Jump to content

68mustang

Medlemmar
  • Inlägg

    138
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

  • Days Won

    5

68mustang last won the day on 6 januari 2019

68mustang had the most liked content!

Medlemsinformation

  • Stad
    Motala
  • Yrke
    Plasttekniker
  • Intressen
    Musik bilar

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

68mustang's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

8

Omdömespoäng

  1. Tack för bra beskrivning! Det ska genast testas, jag har något litet klapper nånstans som jag vill få bort.
  2. Per: hur gör man för att ? Hur vet jag när den är bottnad? Jag är rädd att jag ska böja en stång om jag drar för mycket.
  3. Jag tror dock att trådstartaren har rätt i att få bilens motor att fungera kommer att påverka bilens värde mycket. Har man en väl fungerande motor i reservdelsbilen så tror jag att man tjänar på att byta motor och få igång bilen. Det gäller ju att få tag i någon som kan byta motorn utan att det kostar en arm och ett ben iofs....
  4. Jag kom just på att om man har en mekonomenbutik i närheten så kan man beställa från hansen racing via mekonomen och på så sätt slippa fraktkostnaden helt.
  5. Det som blir dyrt med att handla småskvättar från vp autoparts är frakten. Har du möjlighet och vet vad du ska ha rekommenderar jag att åka dit med en släpa och hämta allt på en gång. Det tjänar du på var i landet du än bor.
  6. Hej! Jag köpte mig en vakuummätare för att se om jag kan justera in förgasaren. Motorn vandrar på tomgång och går inte helt rent. När jag kopplar in mätaren på den vänstra porten på min edelbrock 600 (timed vacuum?) Så får jag inget utslag på mätaren på tomgång. Om jag gasar lite så ligger den mellan 10in/hg och 15in/hg och hoppar. När jag kopplar den på den högra porten (manifold) så får jag ca 10in/hg men det fladdrar en del där också. Jag klippte till en bit slang att ha mot örat och den andra änden mot motorn för att lyssna om jag kan höra att det pyser tjyvluft, visst pyser det lite här och var men det är svårt att avgöra om det är tjyvluft eller nåt annat. Är det lättare att spraya runt med startgas kanske? Jag ställde också in tändningen på 32 grader total, blev ca 17 grader på tomgång. men då vandrar den något fruktansvärt mycket på tomgång, den vandrar mycket mindre när jag hade den på 10 grader tomgång. Vet inte hur jag ska felsöka, behöver lite tips. Ska jag spraya med startgas/bräkleen och se om jag hittar någon tjyvluft? Är lite rädd att tända eld på något bara... Motorn är en nyrenoverad 289 med edelbrock performer insug och en ny edelbrock 600cfm förgasare. Kammen är en howards som ska vara hyfsat mild.
  7. Finns det något sätt att mäta vinkeln på caster hemma i garaget? Min bil är spårkänslig även efter nygjord hjulinställning. På min 68 borde det vara lätt att bara skruva åt ”dragstaget” lite.
  8. Ska skruva ut de två skruvarna.
  9. Så det är det enda jag behöver göra? Den går inte för magert för övrigt eller? Tackar! Då ska jag skruva upp den lite på tomgången
  10. Hej! jag fick 0,1 i co-mätningen på besiktningen. Besiktningsmannen var häpen över att en jänkare med v8 hade så lågt värde. Jag blev glad att den gick igenom besiktningen men det känns FÖR lågt. Vad innebär det? Den går magert på tomgång? Det är en nyrenoverad 289 med en edelbrock 600 förgasare. Den drar ca 1,5 l/mil blandad körning. Tändstiften är gyllenbruna. Ska jag justera förgasaren på något sätt?
  11. Nej den var ny i kartongen det var jag som plockade ihop motorn
  12. Nu har jag varit ute och dragit runt motorn för hand och tittat på vipporna. Tändföljden i min motor är 1,3,7,2,6,5,4,8. När jag googlar på tändföljd 351w så får jag fram den tändföljden, men går man in på howards cams hemsida och tittar på art.nr 220031-12 och klickar på "details' så står ju firing order 1,5,4,2,6,3,7,8 https://www.howardscams.com/hydraulic-flat-tappet-street-force-2-camshaft-1969-1996-ford-351w-1500-5400-howards-cams-220031-12 Det är det som är dubbla budskap enligt mig, eller är det något jag missat? Jag är hur som helst glad över denna upptäckt, för det betyder att chanserna för mig att få igång motorn ökar nu när jag kan koppla tändkablarna rätt i förhållande till kamaxeln. Inga mer eldklot ur förgasaren förhoppningsvis
  13. Ja jag vet ju vad det är för kam men jag har nu fått dubbla budskap från företaget, men jag ska dra runt motorn för hand och se vilken tändföljd det är. På kamkortet står det bara firing order: standard
  14. Jag mailade till howards cams och de påstår att tändföljden är 351 windsor. Rörigt... Men skönt att jag kan använda den till min motor i alla fall
  15. Hej! Jag skulle behöva hjälp med att bena ut ett problem som jag har. Jag har fått min motor (289) renoverad och motorbyggaren köpte kamaxel med fjädrar och lyftare. Jag har inte lyckats få igång motorn och undersöker tändningen. När jag googlar artikelnumret så får jag fram att den är till ford 351w. Jag kan inte hitta något om 289. Den kamaxeln fungerar inte i 289 då va? Länk till kamaxeln https://www.howardscams.com/hydraulic-flat-tappet-street-force-2-camshaft-1969-1996-ford-351w-1500-5400-howards-cams-220031-12
×
×
  • Create New...