Delahoya April 5, 2009 Report April 5, 2009 Passar skivbromsarna från en 72 mustang på min 69a? Allså spindlar bromsskivor och ok?? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 6, 2009 Report April 6, 2009 Hej.Typen av bromsok och skivor är den samma, det gårinte att mixa spindlarna, kanske det finns möjlighetatt flytta komplett. Jag tror att spindlarna från 69 klarar att ta emot skivoroch ok från 71-73, egentligen borde skilnnaden liggapå endast spindlar. Möjligen är det mått på styrleder och delar som skallkopplas till spindlar som är olika på årsmodellerna. Citera
Nenne April 6, 2009 Report April 6, 2009 Om jag förstått saken rätt så var spindlarna i klenaste laget 1969 (bilens vikt ökade 1969 jämfört med 1968) och en del haverier inträffade. För att råda bot på detta så fick 1970 års modeller grövre spindlar. MPC listar samma spindlar för 1968-1972 (det verkar som man slutade att lagerhålla den klenare spindeln från före 1970 helt och hållet) och Mustangs Unlimiteds säljer samma spindel 1970-1973http://mustangsunlimited.com/itemdy01.a ... y=EMUSTANGSå, det ska nog gå att använda 72'ans spindlar (bromsarna är de samma) om man också använder de grövre hjullagren och de yttre styrlederna. Citera
Recommended Posts