Jump to content

Featured Replies

comment_70674

När nya mustang '10 kommer hem till sverige kommer det vara lite klurigt att montera positionsljus.

Följande regler gäller:

Minst 30cm från marken

Max 40cm in från yttersta punkten på bilen (framskärmarna)

Inga befintliga ljusinsatser får borras etc

Vad har ni för tips?

• Author
comment_70710
Om möjligt så skulle jag ändra dimljusen till p-ljus. Men dom kanske sitter för lågt?

Man skulle slippa extra hål eller lampor och dessutom tycker jag inte att jag behöver dimljus :D

GT'n har inga dimljus där nere så det blir svårt... sen brukar inte folk uppskatta att man tar bort saker på bilar..

comment_70714

Sant, men tänkte väl mer att det kanske gick att nyttja befintlig lykta och att man endast behövde byta sockel och glödlampa till en lågwattare för p-ljus.

Finns det något i reglerna som säger hur mycket framåtriktade p-ljusen måste vara? Tycker det ser ut som dom sitter mer på sidan än framåt? Har iofs ej sett någon live.... om placeringen funkar så borde det väl gå att få till kombinerade blinkers/positionsljus á la S197 från någon tredjepartstillverkare?

• Author
comment_70722
Sant, men tänkte väl mer att det kanske gick att nyttja befintlig lykta och att man endast behövde byta sockel och glödlampa till en lågwattare för p-ljus.

Finns det något i reglerna som säger hur mycket framåtriktade p-ljusen måste vara? Tycker det ser ut som dom sitter mer på sidan än framåt? Har iofs ej sett någon live.... om placeringen funkar så borde det väl gå att få till kombinerade blinkers/positionsljus á la S197 från någon tredjepartstillverkare?

Ej godkänt. Nästa förslag?

comment_70731

Eftersom blinkersen sitter mellan dimljusen och hel/halvljusen.

Så tycker jag d funkar klockrent med att sätta i vit glas i nedre pos.ljusen. men det kanske tar tid innan det finns ett klarglas dit :shock: .

Tycker inte dom sitter för mycket åt sidan framifrån.

//Micke.