Jakob Cmc 1879 May 2, 2009 Report May 2, 2009 HejJag har plockat isär min fördelare för rengörning och då gick tussen med fett på sönder, vart hittar man denna? Har frågat på Hansen men dom kunde inte ordna fram en sådan. 2.8 v6 -74Mvh Citera
CMC 1061 Berra May 3, 2009 Report May 3, 2009 Det tror jag blir svårt. Kanske ett ställe. Där man renoverar fördelare eller startmotorer. Det sista är att gå på skroten och ta från någon annan.Berra Citera
bj0rne May 3, 2009 Report May 3, 2009 Kolla på gamla Granada eller Scorpio med 2.8-motorer, där kanse det kan finnas nåt som passar?/Björn Citera
Jakob Cmc 1879 May 3, 2009 Author Report May 3, 2009 Ska prova skroten, tänkte om konstruktionen var lika på dom äldre mustangerna då utbudet av delar är bättre till dom. Tussen i min är rund med ett hål i och den sitter fast på en pinne formad som en pil. Mvh Citera
Svedis May 4, 2009 Report May 4, 2009 Plast mot stål är lite friktion. Jag har aldrig smörjt den dvs glömt det. Gällde från moppen till V-8:an. Om man vill ha lite olja som försvinner ganska fort, kanske en pressad filtbit duger?? Citera
Jakob Cmc 1879 May 4, 2009 Author Report May 4, 2009 Plast mot stål är lite friktion. Jag har aldrig smörjt den dvs glömt det. Gällde från moppen till V-8:an. Om man vill ha lite olja som försvinner ganska fort, kanske en pressad filtbit duger?? Ska prova med en filtbit, tack för tipset.Mvh Citera
Recommended Posts