April 18, 200916 yr comment_71812 Halloj!Allt klart med bilen men ett stort problem har uppenbarat sig.När jag lägger i läge "D" och glider iväg så läggs 2'an i mjuktoch vackert men sedan händer ingenting mer.Drar jag upp i 90km/h så ligger den fortfarande kvar på 2'anoch varvar som en tok.Ska testa med att byta modulatorn under veckan om jag hinnermen behöver lite hjälp av er klubbkamrater för att gardera migför andra misstänkta fel.Drar jag växelväljaren från "D" till 2'an så händer inget och haräven försökt med att dra växelväljaren fram och tillbaka för attsäkerställa att jag inte missat "rätt läge".Lådan monterades i staterna och jag har inte full koll på datanpå den men jag misstänker med de få kode som finns på den attdet är en 66'a.Bilen är förståss en 68 cab om det är av vikt med en 302'a samtEdelbrock 600 Performer.
April 19, 200916 yr comment_71815 Om det är en låda (och ventilhus) från en 66:a har den det gamla växelmöntret med två olika drive-lägen. Gör så här: Testa med att lägga i läge 2 vid stillastående. Accelerera iväg lite halvhårt så du verkligen märker om och när lådan växlar. Om min teori stämmer så ska den använda alla tre växlarna då. Troligen startar bilen i nuläget på tvåan och växlar upp till trean, men du tror det är ettan och tvåan.Här är en gammal tråd där folk har haft samma problem. Där finns även en bild på växellägena på 65-66 Mustang: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... xell%E4gen
April 19, 200916 yr Author comment_71817 Om det är en låda (och ventilhus) från en 66:a har den det gamla växelmöntret med två olika drive-lägen. Gör så här: Testa med att lägga i läge 2 vid stillastående. Accelerera iväg lite halvhårt så du verkligen märker om och när lådan växlar. Om min teori stämmer så ska den använda alla tre växlarna då. Troligen startar bilen i nuläget på tvåan och växlar upp till trean, men du tror det är ettan och tvåan.Här är en gammal tråd där folk har haft samma problem. Där finns även en bild på växellägena på 65-66 Mustang: http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... xell%E4genTack för svaret!Jag har kikat lite på den lösningen, men bilen borde ändå inte varanått så fruktansvärt i 90 och sopa i sig 2.2liter/milUtväxlingen på bakaxeln tror jag ligger på 3:00 så det känns inte rätt ochdet hörs att det borde vara en växel till.Ska till garaget snart och ska då ut och testa om det fungerar bättre omjag lägger i 2'an och drar iväg.
April 26, 200916 yr Author comment_72213 Då var nog allt klart.3'ans växel fungerar åter igen och nu är det bara tuta o köra.Problemet nu är en hög bränsleförbrukning.Sista växeln går i tidigt (vid ca 35-40km/h) och när jag är uppei 90km/h så varvar bilen ganska mycket. Har beställt varvräknarenu för att kontrollera hur högt.Soppa förbrukningen ligger på ca 2-2.2liter/mil vilket min plånbokmed all säkerhet inte vill att jag ska fortsätta ligga på.Har brytarlöst system och ska byta tändstift och tändkablar idagmen funderar nu på vad jag mer kan göra för att sänka lite.Sitter en 302'a med Edelbrock 600 Performer, samt en vassare kam.Kommer jag bara ner i 1.5 liter milen så är jag nöjd.Bakaxeln har jag i nuläget inte en susning om men ska kolla denikväll förhoppningsvis då jag är en bit från garaget med bilen.Dock så ska den orginal vara 3:00
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.