Jump to content

Recommended Posts

har bytt till ett nytt batteri men efter ca en vecka så e det urladdat, laddar då upp det igen men blir likadant efter en vecka,

kan någon hjälpa mig med vad det kan vara?

matte

Och om du ser att den drar ström, får du plocka bort säkring för säkring, för

att ringa in problemet. Varje säkring försörjer ju flera olika förbrukare, men

då vet du ju i alla fall lite mer, när förbrukningen försvinner. Hjälper det inte

att plocka bort säkringarna, kan det va fel i generatorn.

Mvh.

pools

Det funkar med en test mejsel med. Men koppla den emellan kaross och minus på batteriet. Då ser du om den lyser. Då finns det tjyvström. Det talar inte om hur mycket som dras. Det gör man med amperemätaren.

Fast du kan ringa in problemet utan att behöva köpa en amperemätare för det.

Berra

min drar också ur batteriet och jag har mätt & kollat. Min bli drar ca 0,2-0,25-Ah när den står i garaget. Har testat att dra ur några säkringar och det verkar vara själva elektroniken i bilen som drar typ stereo,databox mm. Räknar man på 65A batteri så blir det ju 65/0,25=260tim/24 timmar och då är man ju nere på ca 10,8 dagar innan batteriet är helt urladdat. Så det blev en sån där tec laddar som får sitta i då bilen inte ska användas på någon eller några veckor. Skulle gissa på att redan efter ca 7-8 dagar så kan det bli svårt att starta på grund av de låga Ah timmar som är kvar.

min drar också ur batteriet och jag har mätt & kollat. Min bli drar ca 0,2-0,25-Ah när den står i garaget. Har testat att dra ur några säkringar och det verkar vara själva elektroniken i bilen som drar typ stereo,databox mm. Räknar man på 65A batteri så blir det ju 65/0,25=260tim/24 timmar och då är man ju nere på ca 10,8 dagar innan batteriet är helt urladdat. Så det blev en sån där tec laddar som får sitta i då bilen inte ska användas på någon eller några veckor. Skulle gissa på att redan efter ca 7-8 dagar så kan det bli svårt att starta på grund av de låga Ah timmar som är kvar.

tänk på att det tar mellan 30-40 minuter innan bilen går ner i sleep-mode. Då ska den dra 20mA. Innan sleep mode ligger den på ca 300mA.

grufman, härligt att du finns på forumet! en fråga till dig är. har varit o mätt upp med en ampere mätare o den visade 0.26 när den var helt avstäng. lokaliserat säkringen o det är bokstav F(40amp) instrument cluster, PCM.... däremot går den på noll när den tas bort! kollade även om det gav felkoder på instrumenpanelen (tripplemätarknappen) men den visar inte något fel.....

VA FAN KAN DET VARA!!!!!!!!! PANIK!!!

grufman, härligt att du finns på forumet! en fråga till dig är. har varit o mätt upp med en ampere mätare o den visade 0.26 när den var helt avstäng. lokaliserat säkringen o det är bokstav F(40amp) instrument cluster, PCM.... däremot går den på noll när den tas bort! kollade även om det gav felkoder på instrumenpanelen (tripplemätarknappen) men den visar inte något fel.....

VA FAN KAN DET VARA!!!!!!!!! PANIK!!!

Tänk på att du måste låta amp-mätaren vara inkopplad i minst 40 minuter med bilen låst och larmad för att du ska kunna få rätt mätvärde. Då ska den droppa ner till 0.026 istället.

Testade nu under natten och min förbrukning ligger på 0,126Ah i snitt under 12 timmar! Så då blir det väll ca 25 dygn innan det är slut. Fast får min bil stå typ 10-14 dagar så är spänningen så låg att den startar inte med det kanske har att göra lite med att batteriet är halv bra.

Var det inte prat om det här för något år sen här på forumet, där en medlem hade samma fel.

har för mig att han kom fram till att om man stängde av orginal radion manuellt innna han stängde av bilen då drog den inte ur batteriet.

Mvh

MrV8