MrTurbo_1645 April 12, 2009 Report April 12, 2009 Den 13 April (imorgon) skall min nyrenoverade 26 splinsade C4 bultas fast i bilen.Nu till lite frågor ang detta;*ATF typ F olja skall användas men det finns olika märken av denna olja, är vissa bättre än andra, vilket / vilka märken rekommenderas?*Skall man "förfylla" den nya turbinen med olja innan man monterar?*Behövs en nyrenoverad låda "köra in", skall oljan bytas igen efter ett visst antal mil?Gärna svar inom 12 timmar så jag hinner läsa dem innan jag tar garaget i besittning. Citera
axelg89 April 14, 2009 Report April 14, 2009 *ATF typ F olja skall användas men det finns olika märken av denna olja, är vissa bättre än andra, vilket / vilka märken rekommenderas?*Skall man "förfylla" den nya turbinen med olja innan man monterar?*Behövs en nyrenoverad låda "köra in", skall oljan bytas igen efter ett visst antal mil?Gärna svar inom 12 timmar så jag hinner läsa dem innan jag tar garaget i besittning. Den ser ríktigt fin ut!Ang. oljor vet jag inte riktigt vad som är bäst (någon skillnad lär det väl vara) men det verkar som om alla företag är rätt dyra när det kommer till Typ F och förhoppningsvis säljer man inte bara "skit" för över 200 kr/liter. Turbinen ska förfyllas, har för mig att det var 1 quart som skulle i innan montage på min, borde stå på bruksanvisningen till turbinen. Tror inte att man behöver byta oljan, har iaf aldrig hört om något sådant häromkring..Lycka tillMvh Axel Citera
MrTurbo_1645 April 14, 2009 Author Report April 14, 2009 Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med. Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den. Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt? Citera
grufman April 14, 2009 Report April 14, 2009 Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med. Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den. Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt?när vi mekar nyrenoverade lådor till lite mer moderna bilar så är det shit the same med olja i konvertern. Vi fyller i tråget sen tar pumpen hand om resten. Har aldrig varit några problem. 5dl funkar nog bra. Citera
MrTurbo_1645 April 14, 2009 Author Report April 14, 2009 Vi tar 50:- litern för Misoil Typ F på jobbet. Deras motorolja är ingen skit så då borde ju den växellådsoljan funka fint med. Synd det där med turbin, då jag inte fick svar innan monteringen så fyllde jag bara i de typ 5dl jag hade hemma innan jag monterade den. Det finns fortfarande möjlighet att lossa och fylla på mer men ärligt talat hoppar jag helst över det. Är det fruktansvärt jätteviktigt?när vi mekar nyrenoverade lådor till lite mer moderna bilar så är det shit the same med olja i konvertern. Vi fyller i tråget sen tar pumpen hand om resten. Har aldrig varit några problem. 5dl funkar nog bra.Tack, det lät bra. =) Fyller med olja och sedan får den ju ändå stå och gå på "P" medan vi justerar nya fördelaren etc. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.