grufman March 31, 2009 Report March 31, 2009 När nya mustang '10 kommer hem till sverige kommer det vara lite klurigt att montera positionsljus.Följande regler gäller:Minst 30cm från markenMax 40cm in från yttersta punkten på bilen (framskärmarna)Inga befintliga ljusinsatser får borras etcVad har ni för tips? Citera
Chili April 1, 2009 Report April 1, 2009 Om möjligt så skulle jag ändra dimljusen till p-ljus. Men dom kanske sitter för lågt?Man skulle slippa extra hål eller lampor och dessutom tycker jag inte att jag behöver dimljus Citera
bege April 1, 2009 Report April 1, 2009 Det är ju en Shelby det där. Blir väl inte så vanlig i Svedala på GT:n sitter dimljusen i grillen som idag. Ledljusslinga a la Audi funkar det? Skulle bli lite coolt med det på mussen men dom är väl inte e-märkta Citera
*Micke* April 1, 2009 Report April 1, 2009 Är det inte bara att sätta i ett vitt glas Där det är orange....//Micke. Citera
grufman April 1, 2009 Author Report April 1, 2009 Är det inte bara att sätta i ett vitt glas Där det är orange....//Micke.Det är en vettig lösning Citera
grufman April 1, 2009 Author Report April 1, 2009 Om möjligt så skulle jag ändra dimljusen till p-ljus. Men dom kanske sitter för lågt?Man skulle slippa extra hål eller lampor och dessutom tycker jag inte att jag behöver dimljus GT'n har inga dimljus där nere så det blir svårt... sen brukar inte folk uppskatta att man tar bort saker på bilar.. Citera
Chili April 1, 2009 Report April 1, 2009 Sant, men tänkte väl mer att det kanske gick att nyttja befintlig lykta och att man endast behövde byta sockel och glödlampa till en lågwattare för p-ljus.Finns det något i reglerna som säger hur mycket framåtriktade p-ljusen måste vara? Tycker det ser ut som dom sitter mer på sidan än framåt? Har iofs ej sett någon live.... om placeringen funkar så borde det väl gå att få till kombinerade blinkers/positionsljus á la S197 från någon tredjepartstillverkare? Citera
grufman April 1, 2009 Author Report April 1, 2009 Sant, men tänkte väl mer att det kanske gick att nyttja befintlig lykta och att man endast behövde byta sockel och glödlampa till en lågwattare för p-ljus.Finns det något i reglerna som säger hur mycket framåtriktade p-ljusen måste vara? Tycker det ser ut som dom sitter mer på sidan än framåt? Har iofs ej sett någon live.... om placeringen funkar så borde det väl gå att få till kombinerade blinkers/positionsljus á la S197 från någon tredjepartstillverkare?Ej godkänt. Nästa förslag? Citera
*Micke* April 1, 2009 Report April 1, 2009 Eftersom blinkersen sitter mellan dimljusen och hel/halvljusen.Så tycker jag d funkar klockrent med att sätta i vit glas i nedre pos.ljusen. men det kanske tar tid innan det finns ett klarglas dit .Tycker inte dom sitter för mycket åt sidan framifrån.//Micke. Citera
grufman April 1, 2009 Author Report April 1, 2009 den där blinklyktan som sitter bredvid strålkastaren är en lampa för både blinkers och positionsljus. Så där faller det. Där offrar man positionsljuset för att behålla blinkersen. Citera
HD-Man April 2, 2009 Report April 2, 2009 Tycker "10"an ser ut som en camaro framifrån...Det lär strax dyka upp "Eurostyle" lumor på Ebay, så det lär inte bli några problem. Citera
grufman April 3, 2009 Author Report April 3, 2009 vi har en lösning på gång. Har precis skickat en vital komponent (ja, det går att få tag på reservdelar redan) på 3D-scanning. Förhoppningsvis har vi en prototypskiss inom några veckor. Kommer bli sjukt fint. Citera
Recommended Posts