Jump to content

Magnus 1967

Medlemmar
  • Inlägg

    14
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Medlemsinformation

  • Stad
    Mölndal
  • Yrke
    ingenjör
  • Intressen
    Muskelbilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Magnus 1967's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Omdömespoäng

  1. Här skall det sitta: It is between the steering column and the windshield wiper motor. Sen såg jag också detta gällande LED (som Tbird nämnde): I purchased a set of LED tail lights from Project Mustang. It comes with a little dongle you need to replace the turn signal module with.
  2. Sök på Google: 1968 mustang turn signal relay Tror att det är ett rundformat relä som sitter nånstans vid rattstången
  3. Jag är inte bra på bilel! Men kan komma med en amatörkommentar... När motorn varvas upp så laddar generatorn mer och spänningen (volt) ökar och då verkar det som om blinkersrelät orkar "dra". Det låter lite som om du kanske har spänningsfall till blinkersrelät, jordningsproblem, oxid på kontaktdon? Startar bilen lätt och batteriet är i ok skick?
  4. Visst, om motorn är renoverad så borde det inte en kam som är snällare original. Maxeffekt redan vid 4300 rpm skvallrar om att motorn andas lite dåligt. Med något vassare kam än original, bättre insug etc så borde effekten fortsatt att öka t o m 5000 rpm eller nåt i den stilen.
  5. Det sitter kanske en mycket "snäll" kamaxel i motorn, typ en sådan kam som satt original i 2 ports (2V) motorer? Vet du vid vilket motorvarvtal som max torque respektive effekt uppnåddes? 460 Nm omräknat till vad motorn ger är ganska lågt för en 390. Men bilen har kanske servo och AC som snor en del torque (moment)?
  6. Hej, Effekten låter ganska låg oavsett vilka FE toppar det är. Är motorn frisk i övrigt och injusterd? T ex: Kompressionsprovad? Är förgasaren injusterad, munstycken? Har förgasaren fullt öppna spjäll när gaspedalen är i botten? Har den vacuum sekundärportar och öppnar dom över huvud taget? Är tändningen inställd bra/rätt? MVH, Magnus CMC644
  7. Hej, har ingen erfarenhet av just Autolite förgasare. Med felet kan vara att nålventilen inte stänger helt när den skall göra det och då blir bränslenivån (flottörnivån) för hög och motorn får för mycket bränsle. Vid gaspådrag blir problemet inte så märkbart, men på tomgång (och med "släppt gas) så får motorn så mycket bränsle att den stannar, dvs den går överfett och tänder helt inte. Det kan bero på smuts, avlagringar eller att det oxiderat vid nålventilen när förgasaren kanske stått och blivit torr. Nålventilen kan gå att rengöra eller så får man byta den. Det är ganska enkelt om man har viss vana av mekaniska ting. Detta var ett försök att hjälpa till. Men felet kan naturligtvis vara något helt annat. Hursomhelst, det är lite väl lång tid att låta motorn stå i flera månader. Finns det möjlighet att starta den lite oftare än så och låta det gå några minuter på 1500 - 2000 rpm... MVH, Magnus, CMC644
×
×
  • Create New...