nummer 4 utan problem) utan den bara bär iväg som en raket, nånting måste ju ge sig för vridet? Har tid för rullande landsväg 2/8 så det är lite panik över att få allt och lira då det ska monteras vatteninsprutning och ett mindre kompressorhjul till. Mvh Jörgen
  9. Hej har en uppsättning skivor och ok i fram med 14 tums skivor och 4 kolvsok från Brembo och även 13.8 tums skivor med okflyttare och bromsok som suttit på gt500 i bak mvh Jörgen 0704676420
  10. Hej! Mustang V8 5,0L 2011 Har efter en massa trimmande fått följande problem som låter som att kardanaxeln börjar komma i obalans av någon anledning, det vibrerar och låter lite metalliskt! Det uppkommer vid kraftigt gaspådrag och inte vid sakta hastighetsökning. Det är vid mycket vridmoment som det slående ljudet kommer som sen försvinner, i början var det i hög fart vid de högre växlarna men nu är det även på de lägre växlarna! Har varit under bilen och kollat om det tar i och lämnar nåt spår i golv och kardantunnel men inget, det jag upptäkt är att jag tycker att gummit är mjukt i lagringen.. Men det kanske ska vara det? Har inte gjort något åt bakvagnen annat än att sänka den och ställbara koni. Har fått tips om att bakaxeln ev vrider sig för mycket!? Det är nånstans runt 700 hk i bilen med centrifugualkompressor i bilen med effekt och vrid i övre registret som nog kan vrida axeln vid WOT!! bilen har även trackpack som jag tror även har andra nedre bärarmar som ska vara förstärkta!? vad kan tänkas? mvh Jörgen
  11. Tror du det går att använda ett drivsteg som idag och bara köra att man tar styrning till nån form av relä med egen ström från batteriet som man kör extrapumpen på? Jag är inte riktigt hundra på hur drivsteget fungerar! Jobbar den voltmässigt med varierande spänning till pumpen eller är det ett on off med styrning från givare som känner av bränsletrycket? Eller är en annan idé att använda den nya pumpen och bygga om till ett system med regulator med rails med retur till tank!? Borde inte vara så invecklat. Skickat från min iPhone med Tapatalk
  12. Har fått tag på en pump från en GT500 som jag tänkte montera på min bil för att klara av att leverera tillräckligt med soppa då den ska monteras kompressor och gå upp rätt mycket i storlek på spridare. Armaturen från GT500 har 2 pumpar i samma armatur, så man spar lite mek trodde jag.. Man behöver tydligen nått extra drivsteg? Med extra kablage mm. Tror det hade varit enklast och bara boosta pumpen som sitter från fabrik då jag har en sådan modul också!? Skickat från min iPhone med Tapatalk
×
×
  • Create New...