grufman April 28, 2009 Report April 28, 2009 Alla som råkat låsa in nycklarna i bagageluckan på sin mustang 05-09 räcker upp en hand.Det finns ett enklare sätt än att borra låset. Allt du behöver är en öppen motorhuv och ett gem (av metall)vill någon veta mer? Citera
Jocce April 28, 2009 Report April 28, 2009 Alla som råkat låsa in nycklarna i bagageluckan på sin mustang 05-09 räcker upp en hand.Det finns ett enklare sätt än att borra låset. Allt du behöver är en öppen motorhuv och ett gem (av metall)vill någon veta mer?Hm, men om man har motorhuven öppen så lär väl dörren in till bilen vara öppen?Då är det väl bara fälla stolsryggen och "kliva in"Dock nyfiken på vad för kontakter man skall koppla ihop för att "poppa" låset? /Jocce Citera
Simon G April 28, 2009 Report April 28, 2009 Shoot!Jag har gjort en knapp inne i bilen för att poppa luckan men de kan ju vara bra att veta hur man poppar från motorrummet ock! Citera
Lassemålare CMC 2071 April 28, 2009 Report April 28, 2009 Jag trodde att alla nyare Mustanger hade knapp inne i bilenjag har det i alla fall. MVH Lasse. Citera
grufman April 28, 2009 Author Report April 28, 2009 man upptäcker att man inte har den när det är för sent. jag har själv lyckats. Citera
Daniel Strand April 29, 2009 Report April 29, 2009 Hm, men om man har motorhuven öppen så lär väl dörren in till bilen vara öppen?Då är det väl bara fälla stolsryggen och "kliva in"/JocceGår ej att fälla ryggstödet på cabbar.... Citera
grufman April 29, 2009 Author Report April 29, 2009 1) Öppna motorhuven2) Ta bort locket på säkringsboxen3) Lokalisera det lilla reläet som sitter längst bort från den stora tjocka pluskabeln som sitter på ena kortsidan. Reläet är nr 5 räknat från kabelanslutningen.4) Ta bort reläet.5) Kortslut stift 86 med stift 30 i 1 sekund. Det står på reläet vad som är vad.6) Återmontera relä, lock och motorhuv :-)7) Ge en tårta till grufman bil om det här hjälper dig. Citera
Recommended Posts