NiklasA April 29, 2009 Report Share April 29, 2009 Hej, jag tänkte köpa större fälgar till bilen och tänkte kolla om någon vet om det är några problem med 17X8 på en -65 cab?/Niklas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB May 2, 2009 Report Share May 2, 2009 Beror på offset, däckdiameter och fjädringsväg, vilkensomhelst fälg+ däck går inte baktill. Framtill skrapar det i övre bärarmen om det är 16-17".Tajt är det, så du bör mäta noga. Jag skulle inte gå över 16" på en early.16x7 med 4" BS fram och 16x8 baktill med 4,5" backspace håller dej på spelplan.Men som sagt, jag tar inte ansvar, du måste mäta upp. 8 tums fälg baktill med 4" backspace funkar inte på alla 64-66, men kan funka om det är 4,5 tum. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Holm CMC1740 May 2, 2009 Report Share May 2, 2009 Du har det ju snyggt som det är varför byte till modernare tumstorlekar på fälgar. Det är ju gör snyggt med med mycket däck på våra gamla klassiker.Men som sagt man är väl lite gammelmodig Eller PS Läcker Avatar ThomasFB Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
jolle May 8, 2009 Report Share May 8, 2009 Jag har så kallade eleonor kopior på min -65 ht.8x17 med 4,75 i backspace och 225/45-17 funkar kanon och tar inte i nånstans. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terner May 17, 2009 Report Share May 17, 2009 17x8 går bra bak använd 17x7 fram glöm inte att korrekt backspace är avgörande tror det va 4,5" bak. har en tabell på andra datorn hemma jag kan maila dig om du vill/Terner Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts