Jump to content

Featured Replies

comment_69694

Och om du ser att den drar ström, får du plocka bort säkring för säkring, för

att ringa in problemet. Varje säkring försörjer ju flera olika förbrukare, men

då vet du ju i alla fall lite mer, när förbrukningen försvinner. Hjälper det inte

att plocka bort säkringarna, kan det va fel i generatorn.

Mvh.

pools

comment_69787

min drar också ur batteriet och jag har mätt & kollat. Min bli drar ca 0,2-0,25-Ah när den står i garaget. Har testat att dra ur några säkringar och det verkar vara själva elektroniken i bilen som drar typ stereo,databox mm. Räknar man på 65A batteri så blir det ju 65/0,25=260tim/24 timmar och då är man ju nere på ca 10,8 dagar innan batteriet är helt urladdat. Så det blev en sån där tec laddar som får sitta i då bilen inte ska användas på någon eller några veckor. Skulle gissa på att redan efter ca 7-8 dagar så kan det bli svårt att starta på grund av de låga Ah timmar som är kvar.

comment_69795
min drar också ur batteriet och jag har mätt & kollat. Min bli drar ca 0,2-0,25-Ah när den står i garaget. Har testat att dra ur några säkringar och det verkar vara själva elektroniken i bilen som drar typ stereo,databox mm. Räknar man på 65A batteri så blir det ju 65/0,25=260tim/24 timmar och då är man ju nere på ca 10,8 dagar innan batteriet är helt urladdat. Så det blev en sån där tec laddar som får sitta i då bilen inte ska användas på någon eller några veckor. Skulle gissa på att redan efter ca 7-8 dagar så kan det bli svårt att starta på grund av de låga Ah timmar som är kvar.

tänk på att det tar mellan 30-40 minuter innan bilen går ner i sleep-mode. Då ska den dra 20mA. Innan sleep mode ligger den på ca 300mA.

  • Author
comment_69796

grufman, härligt att du finns på forumet! en fråga till dig är. har varit o mätt upp med en ampere mätare o den visade 0.26 när den var helt avstäng. lokaliserat säkringen o det är bokstav F(40amp) instrument cluster, PCM.... däremot går den på noll när den tas bort! kollade även om det gav felkoder på instrumenpanelen (tripplemätarknappen) men den visar inte något fel.....

VA FAN KAN DET VARA!!!!!!!!! PANIK!!!

comment_69797
grufman, härligt att du finns på forumet! en fråga till dig är. har varit o mätt upp med en ampere mätare o den visade 0.26 när den var helt avstäng. lokaliserat säkringen o det är bokstav F(40amp) instrument cluster, PCM.... däremot går den på noll när den tas bort! kollade även om det gav felkoder på instrumenpanelen (tripplemätarknappen) men den visar inte något fel.....

VA FAN KAN DET VARA!!!!!!!!! PANIK!!!

Tänk på att du måste låta amp-mätaren vara inkopplad i minst 40 minuter med bilen låst och larmad för att du ska kunna få rätt mätvärde. Då ska den droppa ner till 0.026 istället.

comment_70140

Var det inte prat om det här för något år sen här på forumet, där en medlem hade samma fel.

har för mig att han kom fram till att om man stängde av orginal radion manuellt innna han stängde av bilen då drog den inte ur batteriet.

Mvh

MrV8

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...