Jump to content

Nu skall "nya" lådan i!


Recommended Posts

Den 13 April (imorgon) skall min nyrenoverade 26 splinsade C4 bultas fast i bilen.

IMG_6854.jpg

IMG_6855.jpg

IMG_6857.jpg

Nu till lite frågor ang detta;

*ATF typ F olja skall användas men det finns olika märken av denna olja, är vissa bättre än andra, vilket / vilka märken rekommenderas?

*Skall man "förfylla" den nya turbinen med olja innan man monterar?

*Behövs en nyrenoverad låda "köra in", skall oljan bytas igen efter ett visst antal mil?

Gärna svar inom 12 timmar så jag hinner läsa dem innan jag tar garaget i besittning. :--

Link to comment
Share on other sites

*ATF typ F olja skall användas men det finns olika märken av denna olja, är vissa bättre än andra, vilket / vilka märken rekommenderas?

*Skall man "förfylla" den nya turbinen med olja innan man monterar?

*Behövs en nyrenoverad låda "köra in", skall oljan bytas igen efter ett visst antal mil?

Gärna svar inom 12 timmar så jag hinner läsa dem innan jag tar garaget i besittning. :--

Den ser ríktigt fin ut!

Ang. oljor vet jag inte riktigt vad som är bäst (någon skillnad lär det väl vara) men det verkar som om alla företag är rätt dyra när det kommer till Typ F och förhoppningsvis säljer man inte bara "skit" för över 200 kr/liter.

Turbinen ska förfyllas, har för mig att det var 1 quart som skulle i innan montage på min, borde stå på bruksanvisningen till turbinen.

Tror inte att man behöver byta oljan, har iaf aldrig hört om något sådant häromkring..

Lycka till

Mvh Axel

Link to comment
Share on other sites

Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med.

Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den.

Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt?

Link to comment
Share on other sites

Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med.

Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den.

Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt?

när vi mekar nyrenoverade lådor till lite mer moderna bilar så är det shit the same med olja i konvertern. Vi fyller i tråget sen tar pumpen hand om resten. Har aldrig varit några problem. 5dl funkar nog bra.

Link to comment
Share on other sites

Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med.

Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den.

Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt?

när vi mekar nyrenoverade lådor till lite mer moderna bilar så är det shit the same med olja i konvertern. Vi fyller i tråget sen tar pumpen hand om resten. Har aldrig varit några problem. 5dl funkar nog bra.

Tack, det lät bra. =) Fyller med olja och sedan får den ju ändå stå och gå på "P" medan vi justerar nya fördelaren etc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...